Bergen93 Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Hei, saken er at jeg er stuck i Berlin i 5 dager grunnet kansallering av flight hos Norwegian. Dette er grunnet en teknisk feil, og gjelder over 100 personer. Vi har fått hotell, så den saken er grei, men jeg lurer på hvilke rettigheter jeg har hos Norwegian no? Vi har bestemt oss for å ordne hjemreisen selv nå, og leier bil til Hamburg for å fly derifra med SAS. Er dette noe jeg kan kreve at Norwegian betaler for? Rundt 1000 kroner. Jeg går glipp av to arbeidsdager, er det noe jeg kan kreve erstatning for? Ifølge denne artikkelen; http://www.forbrukerradet.no/forside/presse/pressemeldinger/flyrettigheter har vi vell rett på standarkerstatningen? Norwegian sier vell her at vi også kan kreve erstatningen for alle telefonsamtaler vi har hatt til de det siste døgnet også?http://www.nettavisen.no/nyheter/116-passasjerer-sitter-fast-i-berlin/8467508.html Er det noe flere rettigheter vi kan benytte oss av? Kan også si at jeg ikke har reiseforsikring, grunnet personlig feil av meg, den er utgått. Håper noen har vært borti noe lignende og kan gi meg tips og råd Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 tror bare du har krav på standard satsene satt av EU, iallefall når det er snakk om Norwegian.. Men skal jeg tippe regner jeg med de synes hotel oppholdet er mer enn nok for dere dessverre! Mat skal dere også ha.. Lenke til kommentar
Bergen93 Skrevet 21. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2014 Standarderstatningen har følgende satser: Flygninger på høyst 1500 km: € 250 Flygninger innen EU/EØS-området over 1500 km, og alle andre flygninger mellom 1500 og 3500 km: € 400 Alle andre flygninger: € 600 Klarer flyselskapet ved omruting å få deg til bestemmelsesstedet innen visse frister, reduseres standarderstatningen med 50 %. Den kommer de seg vell ikke utenom? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Egentlig ikke, men Norwegian er vell kjent for å drite i reglene for tiden siden de opplever så mye problemer. Dere skal vell egentlig ha: -Mat og drikke -overnatting med transport fra og til -250€ Lenke til kommentar
Bergen93 Skrevet 21. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2014 To førstnevnte er oppfylt, transport ka de blaffen i. Informasjonshefte ga de også blaffen i. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 To førstnevnte er oppfylt, transport ka de blaffen i. Informasjonshefte ga de også blaffen i. Ja det er dessverre slik med det dritt selskapet der, de prøver vell å vri seg vekk i fra det meste! Hotel kommer de jo ikke unna denne gangen om dere må vente 5 dager(Som er sjukt nok i seg selv!). Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 (endret) Bli sittende i Berlin i 5 dager? Når noe skjer på jernbanen kommer det "Buss for tog" innen kort tid. Berlin er da ikke langt ute i gokk, men en moderne by. Det MÅ jo finnes alternativ transport? Og Norwegian burde arrangere dette. Taxi for buss for tog for fly? 5 dager kan da ikke være akseptabelt? Det er jo ikke indre Mongolia det er snakk om. Du skrev at du er stuck i Berlin i 5 dager. Jeg antar at din destinasjon er Norge? Det er ikke så langt hjem fra Berlin. Jeg har selv vært på bussferie helt til Frankrike. Jeg sier ikke at "buss for fly" hjem fra Tyskland er akseptabelt. Men 5 dager på hotell er hinsides fornuft. De må da kunne kjøpe billetter hos en konkurrent for dere? Endret 21. juli 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Bergen93 Skrevet 21. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2014 Nei, Norwegian har ingen samarbeidspartnere, slik som f.eks. SAS har, så de booker ikke billetter for oss med ett annet flyselskap. Vi har ordnet saken selv med å kjøpe SAS billetter fra Hamburg, og vil forsøke å sende regningen til Norwegian når vi har kommet hjem Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Hei, saken er at jeg er stuck i Berlin i 5 dager ... Hvordan gikk det i denne saken ? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Muligens for sent men Forbrukerrådet har laget en kalkulator som viser hva du har krav på ved forsinkelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå