C0bra Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Var nettop inne en tur på microplex, så da på pumpene.. fant da ut at Hydor Seltz L20 II pumpa er billigere og flytter mer vann enn Eheim 1048.. den koster jo under halvparten, så jeg lurte på hva forskjellen er.. ikke vits å kjøpe en pumpe til 470kr, når du får en bedre til 195kr.. men føler det er ugler i mosen, så bare lurer på hvilken som er best? og hvorfor Hydor Seltz L20 II er så mye billigere når den flytter mer vann.. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hydor Seltz er mindre også. Har den selv, har ikke merka noen problemer med den enda. Eheim pumpene er nok litt mer kvalitet, men Hydro Selzt L20 er mer enn nok. Det er litt mer forskjell på mottrykket på pumpene også. Det vil si at Eheim kan har mer motstand enn Hydor pumpa, men det er bare snakk om 0,015 bar så det er ikke store forskjellen. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Det er litt mer forskjell på mottrykket på pumpene også. Det vil si at Eheim kan har mer motstand enn Hydor pumpa, men det er bare snakk om 0,015 bar så det er ikke store forskjellen. Har forstått at dette ikke har noe å si i en lukka krets? men det er ikke store forskjellen, nei.. Lenke til kommentar
Daron Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Har selv nettop fått meg en Hydor pumpe.. Har latt den gå nesten konstant i ca 3 uker nå.. virker som en fin pumpe.. stille er den også.. Bruker den nedsenket i vann. Vet ikke hvor mye av støyen fra en pumpe det fjerner.. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg har begge to. Jeg synes at Hydro lager en litt plagsom høgfrekvent lyd. Av og til er den der, av og til er den borte. I bruk har jeg ikke merket så stor forskjell, men størrelsen til Hydro pumpen er jo en fordel. Eheim pumpen er helt stille hos meg. Hører den ikke i det hele tatt. Men den er nedsenket i vann. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Har funnet ut at jeg tester Hydoren.. Er så billig at det gjør ikke så mye.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå