silverduck Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hei, jeg er i markedet for en ny baerbar, og har kommet frem til 2 alternativer, nemlig Apple's PB G4 eller dells inspirion 8600. Jeg er fullstendig klar over at disse to er som natt og dag, og egentlig ikke gaar an aa sammenligne. Jeg har alltid vaert PC bruker og vaert fornoyd med det. det maskinen skal bli brukt til er internett, office progs, programmering, bildebehandling pluss litt spilling( bare CM4, FIFA etc, ikke no HL2). Det jeg lurer paa er hvordan det er aa skaffe seg f.eks. Visual Studio til MAC...finnes det ?? Jeg er student og driver endel med programmering, og maa forsikre meg om at jeg kan skaffe meg den noedvendige programvaren hvis jeg velger MAC. Er det noen som har noen erfaringer her ? Ser at PB'en har ATI Radeon 9600, vil maskina vaere ok for litt spilling med dette skjermkortet ? er det noen som har noen erfaringer med hvilken av disse to laptop'ene som vil ha best skjerm ? Haaper paa svar fra alle med relevante erfaringer / informasjon ! Takk, Arve Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg er utrolig fornøyd med min 15" powerbook, og skjermen er helt fantastisk, men det er skjermen på dell'en også, dessuten har dell'en støtte for høyere oppløsning på den interne skjermen. Jeg spiller masse på min powerbook, og det gjør den ypperlig. Nå kommer jo panther også, som skal forbedre spill ytelsen veldig. (30-40% høyere fps i mange spill) De spillene jeg har prøvd er america's army, ghost recon, warcraft 3 og medal of honor. Powerbok'en kjører alle spillene helt glimrende. Ati 9600 mobility er det beste skjermkortet for bærbare til dags dato. Det er en fryd å gå fra pc til mac. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Ja, det får alt til å bli så mye enklere.. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Høres ut som at høyere oppløsning på skjermen kan være en fordel for deg, og det er det jo på Dell'en...mac'en ser jo fetere ut... Lenke til kommentar
sivni Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Visual Studio til MAC...finnes det? Nei. Har du hørt slikt tull. Hva tar du Microsoft for å være? Snille? Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Visual Studio til MAC...finnes det ?? Nei, men du får med Developer tools / XCode. Må du kjøre Visual Studio kan du kjøre det gjennom Virtual PC Lenke til kommentar
xstian Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Visual Studio til MAC...finnes det? Nei. Har du hørt slikt tull. Hva tar du Microsoft for å være? Snille? Nja... Uten Microsoft hadde jo Apple vært i deep shit. Skikkelig. Lenke til kommentar
silverduck Skrevet 25. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2003 Er det noen her som vet om c++ koding i Xcode for MAC har samme syntax som i visual c++ ? Arve Lenke til kommentar
Strandman Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Er det noen her som vet om c++ koding i Xcode for MAC har samme syntax som i visual c++ ? Nå er det vel slik at c++ er c++ uansett hvilken plattform det skrives på. Det som er forskjellig er hvordan syntaksen kompileres til maskinkode. Lenke til kommentar
perbl Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Poenget med Visual Studio er jo at det først og fremst skal være et IDE for å utvikle programmer som benytter MFC-biblioteket til Microsoft, C++ er jo det samme, selv om visse kompilatorer tillater litt forskjellig... Spørs da hva du studerer, tar du fag som går på C++ bør du kunne finne bra editorer på Macen, skal du lære programmering av Windowsapplikasjoner bør du sørge for en Windowspc, der du kan kjøre Visual Studio. Lenke til kommentar
silverduck Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Takker for alle svar saa langt ! Det jeg vil finne ut foer jeg bestemmer meg for om det blir en PowerBook eller Dell, er hva jeg vil evt "miste" eller "vinne" ved aa velge en MAC fremfor en PC. Feks programvare muligheter, spill muligheter etc etc etc... altsaa vanlige spm fra en bruker som sitter paa gjerdet mellom MAC og PC. Det virker jo unektelig som om PowerBook'en er mer baerbar, da den er lettere, og har bedere batteritid. Viftestoy er ogsaa noe jeg vektelgger, vet ikke helt hvordan den er paa PowerBook'en, men jeg hadde tidligere en Dell Inspiron 8100, og den braakte for mye syntes jeg, men det er jo sikkert ting man kan gjoere for aa dempe stoeyen fra vifta da... Er takknemlige for alle innspill som kan gjoere beslutningen min lettere! Arve Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Takker for alle svar saa langt ! Det jeg vil finne ut foer jeg bestemmer meg for om det blir en PowerBook eller Dell, er hva jeg vil evt "miste" eller "vinne" ved aa velge en MAC fremfor en PC. Feks programvare muligheter, spill muligheter etc etc etc... altsaa vanlige spm fra en bruker som sitter paa gjerdet mellom MAC og PC. Det virker jo unektelig som om PowerBook'en er mer baerbar, da den er lettere, og har bedere batteritid. Viftestoy er ogsaa noe jeg vektelgger, vet ikke helt hvordan den er paa PowerBook'en, men jeg hadde tidligere en Dell Inspiron 8100, og den braakte for mye syntes jeg, men det er jo sikkert ting man kan gjoere for aa dempe stoeyen fra vifta da... Er takknemlige for alle innspill som kan gjoere beslutningen min lettere! Arve Jeg kan love deg at Powerbook'en er stille som en mus! Viften går så og si aldri på, og når den først gjør det, så hører du den knapt! Denne er MEGET stille, slik som alle andre også mener. Dell 8600 derimot, har jeg hørt skal bråke mye, selv om den har pentium-m. Jeg har bare hørt viften starte noen få ganger siden jeg fikk powerbook'en 1 oktober, og når den starter, så slår den seg av igjen etter 30 sek-1min. Når jeg gikk fra pc til mac, ble det ikke slik at jeg "mistet", men jeg "fikk". Alt er så steike enkelt på mac, og programmene på mac gjør jobben i en fei. Jeg vil ihvertfall anbefale 15" powerbook på det varmeste! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg kan love deg at Powerbook'en er stille som en mus! Viften går så og si aldri på, og når den først gjør det, så hører du den knapt! Denne er MEGET stille, slik som alle andre også mener. Dell 8600 derimot, har jeg hørt skal bråke mye, selv om den har pentium-m. Jeg har bare hørt viften starte noen få ganger siden jeg fikk powerbook'en 1 oktober, og når den starter, så slår den seg av igjen etter 30 sek-1min. Når jeg gikk fra pc til mac, ble det ikke slik at jeg "mistet", men jeg "fikk". Alt er så steike enkelt på mac, og programmene på mac gjør jobben i en fei. Jeg vil ihvertfall anbefale 15" powerbook på det varmeste! To i klassenn min har 15" Powerbook, riktignok 2 år gamle, men de sier at maskinene støyer noe forferdelig. Kanskje de har fikset det på de nye modellene. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg kan love deg at Powerbook'en er stille som en mus! Viften går så og si aldri på, og når den først gjør det, så hører du den knapt! Denne er MEGET stille, slik som alle andre også mener. Dell 8600 derimot, har jeg hørt skal bråke mye, selv om den har pentium-m. Jeg har bare hørt viften starte noen få ganger siden jeg fikk powerbook'en 1 oktober, og når den starter, så slår den seg av igjen etter 30 sek-1min. Når jeg gikk fra pc til mac, ble det ikke slik at jeg "mistet", men jeg "fikk". Alt er så steike enkelt på mac, og programmene på mac gjør jobben i en fei. Jeg vil ihvertfall anbefale 15" powerbook på det varmeste! To i klassenn min har 15" Powerbook, riktignok 2 år gamle, men de sier at maskinene støyer noe forferdelig. Kanskje de har fikset det på de nye modellene. Det er stor forskjell på de gamle PowerBookene til de nye. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Er du usikkert på hva Mac er så kan du få en liten smakspröve her. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Sitter med Latitude D800. Etter å ha sett hos Dell så skal det nesten samsvare med I8600. Min bråker av og til unyttig, men genrelt er den like stille som PBen jeg hadde før denne. Lenke til kommentar
beh Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hmm, det er litt forskjell på finishen til de to maskinene også da. Dellen har ens tor stygg ramme rundt skjermen, og er ganske tykk for å være en Pentium-M maskin. Den har heller ikke DVI utagang for å koble til skjermer digitalt. De som kjøper nytt får også med Panther (OS X 10.3). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå