Gjest medlem-332567 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Ik.. men hvorfor er det 2 forskjellige navn på nettet når jeg bruker cable og wifi? Wifi så ser man forskjellige nettverk, mens med kabel så ser man en nettverk med bare en navn som for exempel. "private-20" til nettverk 2 Lenke til kommentar
NULL Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 (endret) Din forklaring av problemet er kanskje ikke helt god, men det er altså at ditt trådløse nettverk kommer opp med to forskjellige navn? Det er da trolig fordi du har en ruter som er "dual band" og støtter kommunikasjon på 5 GHz i tillegg til det mer vanlige 2,4 GHz-båndet. 5 GHz vil for mange kunne gi bedre ytelse, av flere årsaker. 2,4 GHz kan imidlertid gi bedre rekkevidde for en del. Mange faktorer som spiller inn på hva man reelt sett her vil oppleve. Personlig hjemme bruker jeg 5 GHz da det gir bedt ytelse. Men skal jeg ha dekning i garasjen og hagen på mobilen må jeg over på 2,4 GHz-nettverket. Endret 21. juli 2014 av c.m. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå