Gå til innhold

Tesoro Lobera (Cherry Red), software problemer

Anbefalte innlegg

Har nettopp anskaffet dette tastaturet og har noen problemer med det. Dette blir vel derfor en liten mini review.

Førsteinntrykk

Det første jeg oppdaget da jeg skulle bruke tastaturet var at når jeg flipper foten på høyre side inn eller ut vil tastaturet "reboote". Det virker som om det er litt tilfeldig som får meg til å mistenke at det er noen dårlige koblinger på innsiden.

Deretter installerte jeg programvaren og startet denne. Først fikk jeg bare opp en elendig oversatt feilmelding om at "Warning! Do not found gaming keyboard". Jeg måtte restarte PCn to ganger før driverne fant keyboardet.

Se spoileren for bilde:

2014-07-20-tesoro-lobera-warning.PNG

Når programvaren endelig fungerte hadde jeg store problemer med å forstå hvordan det skulle brukes. Det finnes ingen manual eller online instrukser som forteller alt. Man må gjette seg frem til endel ting.

Selve grensesnittet bruker så små elementer og fonter på noen komponenter at jeg må lene meg frem og myse for å se hva det er.

Problemer med F tastene

På tastene F1 - F6 er det medie kontroll symboler, men disse har ingen effekt. Har forsøkt med alt fra SHIFT, CTRL og ALT etc etc, men de gjør ingenting. Disse tastene kan heller ikke programmeres til noe.

F7 kan tilsynelatende programmeres. Tastene F8 - F12 skal åpenbart bytte melllom profilene 1 tijl 5, men det gjør de ikke. Disse kan heller ikke programmeres til noe.

Dersom noen har fått dette til å fungere vil jeg gjerne vite om det er noe triks for å få dette til!

Øvrig

Jeg har lekt litt med makro programmering og det er noe klønete i forhold til feks. Logitech sin løsning, men det funker på et vis.

Selve tastene er superbe. Jeg har testet key rollover og har ikke funnet noen kombinasjoner med taster som ikke fungerer.

Keyboardet er tungt og solid og sitter veldig godt på skrivebordet. Det fungerer bra til spilling og skriving.

Konklusjon

Siste versjon av programmvaren er fra november 2013 så det er vel vanskelig å se for seg at det kommer noen forbedringer her. Det er tekniske problemer også. Derfor kan jeg bare advare andre mot å kjøpe dette tastaturet. Finn noe annet.

PS: I skrivende øyeblikk finner ikke programvaren tastaturet lenger og den rare feilmeldingen dukker opp. Jeg skal laste opp et skjermdump :)

PPS: Skulle visst aldri ha skrevet noe vondt om dette keyboardet. Nå funker ikke programmet i det hele tatt, Selv om jeg tar det ut og inn av USB porten, restarter PCn og tilogmed reinstallerer USB devicet ... tror nok dette tastaturet blir levert tilbake :)

Endret av TDZGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...