Dag_Rune Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hei, håper noen kan hjelpe meg med dette: Sitter og spiller littegrann, ca et par minutter og så klikker det: - Skjermen blir svart - PC'en henger seg Så eneste muligheten jeg har er å reset'e pc'en, og da starter maskinen fint opp uten problemer. Har nå tatt pc'en til et "kjøligere" sted og jeg kan nå da spille litt lengere uten at det henger seg. Kjøleribba er såpass varm at etter å ha spilt litt og jeg såvidt "toucher" kjøleribba så brenner jeg meg men så lenge jeg ikke kjører noen 3d-applikasjon så er kjøleribbe grei å ta på... Har lest en del steder at det er litt varmeproblemer med dette kortet. Har prøvd Både Catalyst og Omega-driverne og samme ting skjer med begge to. Angående dette har jeg et par spørsmål: - Er noe slags program jeg kan overvåke temperaturen med på dette kortet?? - Hvis jeg går så langt at jeg bytter ut kjølesystemet på dette kortet, hvilken kjøler og/eller vifte burde jeg velge?? Hvis noen andre har erfaringer med dette kortet, setter jeg også pris på om dere deler dette i denne posten... Men jeg vil heller ikke høre denne "jeg har sapphire og den er kald"-kommentar...her er det powercolor som gjelder! På forhånd takk. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Du burde ha god luftgjennomstrømming.. Du kan skifte ribba, og legge heatsinks på rammen.. Du kan se på microplex etter kjøleribber, det er ikke vanskeligere enn å se på kjøleribber og se f.eks det står: 9xxx da skal det passe til ditt skjermkort. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Fikk samme problemene med min etter ca 3 uker. Den er returnert til Komplett. Garantien ryker ide du legge på ny rippe+vifte så personlig var jeg ikke så veldig keen på det. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg har det samme kortet og jeg har god gjennomstrømming i kabinettet. Ta en titt i siggen min for å se hvordan kassa mi er. Og før jeg monterte heatpipen så var tempen rundt 40 grader (før vifta stoppet på grunn av støv). Fram til i dag har jeg hatt null problemer med kortet... Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Jeg skulle akkurat til å spørre om noen har dette problemet. Jeg har en temperatur måler som jeg har fått inn rimelig bra under heatsinken på kortet.. og det er noen enorme temperaturer der inne! På det kaldeste er det rundt 38 grader tror jeg, og det er med vinduet på fullt gap og 18 grader i kanbinettet. Det er ikke unormalt at tempen ligger rundt 50 grader ved normal drift. Er det slik å forstå at høy temperatur gir rett til å sende kortet i retur? Jeg spanderer gjerne 400 kr for å få meg et sapphire som jeg i tillegg kan overklokke, enn et ferdig klokket powercolor som ligger helt på grensa. Lenke til kommentar
Dag_Rune Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 Det er klart hvis skjermkortet blir så varmt at det klikker så har du må man jo ha rett til å returnere det! Jeg trur komplett har fått tilbake en del kort pga varme... Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 sjekk at vifta snurrer rundt! Fikk problem med det, men greit etter ny vifte fra komplett nå. Ellers, kjøp deg et par kabinett vifter? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Mitt PowerColor 9800pro 128mb, er klokket opp til 436,5 MHz og er stabilt. Har ikke prøvd noe høyere.. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Kortet går nå stabilt på 442Mhz, kanskje det går det enda mer. Fikk 5059 i 3DMark03 . Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 tempen min ligger på 21 grader i kabinettet så tror ikke jeg får spesielle problmer med Powercolor 9800 Pro : Lenke til kommentar
iCar Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 tempen min ligger på 21 grader i kabinettet så tror ikke jeg får spesielle problmer med Powercolor 9800 Pro : Lurer på åssen d hadde gått hvis jeg monterte den inn i shuttle kabnettet mitt, blir nok ganske varm siden d er så trangt der? Noen som har d kortet i en shuttle kabinett, uten å montere noen ekstra vifter osv..? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hei, håper noen kan hjelpe meg med dette: Sitter og spiller littegrann, ca et par minutter og så klikker det: - Skjermen blir svart - PC'en henger seg Så eneste muligheten jeg har er å reset'e pc'en, og da starter maskinen fint opp uten problemer. Har nå tatt pc'en til et "kjøligere" sted og jeg kan nå da spille litt lengere uten at det henger seg. Kjøleribba er såpass varm at etter å ha spilt litt og jeg såvidt "toucher" kjøleribba så brenner jeg meg men så lenge jeg ikke kjører noen 3d-applikasjon så er kjøleribbe grei å ta på... Har lest en del steder at det er litt varmeproblemer med dette kortet. Har prøvd Både Catalyst og Omega-driverne og samme ting skjer med begge to. Angående dette har jeg et par spørsmål: - Er noe slags program jeg kan overvåke temperaturen med på dette kortet?? - Hvis jeg går så langt at jeg bytter ut kjølesystemet på dette kortet, hvilken kjøler og/eller vifte burde jeg velge?? Hvis noen andre har erfaringer med dette kortet, setter jeg også pris på om dere deler dette i denne posten... Men jeg vil heller ikke høre denne "jeg har sapphire og den er kald"-kommentar...her er det powercolor som gjelder! På forhånd takk. Dette har vært et tema mange ganger. Som kjent så blir alle disse kortene veldig varme. De krever at du har et kabinett med meget bra luftgjennomstrømning. Derfor så har jeg anbefalt de som har spurt om hvilket skjermkort man skal velge å velge Hercules. Hercules har prioritert dette med bedre kjøling. Ditt problem løses enkelt med noen vifter. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Det er vel ikke selve GPU'en som er no varmere enn de andre korta er det? Er det ikke bare dårlig ribbe og vifte på kortet? Isåfall kan du jo bare bytte ut med en heatpipe til 250,- Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) Det skal være samme komponenter på alle ATI baserte (BBA og PBA) skjermkort. Forskjellen ligger i forskjellige kjølesystener. Endret 26. oktober 2003 av John Kr Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 [quote name='gixer' date='26/10/2003 : 17:51'] Det er vel ikke selve GPU'en som er no varmere enn de andre korta er det? Er det ikke bare dårlig ribbe og vifte på kortet? Isåfall kan du jo bare bytte ut med en heatpipe til 250,- [/quote] Helt rett, dette er inget problem, og det at garantien opphøres når du bytter kjøler er jo bare dumt og ta i betraktining, for klarer du og settte på ny kjøler klarer du og sette tilbake den gamle. uten at det er merkelig i hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå