Torstein Norum Bugge Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Google tester ut sikker innlogging med bekreftelse på mobilPassordet er endelig døende Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Vel, det er ikke så inmari vanskelig å ha forskjellige passord på alle sider. Jeg skriver opp passordene på papir og har dem i skuffen. Hvis noen skal ha tak i dem så må de gjøre innbrudd hos meg Uansett så er 2 steg mye bedre enn ett steg. Skrive opp passordene og måtte få en kode på mobil er utrolig sikkert da tyvene må stjele mobilen og gjøre innbrudd :D Tror ikke det er verdt det egentlig I dare you to try, bring it on 1 Lenke til kommentar
Stigander Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Jeg forstår ikke dette helt. Handler artikkelen om at Google "tester ut" 2FA? Det har de vel hatt i åresvis? 1 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 2FA har Google hatt lenge, men jeg mistenker at dette har noe med samarbeidet de har hatt med YubiKey og andre å gjøre hvor de prøver å standardisere 2FA. 3 Lenke til kommentar
NoShoes Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Jeg forstår ikke dette helt. Handler artikkelen om at Google "tester ut" 2FA? Det har de vel hatt i åresvis? Ja, stusser litt på det samme. Kanskje skal ha alle over på det? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Passordet er endelig døende Nei. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Tja, det er vel fortsatt minst en del man må huske i en 2FA-løsning, er det ikke? Hvor mange pin-koder kan man holde greie på, eller er det greit å bruke den samme overalt? Man bør kanskje også tenke på hvor lenge man kan greie seg uten tilkobling til tjenesten dersom mobilen blir stjålet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Kunne de ikke bare bruke passordet samme med en annen "id" ? Lenke til kommentar
skrim Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 hva med de som ikke bruker mobil -for det er mange av dem 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 ja, jeg luer også på det . Det er veldig typisk når ca 70% bruker en dings så tror noen med en god ide at alle bruker den dingsen og da leger de et system som gjør at absolutt alle må bruke den enten man vil eller ikke Lenke til kommentar
G Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Har jeg gått glipp av noe. Hva er den første autentiseringen går ut på da, den som ikke har noe med mobiltelefonen å gjøre? Er det snakk om et passord det da, eller hva kan det være snakk om? Lenke til kommentar
Wilford Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Så fordi at Google øker sikkerheten, så gjør alle andre det også? Google representerer ikke alle nettsteder eller tjenester. Overskriften forteller langt fra sannheten, noe vi etterhvert blir vant til. Troverdigheten til artikler som dette på nettet, er svært liten og hører mer til under "synsing". 1 Lenke til kommentar
IrritatedCanine Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Dette er slutten på passord: https://www.grc.com/sqrl/sqrl.htm De som følger med på Security Now med Steve Gibson på Twit.tv vet at dette er seriøse saker. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Dette er slutten på passord: https://www.grc.com/sqrl/sqrl.htm De som følger med på Security Now med Steve Gibson på Twit.tv vet at dette er seriøse saker. Han er ihvertfall utrolig smart denne Steve Gibson. Men å lese den hjemmesiden der er litt tungt for den vanlige mannen i gata. Så store forenklede forklaringsmodeller må også på plass før slikt tas i bruk. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 23. juli 2014 Del Skrevet 23. juli 2014 Urgh. Nei, ikke før mobilbatteriene varer i minst 10 dager uten ekstrem strømsparing. Ser det bare selv når jeg skal inn på minid; Taste inn passord, lade telefonen og så finne koden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg