Nordlendingen Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 (endret) Hei, Med ca 20 mil kjøring til hytta er det absolutt billigst å kjøre konas lille bil, men problemet er at den egner seg overhodet ikke til å trekke henger med. Har en Brenderup 3250TB 1300 kg tot vekt henger stående på hytta, og vanlig B førerkort. En ide er å kjøpe en relativt billg pickup, og ha den stående mer eller midre permanent på hytta. Har overhodet ikke bruk for 4wd, og det vil være svært få km per år så forbruk er ikke tema. Teker en pickup med 2wd og bensinmotor, dette er vel de mist attraktive slik det ligger an nå med dertil lav innkjøpspris- Tenker busdjett 20-30.000 kroner i anskaffese. De japanske i den prisklassen er ofte bortrustet, men innimellom ser jeg det duker opp en Ford Ranger XLT a la denne: http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=50101408 Ikke at denne var spesiellt fin, men bare for å illustrere biltypen. Kunne Ford Ranger XLT 2wd i bensinutgave være noe å satse på, eller er det andre i samme kategori som jeg ikke har fanget opp? Rangeren har bare 1100 kg hengervekt, men ihht vegvesenets tilhengerkalkulator går det fint bare jeg ikke laster hengeren full. Det skjer kanskje 1-2 ganger i året, og da kan jeg kjøre min egen bil til hytta no problem. Endret 20. juli 2014 av Nordlendingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå