Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

ikke Internett på stasjonær pc

Anbefalte innlegg

Hei og hå ! Prøver å få den gamle pcen min til å fungere , det er en gaming pc fra 2009 . Problemet er at jeg prøver å koble til Internett med kabel men får ikke noe signal , får bare det rødet krysset nede til høyre..

det står at Windows ikke fant riktig installert driver når jeg prøver å feilsøke. .noen med mer kunnskaper enn meg ?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en Windows jeg lastet ned , prøvde guiden her inne på forumet . HK er Asus P7p55D pro . Har prøvd å laste ned denne

http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=1&s=32&m=P7P55D+PRO&os=25&hashedid=j02KziJq95KbCQNm

da jeg prøvde å installere den fikk jeg opp en melding: the realtek network controller Was not found . If sleep mode Is enabled please plug the cable.

Lenke til kommentar

Har prøvd det meste nå. Jeg går inn på device manager og får ikke internet som alternativ der , jeg tror faktisk det er nettverkskortet som er defekt. Tror jeg prøver å kjøpe et billig nettverkskort og prøver ..vet ikke hvilket

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å laste ned driver til nettverkskort men det funket fortsatt ikke .. får meldingen " cannot install drivers. No Intel® adapters are present in this computer"

Ifølge spesifikasjonene er det en Realtek NIC på dette hovedkortet. Har du prøvd å laste ned de driverne som ligger på produktsiden til Asus for dette hovedkortet?

Også et tips:

En ting jeg har brukt alt for mye tid på å feilsøke et par ganger: nettverkskabler som har blitt ødelagt...

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å laste ned driver til nettverkskort men det funket fortsatt ikke .. får meldingen " cannot install drivers. No Intel® adapters are present in this computer"

Ifølge spesifikasjonene er det en Realtek NIC på dette hovedkortet. Har du prøvd å laste ned de driverne som ligger på produktsiden til Asus for dette hovedkortet?

Også et tips:

En ting jeg har brukt alt for mye tid på å feilsøke et par ganger: nettverkskabler som har blitt ødelagt...

Ja har prøvd å bytte ledning, er bare en rød X i høyre hjørne uansett. Jeg linken til driveren lenger oppe , finnes det en annen ?

Lenke til kommentar

Også et tips:

Ja har prøvd å bytte ledning, er bare en rød X i høyre hjørne uansett. Jeg linken til driveren lenger oppe , finnes det en annen ?

Ok - så bare meldingen med "No Intel® adapters are present in this computer" og sjekket ikke linken.

Kan du ta et skjermdump av Device Manager?

Prøv å velg å avinstallere driveren som evt. er der - via å høyreklikke i Device Manager. Slett driveren helt. Installer så ny driver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...