Gå til innhold

komponentvalg

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe ny pc og jeg lurer på hva jeg burde velge mellom gtx770sli og 780ti? strømforsyning tenker jeg på corsair ax860i, jeg regner med denne holder til både 770sli og 780ti? også er jeg litt usikker på om jeg skal kjøpe i5 eller i7 på 1150socket da jeg kommer til å kjøre moddet mc server på pcen for meg og noen venner.

Og et spørsmål til, er det verdt å vente til 800serien kommer ut?

Takker for svar

Endret av athlonx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid singel-kort over SLI/CF så langt budsjettet tillater det.

Men når sli av de kortene overgår ytelsen til singelkortet og det ganske betydelig i mange spill for du får jo 2 770 til omtrent samme pris som et 780ti. på f.eks crysis 3 er det jo snakk om over 20fps 770sli har på 780ti.

Lenke til kommentar

Og i Metro: Last Light, Company of Heroes 2 og Total War: Rome 2 yter 780ti bedre. Hvilken oppløsning kommer du forresten til å spille i? Ved kun full HD er det nok med et enkelt 770.

Dessuten, fra de 20 fps'ene kan du trekke MYE høyere varmeutvikling, støy, microstuttering, driver-morro osv. når du kjører SLI.

Lenke til kommentar

Det kommer vel til å bli mest 1080p da jeg mangler 1 skjerm til for å kunne kjøre trippelmonitor setup, men kommer vel til å vurdere å kjøpe en til skjerm. Det kommer da til å bli mest brukt på bilspill da jeg ikke ser på nvidia surround som brukbart til fps, Det er sikkert kult å spille slik men hvis man spiller online så ser jeg bare på det som en ulempe da du har mer å holde fokus på.

Lenke til kommentar

Det kommer vel til å bli mest 1080p da jeg mangler 1 skjerm til for å kunne kjøre trippelmonitor setup, men kommer vel til å vurdere å kjøpe en til skjerm. Det kommer da til å bli mest brukt på bilspill da jeg ikke ser på nvidia surround som brukbart til fps, Det er sikkert kult å spille slik men hvis man spiller online så ser jeg bare på det som en ulempe da du har mer å holde fokus på.

Et 780TI er mer framtidsrettet. Hvis du evt. på et tidspunkt bestemmer deg for å oppgradere så vil du kunne kjøre 2 av disse i sli. I tillegg kommer jo den nye serien snart, og da vil også 780TI falle i pris. Med det sagt så skal det godt gjøres at du vil måtte oppgradere en rigg med et 780ti i løpet av de neste to årene, da er du i så tilfelle _VELDIG_ kresen.

Men om du vil ha de ekstra 20 fps så er det jo bare å kjøre på, men et 780TI er ikke en flaskehals i crysis 3. Har du 144hz skjerm?

Lenke til kommentar

Et 780TI er mer framtidsrettet. Hvis du evt. på et tidspunkt bestemmer deg for å oppgradere så vil du kunne kjøre 2 av disse i sli. I tillegg kommer jo den nye serien snart, og da vil også 780TI falle i pris. Med det sagt så skal det godt gjøres at du vil måtte oppgradere en rigg med et 780ti i løpet av de neste to årene, da er du i så tilfelle _VELDIG_ kresen.

Men om du vil ha de ekstra 20 fps så er det jo bare å kjøre på, men et 780TI er ikke en flaskehals i crysis 3. Har du 144hz skjerm?

har 120hz skjerm, har satt sammen en liste over komponenter jeg tenkte jeg skulle ha i pcen, er det noen dere vil råde meg til å ikke kjøpe som jeg har valgt ut? vet det e sikkert en å annen komponent man kan spare en hundrelapp eller to på som er like bra som det jeg har valgt ut men vil også ha det svarte/rød estetiske. Også lurer jeg på om psuen jeg har valgt (corsair ax860i) vil være stor nok hvis jeg en gang i tiden skal kjøpe et til 780ti å sette inn? https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1417413&su=15DFD216-6D7B-41AB-8433-55879757E4AC

Lenke til kommentar

har 120hz skjerm, har satt sammen en liste over komponenter jeg tenkte jeg skulle ha i pcen, er det noen dere vil råde meg til å ikke kjøpe som jeg har valgt ut? vet det e sikkert en å annen komponent man kan spare en hundrelapp eller to på som er like bra som det jeg har valgt ut men vil også ha det svarte/rød estetiske. Også lurer jeg på om psuen jeg har valgt (corsair ax860i) vil være stor nok hvis jeg en gang i tiden skal kjøpe et til 780ti å sette inn? https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1417413&su=15DFD216-6D7B-41AB-8433-55879757E4AC

Du burde kanskje vurdere en ny strømforsyning, men der er jeg ganske blank. 1000/1200w vil jo gjøre susen hvis du evt. skal legge til et til 780ti kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...