The Avatar Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Hva hadde skjedd da.... hvis overvektige måtte betale ekstra? Tenker mest på dei som då berre er litt overvektige og som treng ekstra plass ein gong i blant. Dei som er så store at dei ikkje kan bruke vanlige parkeringsplasser vil uansett kvalifisere til å få HC-parkeringsbevis. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 20. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2014 sett bilen i fri, gå ut av bilen, dytt den på plass. burde funke for overvektige. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Evt parker så du tar to plasser og kjøp to billetter. Da har du betalt for to plasser, og har bra plass. Vel og merke om det er to ledige plasser ved siden av hverandre da. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 20. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2014 Det spørs om parkeringsvaktene vil godta det. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Jeg jobber som parkeringsvakt. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Jeg jobber som parkeringsvakt. Gjelder det også hvis man trekker 2 gratis biletter ? på f.eks butikker osv Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Selv kjører jeg en Beetle. Den har bare to dører på hver side, ... BARE to dører på hver side? Godt observert. Det gikk litt fort i svingene her akkurat da det kom gjester inn døra. Bilen har én dør på hver side og to totalt. Slik ser den ut: Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Hele problemstillingen er kunstig. Hadde vi fulgt naturens orden ville vi ikke hatt dette problemet i det hele tatt. Nå sitter vi fast i en situasjon hvor det faktisk er flere kvinner enn menn som har førerkort. Bilene tilpasses med alskens moderne teknologi for å kompensere kvinnenes tilkortkommenhet. Men kamera og sensorer i alle bauger og kanter er ikke nok. For ut og inn av bilen er kvinnen igjen alene uten teknologisk hjelp, og kan gjøre stor materiell skade. Vi må nok leve med dette enda en stund, inntil kloke menns hoder kommer opp med en måte å styre kvinnenes kroppslige manøvrer. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Når jeg skal parkere eller kjøre ut av et parkeringshus, så er det med svært få unntak alltid et kvinnemenneske som roter det til og bruker lang tid til å parkere eller betale for seg ved bommen. Hvis jeg ser en bil som rygger eller kjører ut og inn av en parkeringsplass flere ganger for å komme på plass, så legger jeg merke til at ja, det var en kvinne denne gangen også. Kvinner er også desidert værst på småbulking og riping, men de er til gjengjeld mindre representert i dødsulykker fordi de helst ikke ønsker å kjøre på krevende veier (ellers kjører de ofte akkurat på eller undre fartsgrensen) og lar som oftest mannen kjøre på langturer mens kvinnen tar seg av barna. Et kvinnefritt parkeringshus hadde vært noe. Helst også med gode og breie plasser slik at de med biler på størrelsen med Cadillac Escalade eller Ford F-350 også kan få plass. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Hele problemstillingen er kunstig. Hadde vi fulgt naturens orden ville vi ikke hatt dette problemet i det hele tatt. Nå sitter vi fast i en situasjon hvor det faktisk er flere kvinner enn menn som har førerkort. Bilene tilpasses med alskens moderne teknologi for å kompensere kvinnenes tilkortkommenhet. Men kamera og sensorer i alle bauger og kanter er ikke nok. For ut og inn av bilen er kvinnen igjen alene uten teknologisk hjelp, og kan gjøre stor materiell skade. Vi må nok leve med dette enda en stund, inntil kloke menns hoder kommer opp med en måte å styre kvinnenes kroppslige manøvrer. "Naturens orden" er at kvinner ikke kjører bil? AtW Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Naturens "orden" er vel strengt tatt at vi bruker beina. Men en dag for noen tusen år siden var det en steinaldermann eller -kvinne som så en hest og tenkte det kanskje gikk an å sitte på den. Siden den gang har mennesket utviklet seg ved å sette seg ut over naturens orden. Geir 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Naturens "orden" er vel strengt tatt at vi bruker beina. Men en dag for noen tusen år siden var det en steinaldermann eller -kvinne som så en hest og tenkte det kanskje gikk an å sitte på den. Siden den gang har mennesket utviklet seg ved å sette seg ut over naturens orden. Geir Ja, det er litt av poenget mitt også, rimelig surrealistisk å bruke "Naturens orden", som argument for hvordan man skal kjøre bil... AtW 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 “Chaos was the law of nature; Order was the dream of man.” Henry Adams Geir Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 (endret) Jeg tror at vanlig plass er bred nok. Det ville hjelpe om noen stilte større krav til parkering enn at man kan slå av tenninga. Det minste man kan gjøre er åpne døra og kikk ned. Ser man ikke stripa er man for langt til venstre. Er den langt unna er man for langt til høyre. Hvis nødvendig, rygg ut og rett opp bilen. Det er ikke mye bryderi, men det gjør andres hverdag lettere. Endret 24. juli 2014 av medlem-304477 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Thornord, bilene har blitt større med årene. Det samme kan ikke sies om parkeringsplassene.Min S-max går nesten fra stripe til stripe når speilene ikke er foldet. Står det to biler ved siden av hverandre med foldede speil så må jeg fremdeles gå sidelengs for å i det hele tatt klare å komme meg forbi. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Jeg tror at vanlig plass er bred nok. Hva er en "vanlig plass"? Enkelte parkeringshus f.eks. har vesentlig smalere parkeringsplasser enn det som er vanlig utendørs, og stolpene gjør det ikke bedre. Man vil slite med å parkere en Hummer H1 eller en Ford Excursion i en del parkeringshus hvis det er biler på plassene ved siden av for å ikke snakke om å manøvrere mellom smale passasjer mellom stolper og krappe svinger med en lang og brei bil. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Normen ligger vel på 2,3 til 2,5 meter men det er bare anbefalt og ikke en regel. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Jeg tror at vanlig plass er bred nok. Hva er en "vanlig plass"? Enkelte parkeringshus f.eks. har vesentlig smalere parkeringsplasser enn det som er vanlig utendørs, og stolpene gjør det ikke bedre. Man vil slite med å parkere en Hummer H1 eller en Ford Excursion i en del parkeringshus hvis det er biler på plassene ved siden av for å ikke snakke om å manøvrere mellom smale passasjer mellom stolper og krappe svinger med en lang og brei bil. I stedet for å sette meg i bilen, kjøre til 10 parkeringsplasser, måle bredden på plassene og beregne gjennomsnittet, valgte jeg å skrive "vanlig". Det jeg ønsket å få fram er:"Tenker vi litt på andre, blir mangt lettere. Kanskje parkering også? Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 "Naturens orden" er at kvinner ikke kjører bil? Det er din tolkning. Du er så gammeldags, altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå