Gå til innhold

[Løst] GET og oppsett på trådløs router DD-WRT

Anbefalte innlegg

Hei,

Tenkte jeg skulle sjekke her først om det var noen som hadde en løsning, før jeg begynte å grave meg ned borte hos en kompis... :)

• Han har tjenester levert fra GET med kabel etter hva jeg vet
  • Jeg har satt opp en trådløs router der jeg har flashet med DD-WRT v24 nå
  • Alle instillinger på routeren er satt til standardverdier
  • Jeg definerte et eget navn på routeren, samt egen SSID. Trådløst ble satt opp med WPA2 personal, TKIP og egnet passord

Kompisen har satt opp denne hjemme nå, og koblet den til. Etter hva han forteller meg nå, så klarer han kun å koble til en enhet om gangen til det trådløse (det er altså kun feks mobilen som får internet-tilgang, og ingen flere andre enheter samtidig).

Har sjekket litt på Get sine hjemmesider, men der står det lite om slikt...

Noen som har noen innspill til hva/hvorfor dette skjer? På forhånd takk i så fall! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk til dere alle for innspillene!

Er som nevnt ikke min router eller nettverk, men tenkte å lufte det her for ideer fra andre som sikkert har hatt lignende problemer før jeg stakk bort til min kamerat for å sjekke det ut. Og det stemte jo! :) Jeg har kun flashet routeren med DD-WRT og gitt denne et standardoppsett før jeg ga den videre fra meg til ham.

Jeg antar at han har koblet det opp korrekt hjemme hos seg, men får ikke sjekket ut dette før jeg har sett på det selv. Om ikke noe av dette hjelper, så skal dere ikke se bort ifra at det kommer enda mer informasjon/opplysninger her. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...