E_B84 Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Prismessig kun en 100-lapp mer for Red Tenker at den er potensielt mer holdbar levetidsmessig på grunn av at den er laget for å være på 24/7? Noen innspill? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Kjøp red kun hvis du skal ha de i raid. Hvis ikke raid er det bedre med vanlig disk grunnet time limited error recovery ikke er i bruk. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Jeg ville gått for RED med mindre du er en sånn miljøfyr Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 21. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2014 Skal ikke brukes i Raid, kun som tillegg til den 2tb'en som står der idag.. Strømforbruket får være det det er Den jeg har idag er en Green, og den trenger 2-3 sekunder for å komme igang når man ikke har spilt av noe fra den på en stund. Noen som vet om Red også er slik? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Green spinner ned så ofte de kan. Ønsker du ikke dette velger du Black, Blue eller RED om du driter i at de har TLER. Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 21. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2014 Green spinner ned så ofte de kan. Ønsker du ikke dette velger du Black, Blue eller RED om du driter i at de har TLER. Hva betyr det at Red har TLER? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 (endret) Raid kontrollere skal ha kontroll på disker og data integritet i et raid array. Slike disker som WD RED eller andre " raid edition" har en nedsatt tidslimit for å gjøre egne feilrecovery prosedyrer. På WD sine disker kalles mekanismen TLER. Dette er for å unngå at disk ikke skal respondere til kontroller i tide men avslutte egen error kontroll raskere. Bra for en disk brukt i raid da kontrolleren tar over og ikke "failer" disken slik at man får et degradert raid array. Men ikke så bra for en normal disk da intern feilretting av diskdata kan bli avbrutt for tidlig og man får kanskje unødvendig disk error. Det er bare å google wd+tler.Massevis av informasjon på nettet. Endret 21. juli 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 21. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2014 Hehe, holder meg til WD siden jeg har vært fornøyd med siden min første fra 1998 Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 21. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2014 Leser jo mye om NAS her, er det merkbar forskjell om jeg har en NAS eller intern hdd når den kun blir brukt til lagring og avspilling av musikk, filmer og bilder? (Ingen BD-iso) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Leser jo mye om NAS her, er det merkbar forskjell om jeg har en NAS eller intern hdd når den kun blir brukt til lagring og avspilling av musikk, filmer og bilder? (Ingen BD-iso) Ingen merkbar forskjell. Ofte bare litt forskjell i firmwaren. Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 24. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2014 Leser jo mye om NAS her, er det merkbar forskjell om jeg har en NAS eller intern hdd når den kun blir brukt til lagring og avspilling av musikk, filmer og bilder? (Ingen BD-iso) Ingen merkbar forskjell. Ofte bare litt forskjell i firmwaren. Da satser jeg på en liten NAS Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Skal ikke brukes i Raid, kun som tillegg til den 2tb'en som står der idag.. Strømforbruket får være det det er Den jeg har idag er en Green, og den trenger 2-3 sekunder for å komme igang når man ikke har spilt av noe fra den på en stund. Noen som vet om Red også er slik? Det går ann å ordne så green diskene ikke spinner ned, sånn til informasjon. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Hva er lese og skrivehastighetene til slike disker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå