Stolt_Jensenbeeg Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Fasen. Vurderer å bytte inn samsungen mot sonyen (åpent kjøp). Kan dere som gikk for Sony gi noen tilbakemeldinger? Er dere fornøyde? Lenke til kommentar
KBerntsen Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Faktisk ikke fått pakka opp min ;D Står i boksen sin^^ Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Fikk Sony TV'en i dag, koblet den opp, kjørte firmwareoppdatering og gjorde litt innstillinger etter jeg mottok den, førsteinntrykket var bra. Kom så hjem senere i kveld for litt TV titting, og den vil ikke lenger slå seg på. Standby lysdioden blinker rødt 3 ganger og så pause før den blinker igjen. Etter søk på nettet så viser det seg at antall blink forteller noe om hva slags feil det er, men vet ikke hva. Har også prøvd å nappe ut strømmen og vente litt, men det har tilsynelatende ingen effekt.Tenkte også å prøve manuell firmware oppdatering via USB (http://www.sony.no/support/no/content/cnt-dwnl/prd-tvhc/bravia-kdlw-firmware-update-v2193/KD-55X8505B), men får ikke i gang prosessen, kun rødblink x3.Noen som vet hva disse blinkene betyr på denne sony TV'en? (eller nyere Sony TV'er, infoen jeg fant på nettet om dette var ganske gammelt..). Håper dette blir regnet som DOA og at de ordner det relativt raskt, får ringe Elkjøp og/eller Sony i morgen.. Lenke til kommentar
KBerntsen Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Oisann! Kanskje jeg skulle fått testet min også snart da. Driver å pusser opp leilighet, så alt er ikke klart enda. Derfor var planen og spare TV'n til jeg var mer ferdig Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Jeg ringte Elkjøp og Sony support i dag. 3 blink indikerte en intern feil, og ikke noe jeg kunne gjøre noe med. Elkjøp sender ny TV og tar med seg den gamle i retur. Lenke til kommentar
Potetflak er godt. Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Ser at både Elkjøp og Lefdal har kampanje på 65/55X8505B modellen i helgen. Som andre så er også jeg skeptisk til disse tvene pga høy input lag ved gaming. Noen som har linker til gode og seriøste anmeldelser av denne modellen? Lenke til kommentar
Stolt_Jensenbeeg Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Hatt samsungen en stund nå. Meget fornøyd. Lenke til kommentar
Orjsko Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Ser at både Lefdal og Elkjøp har dagstilbud på KD-55x8505B i dag søndag. Lefdal sin pris er lavest på 13495,-. Mitt budsjett på tv er så langt ned mot 10000,- som mulig. Hvor godt er dette tilbudet? Er det slik at det vil ta lang tid før tv-en blir billigere enn dette, eller vil den falle i pris etter et par måneder til enda lavere? Skjønner at det muligens er veldig vanskelig å vite, men kanskje noen som følger en del med på tv-markedet og kjenner til trenden? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Oi bra pris.Kanon tv da, les testen hos Dinside hvor de sammenligner med storebror X900B. Stort sett bare høytallerne som skiller dem.. Sony har veldig god svartnivå og detaljer. Tror du blir super fornøyd! Altså, det du sier der er totalt feil. HU7505 er faktisk en mye bedre tv enn hva 55X8505 er med mindre du liker å se på tv'en fra siden. Sony'en har IPS panel som har langt dårligere svartnivå og konstrast i forhold til HU7505 og X900B som begge bruker samme type teknologi på panelene sine. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Ser at både Lefdal og Elkjøp har dagstilbud på KD-55x8505B i dag søndag. Lefdal sin pris er lavest på 13495,-. Mitt budsjett på tv er så langt ned mot 10000,- som mulig. Hvor godt er dette tilbudet? Er det slik at det vil ta lang tid før tv-en blir billigere enn dette, eller vil den falle i pris etter et par måneder til enda lavere? Skjønner at det muligens er veldig vanskelig å vite, men kanskje noen som følger en del med på tv-markedet og kjenner til trenden? Hvis du ikke trenger 4k er Sony 55w805b en mye bedre tv i forhold til 55x8505B. Den får du til 9990 hos lefdal. http://www.digitalversus.com/tv-television/sony-bravia-w8-kdl-50w805b-p19373/test.html Lenke til kommentar
deleder Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Dah.. Håpte veldig på et dagstilbud på 7505 i dag, men det skjer selvfølgelig ikke. Har en H8005 som er fin, men skulle gjerne hatt en 7505. Kanskje jeg kan klare å bytte den med en som har 7505. Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Noen som har en formening om beste TV til prisen av Sony KD-55X8505BAE ? Dagstilbudet til Lefdal på 13495,- frister veldig, men det er en del penger det er snakk om. Skal forøvrig se en del fotball og Netflix samt film på Bluray. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 (endret) Noen som har en formening om beste TV til prisen av Sony KD-55X8505BAE ? Dagstilbudet til Lefdal på 13495,- frister veldig, men det er en del penger det er snakk om. Skal forøvrig se en del fotball og Netflix samt film på Bluray. Se svar over. Dårligere svart nivå og kontrast i forhold til samsungen, men samsungen er jo ikke på tilbud så spørs jo hvor lenge du kan vente. Endret 10. august 2014 av Nikkor Lenke til kommentar
fleken Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Hei kjøpte meg et Samsung 48" UHD LED Smart TV UE48HU7505 fra Komplett .no. På søndag som var er det noen som har erfaring med dette fjernsynet? er det noen fargejusteringer som bør gjøres. Jeg bruker ikke TVn til å spille med/på. Betalte da 9995kr med frakt Etter som jeg kan se å er dette et Ok kjøp. Har ikke mottatt TVn enda da den mote bestilles fra fabrikk. Tar gjerne i mot gode råd om innstillinger OSV Lenke til kommentar
deleder Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 (endret) Litt usikker på hvor stor forskjell du klarer å se forskjell på 1080p og 4k med en 48-tommer. Tror heller jeg hadde gått for en 55" H7005 som er på tilbud til 9995,- nå. Du kan sikkert avbestille Endret 23. august 2014 av deleder Lenke til kommentar
Stolt_Jensenbeeg Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Ville bytta til 55" hu75005. 48" blir litt snaut for 4k. Uansett, apparatet er utrolig bra, eier selv 55"-versjonen. Lenke til kommentar
fleken Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Jeg tror nok et UE48HU7505 er bedre på bilde en ett H7005. Etter som jeg kjøpte mitt på Komplett på på Søndags tilbud fik jeg denne TVn til 9985 kr. Kan jeg ikke forstå att det skal være et dårlig kjøp. Etter som jeg kan se på spesifikasjonene så er 7505 TVn bedre på flere punkt sammenlignet med H7005. Angående størrelsen på skjermen så tror jeg att en god skjerm noe som denne skall være i følge Alle tester som jeg har lest vil klare å vise et godt bilde selv om skjermen er kun 48 " Jeg har i dag et eldre LG TV HD klart 42". Så jeg tror nok att jeg blir fornøyd. Et spørsmål til deg Stolt-Jensenbeeg forstår det slikt att du har et slikt fjernsyn bare 55" Er du fornøyd ? Har du foretatt noen justeringer i fargenyanser OSV eller var du fornøyd med fabrikk innstillingene ? Lurer også litt på lyden, som de fleste vet så sliter de fleste nye TV er med lyden. Har du koplet til eksterne høyttalere? Lenke til kommentar
Stolt_Jensenbeeg Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Tv'n er knall den, det er ikke det. Poenget mitt var at du neppe vil se forskjell på uhd og 1080p på 48". Jeg har kalibrere min. Poster deg innstillingene om ikke lenge. . Jeg bruker forøvrig eksterne høyttalere fra denon og det fungerer meget godt. 1 Lenke til kommentar
fleken Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Ja takk jeg vil gjerne ha innstillings verdiene. Regner med att jeg må gå til innkjøp an noen eksterne høyttalere. Er det noen som har noen gode høyttalere å anbefale til et slikt fjernsyn. Det jeg kommer til å bruke de til ervanlig Tv bruk og spille musikk((Spotify) Lenke til kommentar
Orjsko Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Vurderer kjøp av Sony 55" 3D Smart LED-TV KD-55X8505BAE. Er litt i tvil om hvor mye hertz denne TV-en har. Viser spesifikasjonene fra elkjop.no under. Har den 100 hz, og 100 hz ekstra med bildeforbedringsteknologi? Eller har den 200 hz? Hvis den kun har 100 hz uten Motionflow, vil dette være et problem når en ser på vanlig tv eller 3D? Eller er det bare å bruke motionflow når en ser 3D? Bildepanelfrekvens (Hz): 100Baklysskanning (Hz): 200Bildeforbedringsteknologi: Motionflow XR 200Hz Håper på svar Endret 22. august 2014 av Orjsko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå