vannkoker2 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Tenker å kanskje ta opp noen fag fra vgs for å få et bedre snitt. Skal lære meg stoffet selv og ta privatisteksamen. Er det da den siste karakteren som blir gjeldende eller blir det den beste? Eller kan jeg risikere å ta opp et fag og få dårlige karakter enn jeg hadde i det faget slik at snittet mitt faktisk kan ende opp å bli lavere enn det var fra før? Dette gjelder kun fag jeg har karakterer i fra før. Lenke til kommentar
fapmonsta Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Tenker å kanskje ta opp noen fag fra vgs for å få et bedre snitt. Skal lære meg stoffet selv og ta privatisteksamen. Er det da den siste karakteren som blir gjeldende eller blir det den beste? Eller kan jeg risikere å ta opp et fag og få dårlige karakter enn jeg hadde i det faget slik at snittet mitt faktisk kan ende opp å bli lavere enn det var fra før? Dette gjelder kun fag jeg har karakterer i fra før. Det er den høyeste karakteren som kommer på vitnemålet. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Tenker å kanskje ta opp noen fag fra vgs for å få et bedre snitt. Skal lære meg stoffet selv og ta privatisteksamen. Er det da den siste karakteren som blir gjeldende eller blir det den beste? Eller kan jeg risikere å ta opp et fag og få dårlige karakter enn jeg hadde i det faget slik at snittet mitt faktisk kan ende opp å bli lavere enn det var fra før? Dette gjelder kun fag jeg har karakterer i fra før. Såvidt jeg husker kan du velge selv. Etter privatisteksamen må du selv ta kontakt med den videregående skolen du gikk på for å få påført nye karakterer. Dersom du ikke ønsker at privatistkarakterene dine skal bli påført vitnemålet ditt, er det bare å la være å ta kontakt. Lenke til kommentar
vannkoker2 Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 Så hvis jeg for eks har 2 i et fag og tar det opp og stryker nå, får jeg fortsatt 2 som karakter da? Så jeg kan ta opp alle fagene uten at noen kan bli dårligere enn de allerede er? Lenke til kommentar
vannkoker2 Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 Tenker å kanskje ta opp noen fag fra vgs for å få et bedre snitt. Skal lære meg stoffet selv og ta privatisteksamen. Er det da den siste karakteren som blir gjeldende eller blir det den beste? Eller kan jeg risikere å ta opp et fag og få dårlige karakter enn jeg hadde i det faget slik at snittet mitt faktisk kan ende opp å bli lavere enn det var fra før? Dette gjelder kun fag jeg har karakterer i fra før. Såvidt jeg husker kan du velge selv. Etter privatisteksamen må du selv ta kontakt med den videregående skolen du gikk på for å få påført nye karakterer. Dersom du ikke ønsker at privatistkarakterene dine skal bli påført vitnemålet ditt, er det bare å la være å ta kontakt. Har ikke vitnemål, da jeg søker med 23/5 regelen. Hvordan blir det da? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Tenker å kanskje ta opp noen fag fra vgs for å få et bedre snitt. Skal lære meg stoffet selv og ta privatisteksamen. Er det da den siste karakteren som blir gjeldende eller blir det den beste? Eller kan jeg risikere å ta opp et fag og få dårlige karakter enn jeg hadde i det faget slik at snittet mitt faktisk kan ende opp å bli lavere enn det var fra før? Dette gjelder kun fag jeg har karakterer i fra før. Såvidt jeg husker kan du velge selv. Etter privatisteksamen må du selv ta kontakt med den videregående skolen du gikk på for å få påført nye karakterer. Dersom du ikke ønsker at privatistkarakterene dine skal bli påført vitnemålet ditt, er det bare å la være å ta kontakt. Har ikke vitnemål, da jeg søker med 23/5 regelen. Hvordan blir det da? Hm, det er jeg ikke sikker på. Ville kontaktet UDIR eller privatistkontoret og hørt. Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Så hvis jeg for eks har 2 i et fag og tar det opp og stryker nå, får jeg fortsatt 2 som karakter da? Så jeg kan ta opp alle fagene uten at noen kan bli dårligere enn de allerede er? Da vil du beholde 2'eren. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Tenker å kanskje ta opp noen fag fra vgs for å få et bedre snitt. Skal lære meg stoffet selv og ta privatisteksamen. Er det da den siste karakteren som blir gjeldende eller blir det den beste? Eller kan jeg risikere å ta opp et fag og få dårlige karakter enn jeg hadde i det faget slik at snittet mitt faktisk kan ende opp å bli lavere enn det var fra før? Dette gjelder kun fag jeg har karakterer i fra før. Såvidt jeg husker kan du velge selv. Etter privatisteksamen må du selv ta kontakt med den videregående skolen du gikk på for å få påført nye karakterer. Dersom du ikke ønsker at privatistkarakterene dine skal bli påført vitnemålet ditt, er det bare å la være å ta kontakt. Har ikke vitnemål, da jeg søker med 23/5 regelen. Hvordan blir det da? Du har vel ett vitnemål/kompetansebevis der karakterene dine står? Skolen legger inn karakterer fra privatisteksamen der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå