Gå til innhold

[Løst] SDD/HDD mye å si?

Gjest medlem-332567

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-332567

Hei, pcen min har veldig bra specs. I7 extreme, osv.. men HDD'en er veldig gamle og skrublete. Jeg merker at oppstart og spill bruker på tid på å "loade" seg frem. Kan det være HDD'en? ellers er den veldig rask.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spel blir ikkje noko særleg raskare med SSD. Heller ikkje loadinga. Men har du mange prosesser som krangler om "IO tid" så vil ein SSD fort bli vesentleg raskare.

Data du aksesserer ofte, vil uansett bli cacha i ram.

Testa bf spilla med ssd vs hdd? Tydeligvis ikkje. Mye forskjell i mp loading.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

Er det sånn at det er bedre med flere SDD'er isteden for en stor SDD fordi da slepper den å jobbe så fært når vi kjører flere ting på forskjellige sdd'er

Lenke til kommentar

Jeg bruker en 120 GB SSD som nesten kun huser operativsystem. Her lagrer jeg skjeldent noe. I tillegg har jeg to 512 GB SSDer ved siden av. Aldri investert feriepengene bedre når det gjelder pc :w00t:

Edit:

Når det er sagt gjør det ingenting å bruke HDDer til ren lagring av musikk og filmer osv. Men for min del vil jeg gjerne ha operativsystem, spill og andre programmer på SSD.

Endret av Downhill
Lenke til kommentar

Hos meg loader ikkje spel, dei starter med ein gong. Og alle spela mine er lagra på nettverksdisk som er enda treigare enn snurredisk. Om ein SSD blir vesentleg raskare for lasting av spel, så har du andre problemar på pcen frå før av. Spel krevje ikkje den enorme random IO som f.eks databaser.

Lenke til kommentar

Spørs jo helt på hva slags spill du spiller. Spiller du spill der maps osv må loades for hver runde osv. Så har det nok noe å si. Nizzen bruker Battlefield som eksempel, jeg har også spilt diverse Battlefied og andre spill som loader maps slik. Det kan/kunne ta en stund.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

Hos meg loader ikkje spel, dei starter med ein gong. Og alle spela mine er lagra på nettverksdisk som er enda treigare enn snurredisk. Om ein SSD blir vesentleg raskare for lasting av spel, så har du andre problemar på pcen frå før av. Spel krevje ikkje den enorme random IO som f.eks databaser.

Hvordan bruker du nettverksdisk til å spille? Trodde Nettverkslagring bare var for lagring av ting, ikke til å bruke den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...