Gå til innhold

Blomsterelg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat bukkene bruse, men kanskje enda bedre med tre elger i ei blomstereng.

Litt mye uskarpt i front så jeg ville nok kutta litt nede. Et tips er at du tar med mer nede i eksponeringa enn du trenger for da kan du kutte det vekk i det ferdige produkt og slippe uskarpt i front som jeg synes er en uting. De gamle fotografer sa alltid uskarpheten hører bakgrunnen til.

Fokus ser ut til å ligge til høyre i bildet slik jeg ser det for elgen til venstre som burde vært skarp er uskarp.

Tror vi skylder på dyreskjelven slik man gjør på storviltjakt med gevær.

Uansett absolutt et likandes bilde i mine øyne.

Roar

Lenke til kommentar

Ikke akkurat bukkene bruse, men kanskje enda bedre med tre elger i ei blomstereng.

Litt mye uskarpt i front så jeg ville nok kutta litt nede. Et tips er at du tar med mer nede i eksponeringa enn du trenger for da kan du kutte det vekk i det ferdige produkt og slippe uskarpt i front som jeg synes er en uting. De gamle fotografer sa alltid uskarpheten hører bakgrunnen til.

Fokus ser ut til å ligge til høyre i bildet slik jeg ser det for elgen til venstre som burde vært skarp er uskarp.

Tror vi skylder på dyreskjelven slik man gjør på storviltjakt med gevær.

Uansett absolutt et likandes bilde i mine øyne.

Roar

Joda, jeg kunne/ville nok gjort mye annerledes på en annen tid av døgnet, men dette bildet tok jeg en natt med svært dårlige lysforhold. For å få ett tålig brukbart håndholdt bilde måtte jeg opp på iso 1000/f 3.2. Med ideelle lysforhold ville jeg selvsagt valgt en blender/iso som hadde løftet skarpheten. Jeg synest uskarpt er helt ok i front, bak eller begge deler. Jeg aksepterer at det tekniske tøyes om bildet klarer å formidle en stemning/historie. Her var jeg mest opptatt av å forevige kontakten jeg fikk med elgene på en teknisk best mulig måte i forhold til de dårlige lysforholdene som rådde :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...