gasio13 Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Hei. Jeg har lenge vært glad i å ta bilder, men har kun hatt tilgang til mobilkamera og et enkelt 4 år gammelt digitalkamera. Nå har jeg bestemt meg for å investere i et ordentlig kamera, men for en nybegynner som meg er det nærmest umulig å finne ut hvilken type og hvem kamera jeg skal gå for. Jeg hadde dermed blitt veldig glad om noen har et par tips å dele med meg. Jeg ønsker at kameraet skal være: - ikke alt for avansert i bruk - rask med å fokusere og få tatt bilder - god batteritid - wifi mulighet - vendbar skjerm - mulighet for video (imidlertid bildekvaliteten som er viktigst) - makspris 5000 kr Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 (endret) ? Endret 20. juli 2014 av flageborg Lenke til kommentar
gasio13 Skrevet 20. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2014 ? Takk for svar. Men dette har vel ikke wifi muligheter? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 http://youtu.be/dFF4JLYQRHM Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 (endret) Tja. det er flere og velg i, du har foreksempel Canon EOS-M og 70D, de er i hver i sin ende på hva man ønsker av et kamera og pris, EOS-M er lite og treg mens 70D er stort og kjapt samt er optimalisert for autofokusering i videomodus.Begge har gode bildekvalitet og du får en app som gir en god fjernkontroll. Ellers så er Samsung store på wifi i sine NX-kameraer og har mange gode objektiver. Endret 20. juli 2014 av Nautica Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Søk i prisguiden på Wifi + Vendbar skjerm + maks 5000 kr gir bare tre treff. Alle disse har video og er enkle i bruk. Ingen av de har lynrask fokus, men er uansett mye raskere på både fokus og få tatt bilder enn det telefonkameraer er. Batteritiden (CIPA-måling) er oppgitt til 650 bilder på NX mini, 370 på NX3000 og 330 på NEX 5T. NB. NX mini har dessverre vesentlig mindre sensor enn de to andre og har veldig begrenset utvalg av objektiver. Side ved side-sammenligning fra Dpreview. Vurder gjerne hvorvidt du kan fire litt på kravene Wifi, vendbar skjerm eller budsjett så åpner det seg flere muligheter. Lenke til kommentar
Anette67 Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Hei. Jeg har lenge vært glad i å ta bilder, men har kun hatt tilgang til mobilkamera og et enkelt 4 år gammelt digitalkamera. Nå har jeg bestemt meg for å investere i et ordentlig kamera, men for en nybegynner som meg er det nærmest umulig å finne ut hvilken type og hvem kamera jeg skal gå for. Jeg hadde dermed blitt veldig glad om noen har et par tips å dele med meg. Jeg ønsker at kameraet skal være: - ikke alt for avansert i bruk - rask med å fokusere og få tatt bilder - god batteritid - wifi mulighet - vendbar skjerm - mulighet for video (imidlertid bildekvaliteten som er viktigst) - makspris 5000 kr Hei! Jeg kan anbefale deg en side som heter Best i test Guiden, der fikk jeg selv god hjelp til hvilket kamera som var bra for meg og hvor jeg fikk det billigst:-) Direktelenken til kamerasiden er : http://www.bestitestguiden.com/tester-pa-beste/speilreflekskamera.html Håper det hjelper deg også:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå