Nizzen Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Hos meg loader ikkje spel, dei starter med ein gong. Og alle spela mine er lagra på nettverksdisk som er enda treigare enn snurredisk. Om ein SSD blir vesentleg raskare for lasting av spel, så har du andre problemar på pcen frå før av. Spel krevje ikkje den enorme random IO som f.eks databaser. Hvordan bruker du nettverksdisk til å spille? Trodde Nettverkslagring bare var for lagring av ting, ikke til å bruke den? I windows: Map networkdrive. Jeg bruker dette mot serverene mine fra brukerpcene. Genialt og enkelt. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Eg spele faktisk Diablo 3 og Dota 2 på maskina mi. Loading er som regel begrensa av CPU. Grunnlaget mitt baserer seg på. 1. For å lese spilldata, så brukes det stort sett sekvensiell IO. Spilldata består av mange ting, men textures, lyd er som regel større filer/blobber. 2. Data som leses fleire gonger blir cachet i minnet av operativsystemet. Ergo SSD er raskare første gong, men så leses det meste frå RAM. 3. Av dataen som leses, så skal det deserialiseres. Og her går det mykje CPU tid. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Eg spele faktisk Diablo 3 og Dota 2 på maskina mi. Loading er som regel begrensa av CPU. Grunnlaget mitt baserer seg på. 1. For å lese spilldata, så brukes det stort sett sekvensiell IO. Spilldata består av mange ting, men textures, lyd er som regel større filer/blobber. 2. Data som leses fleire gonger blir cachet i minnet av operativsystemet. Ergo SSD er raskare første gong, men så leses det meste frå RAM. 3. Av dataen som leses, så skal det deserialiseres. Og her går det mykje CPU tid. Prøv battlefield spilla du, da ser man for hvem som har ssd eller ei på loading. I bf2 fikk man den beste hardwaren på serverene som ikkje hadde varmup. Der var det syk forskjell på hdd og ssd. Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567 Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Nice da! SSD, men på den tid jeg får penger, så blir det sikkert noe bedre en SDD. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Uansett om eg prøver Battlefield på snurredisk eller SSD, så vil det over tid lese all data frå minnet og bli "like raskt" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå