Gjest medlem-332567 Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Hei, pcen min har veldig bra specs. I7 extreme, osv.. men HDD'en er veldig gamle og skrublete. Jeg merker at oppstart og spill bruker på tid på å "loade" seg frem. Kan det være HDD'en? ellers er den veldig rask. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Hadde vært lurt å faktisk poste specs, "i7 Extreme" sier litt lite. Men ja, generelt kan det være HDD, og ja SSD er en enorm forskjell. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567 Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Damn. trenger en SDD.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Damn. trenger en SDD.. Og det fant du ut nå? Jeg fant det ut da ssdene ble annonsert for første gang. Altså mange år siden 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567 Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Er de så mye raskere enn HDD'er? Altså de er dyre Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Er de så mye raskere enn HDD'er? Altså de er dyre Ja. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 For å si det slik så kommer jeg aldri, aldri, aldri å gå tilbake til en PC uten SSD. Bruker selvsagt HDD til ren lagring da. Jeg er ikke rik nok til å bruke SSD til det. 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 For å si det slik så kommer jeg aldri, aldri, aldri å gå tilbake til en PC uten SSD. Bruker selvsagt HDD til ren lagring da. Jeg er ikke rik nok til å bruke SSD til det. Så du kjører ikke SSD'er i RAID sier du? For en casual. 1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Spel blir ikkje noko særleg raskare med SSD. Heller ikkje loadinga. Men har du mange prosesser som krangler om "IO tid" så vil ein SSD fort bli vesentleg raskare. Data du aksesserer ofte, vil uansett bli cacha i ram. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Spel blir ikkje noko særleg raskare med SSD. Heller ikkje loadinga. Men har du mange prosesser som krangler om "IO tid" så vil ein SSD fort bli vesentleg raskare. Data du aksesserer ofte, vil uansett bli cacha i ram. Testa bf spilla med ssd vs hdd? Tydeligvis ikkje. Mye forskjell i mp loading. 2 Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 En SSD vil forbedre en pc mange hakk i forhold til HDD. Jeg forsvant inn i en annen dataverden etter jeg bytta til kun SSDer. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567 Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Er det sånn at det er bedre med flere SDD'er isteden for en stor SDD fordi da slepper den å jobbe så fært når vi kjører flere ting på forskjellige sdd'er Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 (endret) Jeg bruker en 120 GB SSD som nesten kun huser operativsystem. Her lagrer jeg skjeldent noe. I tillegg har jeg to 512 GB SSDer ved siden av. Aldri investert feriepengene bedre når det gjelder pc Edit: Når det er sagt gjør det ingenting å bruke HDDer til ren lagring av musikk og filmer osv. Men for min del vil jeg gjerne ha operativsystem, spill og andre programmer på SSD. Endret 22. juli 2014 av Downhill Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Er de så mye raskere enn HDD'er? Altså de er dyre Absolutt ikke dyrt med SSD idag. De går for rundt 3kr pr GB Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 At SSD ikke påvirker spill vil være en underkjenning synes nå jeg, er utrooolig mange spill som blir påvirket i enorm grad. Men SSD er først og fremst en oppgradering av hele pc'ens opplevelse, vel verdt det for alle. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 siDDis er vel en Linux mann, så det er vel ikkje så rart at han ikkje vet noe om loading av spill Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Hos meg loader ikkje spel, dei starter med ein gong. Og alle spela mine er lagra på nettverksdisk som er enda treigare enn snurredisk. Om ein SSD blir vesentleg raskare for lasting av spel, så har du andre problemar på pcen frå før av. Spel krevje ikkje den enorme random IO som f.eks databaser. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Spørs jo helt på hva slags spill du spiller. Spiller du spill der maps osv må loades for hver runde osv. Så har det nok noe å si. Nizzen bruker Battlefield som eksempel, jeg har også spilt diverse Battlefied og andre spill som loader maps slik. Det kan/kunne ta en stund. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Som jeg sa, så er siDDis en "linux" guru, så det kan ikkje være rare spilla han spiller. De er vel på noen KB Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567 Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Hos meg loader ikkje spel, dei starter med ein gong. Og alle spela mine er lagra på nettverksdisk som er enda treigare enn snurredisk. Om ein SSD blir vesentleg raskare for lasting av spel, så har du andre problemar på pcen frå før av. Spel krevje ikkje den enorme random IO som f.eks databaser. Hvordan bruker du nettverksdisk til å spille? Trodde Nettverkslagring bare var for lagring av ting, ikke til å bruke den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå