XzErOx Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Hva er kravet til hva som kan brukes som en effekt forsterker? Har en eldre type Pioneer a-449 sterio forsterker, men usikker på om denne kan kobles til som i dette tilfellet. For forsterkeren er en Denon avr-x3000 med preout utganger. Slik jeg ser det selv, uten å være sikker skal vel ikke dette by på noe problmer når det bare er signaler som går fra for-forsterkeren inn på effektforsterkeren som da bare er med og drar et par CW-clx12 fronsett. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 (endret) Det er en integrert forsterker, som du kan koble til via preout på recieveren din ja. Men er den ikke litt gammel og svak til et slikt par høyttallere? Mulig det funker altså, men av hva jeg fant på nettet så er den 23 år gammel, og leverer 60W ved 8ohm (dog med rimelig lav forvregning og bredt frekvensspekter). Forsterkere har en del komponenter som slites med tidens tann, og jeg tviler på at du får ut så mye, selv om den var overdimensjonert og av god kvalitet den gang. (for ikke å snakke om at det også vil påvirke lyden når kondensatorer etc... tørker ut og mister sin opprinnelige egenskaper. Ja jeg skulle tro recieveren vil gjøre jobben vel så bra. Spesielt til høyttalere som er litt tungspilte, så ønsker du ikke en 23 år gammel strømforsyning. Endret 20. juli 2014 av Andrull Lenke til kommentar
XzErOx Skrevet 20. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2014 Takk for svar Ja den er gammel gammel, men nesten aldri vært u bruk tidligre. Men dert er derfor jeg spør også. men det er evt. en midlertidlig løsning inntil jeg får kjøpt meg en annen ny effektforsterker. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Bare test i vei. eneste måte du finner ut om det funker. Men siden det er volum hjul på "effektforsterkeren", så pass på å ikke rør dette, bruk volumjusteringen på Denonen. Men hvor du setter dette volum hjulet er veldig viktig. Ikke skru det på fullt, da vil du få mye forvrengning i lyden, da forsterkere oftest lager mye forvrengning på maks volum. Hvis du setter Denonen til volum nummeret du normalt har når du bruker denne alene, så skru volumhjulet opp på Pioneeren til du treffer ca samme nivå på lyden, så la Denonen ta seg av volumjusteringen fra det. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Takk for svar Ja den er gammel gammel, men nesten aldri vært u bruk tidligre. Men dert er derfor jeg spør også. men det er evt. en midlertidlig løsning inntil jeg får kjøpt meg en annen ny effektforsterker. Det hjelper at den er lite brukt, selv om det ikke alltid er nok. Det er bare å teste naturligvis, og så lenge du ikke kjører noe for hardt så blir det nok ikkr noe sprengt utstyr. Poenget er vel bare at denonen faktisk kan finne på å gjøre en bedre jobb alene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå