Arild.W Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Har akkurat kjøpt meg en Yamaha r-n500, og tenkte å spille cd-plater på min Onkyo bd-sp309, som ikke har analog lydutgang. Derfor optisk digital. Problemet nå er at cd-lyden kommer i mono! Hva kan årsaken være, og hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 prøv først å koble noe annet til samme toslink inngang for å se om det er på bluerayspilleren eller forsterkeren det er et problem. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 For sikkerhets skyld: Du får stereo lyd på radio eller andre kilder? Det er mange innstillinger i BD-spilleren, men det burde vel ikke ha noe å si ved bruk av CD... Skjekk at lyd ut optisk står på PCM. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Har akkurat kjøpt meg en Yamaha r-n500, og tenkte å spille cd-plater på min Onkyo bd-sp309, som ikke har analog lydutgang. Derfor optisk digital. Problemet nå er at cd-lyden kommer i mono! Hva kan årsaken være, og hva gjør jeg nå? Siden det ikke ser ut til å være noen lyd innstillinger på selve forsterkeren (bytting av lydmodus osv), så er enten problemet i BD spilleren som Mr D nevner, men det er lite sannsynlig. Har aldri sett at det har vært noen innstilling for det i alle DVD eller BD spillerene jeg har brukt (som er mange), men har aldri brukt en Onkyo. Siden forsterkeren kun tar i mot stereo via den Optiske, så står nok BD spilleren korrekt stilt inn. Det eneste jeg kan se at kanskje kan være problemet er hvis du har vært litt uheldig med koblingen av høyttalerene. Forsterkeren har A og B utganger, som er der for at man kan koble til 2 sett høyttalere og enkelt bytte mellom disse. Hvis du har koblet høyttalerkablene over hverandre, så er disse koblet feil. De skal kobles ved siden av hverandre. Har vært borti at dette har blitt koblet feil før. Hvilke av dem du bruker er likegyldig, så lenge du bare bruker A eller B, så trykker på A eller B på fjernkontrollen. Lenke til kommentar
Arild.W Skrevet 20. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2014 Tusen takk for god hjelp, Det var faktisk lydoppsettet på blurayspilleren som måtte rigges om for å få stereolyd. Nå lyder platene så mye bedre:-) Forresten, jeg har oppdaget at ikke alle blurayspillere håndterer cd-plater med dts(?)-lyd. Min gamle Philips kom til kort der, gitt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå