ExtremeGo Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Hei og hå ! Prøver å få den gamle pcen min til å fungere , det er en gaming pc fra 2009 . Problemet er at jeg prøver å koble til Internett med kabel men får ikke noe signal , får bare det rødet krysset nede til høyre.. det står at Windows ikke fant riktig installert driver når jeg prøver å feilsøke. .noen med mer kunnskaper enn meg ? Lenke til kommentar
War Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Last ned driveren til hk på en annen pc og legg inn. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Hvis du ikke har riktig driver, så må du finne det da... Nyinstallert Windows uten chipset-driver kanskje? Eller mangler du bare driver til nettverkskort? Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 21. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2014 Jeg har prøvd å laste ned driver til nettverkskort men det funket fortsatt ikke .. får meldingen " cannot install drivers. No Intel® adapters are present in this computer" Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Hvor laster du ned driver i fra? Er du sikker på at det er riktig driver? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Hva slags nettverkskort? Er det integrert i hovedkort? I såfall hvilket hovekort? Prøver igjen: Er dette en gammel installasjon eller nyinstallert Windows? Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 21. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2014 Det er en Windows jeg lastet ned , prøvde guiden her inne på forumet . HK er Asus P7p55D pro . Har prøvd å laste ned denne http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=1&s=32&m=P7P55D+PRO&os=25&hashedid=j02KziJq95KbCQNm da jeg prøvde å installere den fikk jeg opp en melding: the realtek network controller Was not found . If sleep mode Is enabled please plug the cable. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Prøv å installer chipsetdriverene først. Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 21. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2014 Har prøvd det meste nå. Jeg går inn på device manager og får ikke internet som alternativ der , jeg tror faktisk det er nettverkskortet som er defekt. Tror jeg prøver å kjøpe et billig nettverkskort og prøver ..vet ikke hvilket Lenke til kommentar
NULL Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Jeg har prøvd å laste ned driver til nettverkskort men det funket fortsatt ikke .. får meldingen " cannot install drivers. No Intel® adapters are present in this computer" Ifølge spesifikasjonene er det en Realtek NIC på dette hovedkortet. Har du prøvd å laste ned de driverne som ligger på produktsiden til Asus for dette hovedkortet? Også et tips: En ting jeg har brukt alt for mye tid på å feilsøke et par ganger: nettverkskabler som har blitt ødelagt... Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 21. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2014 Jeg har prøvd å laste ned driver til nettverkskort men det funket fortsatt ikke .. får meldingen " cannot install drivers. No Intel® adapters are present in this computer" Ifølge spesifikasjonene er det en Realtek NIC på dette hovedkortet. Har du prøvd å laste ned de driverne som ligger på produktsiden til Asus for dette hovedkortet? Også et tips: En ting jeg har brukt alt for mye tid på å feilsøke et par ganger: nettverkskabler som har blitt ødelagt... Ja har prøvd å bytte ledning, er bare en rød X i høyre hjørne uansett. Jeg linken til driveren lenger oppe , finnes det en annen ? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Jeg har prøvd å laste ned driver til nettverkskort men det funket fortsatt ikke .. får meldingen " cannot install drivers. No Intel® adapters are present in this computer" Ifølge spesifikasjonene er det en Realtek NIC på dette hovedkortet. Har du prøvd å laste ned de driverne som ligger på produktsiden til Asus for dette hovedkortet? Også et tips: En ting jeg har brukt alt for mye tid på å feilsøke et par ganger: nettverkskabler som har blitt ødelagt... Ja har prøvd å bytte ledning, er bare en rød X i høyre hjørne uansett. Jeg linken til driveren lenger oppe , finnes det en annen ? Ok - så bare meldingen med "No Intel® adapters are present in this computer" og sjekket ikke linken. Kan du ta et skjermdump av Device Manager? Prøv å velg å avinstallere driveren som evt. er der - via å høyreklikke i Device Manager. Slett driveren helt. Installer så ny driver. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 TS har enda ikke bekreftet om han har installert chipsetdrivere... Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 22. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2014 Skal prøve det først , hvis ikke det funker så er som sagt noe defekt . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå