Gå til innhold

Ingen subingang - what to do?

Anbefalte innlegg

Hei folks!

Kjøpte meg igår et par med Sony høyttalere og en Pioneer forsterker. Er veldig fornøyd med hvordan de spiller og det er et bra helhetsbilde (helhetslyd?) hehe.. Bad joke

Uansett fra spøk til revolver, jeg har en 15" JBL bilsub som jeg kobla til.. Fikk med et hjemmemekka delefilter av kobber (med høyt. og forst.) som jeg trodde i bunn og grunn skulle funke, men det gjør det tydeligvis ikke..

vsx416back_medium.jpg

Har koblet høyyttalerne på "Front", de inputene til venstre. Hopper man to hakk til høyre er det en positiv og negativ til "Center". Her har nå jeg (forhåpentligvis imidlertidig) koblet til subben min.

Probleme't er bare det at den spiller mellomtoner også.

Regner da såklart med at det er delefilterts skyld, men så er spørsmålet mitt da:

Hva gjør jeg? Kjøper jeg nytt delefilter, eller er det noen her som har en fin løsning på problemet mitt?

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen subingang - what to do?

Du savner ikke subinngang, men subutgang. Men forsterkeren har også subutgang fra forforsterker. Derfor trenger du, som Evelen! sier, en forsterker for suben.

Okei, takk til dere to, da lærte jeg no nytt idag og! Finnes det ingenting som heter subinngang?

Hvordan vil det bli å bruke et fungerende delefilter i mellomtiden, vil det skade elementet? (Ja, jeg er utålmodig :wee: )

Lenke til kommentar

Du bør du se sammenhengen mellom innganger og utganger. Forsterkeren har innganger for å kjøre signal/lyd INN fra avspillingsenheter, f.eks DVD-spilleren din. Forsterkeren forsterker lydsignalet fra DVDen til et effektnivå som kan generere lyd i høyttalere, dette hentes ut på forsterkerens høyttalerUTGANGER. Get it? Innganger og utganger.

Hva tenkte du subINNGANG skulle være?

Lenke til kommentar

Du bør du se sammenhengen mellom innganger og utganger. Forsterkeren har innganger for å kjøre signal/lyd INN fra avspillingsenheter, f.eks DVD-spilleren din. Forsterkeren forsterker lydsignalet fra DVDen til et effektnivå som kan generere lyd i høyttalere, dette hentes ut på forsterkerens høyttalerUTGANGER. Get it? Innganger og utganger.

Hva tenkte du subINNGANG skulle være?

I get it :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...