Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Verdt å kjøpe nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Cisco dual band nettverks sak som bruker usb, men nettet er ikke stabilt i det hele tatt, kan variere fra 2mb/s - 30mb/s og jeg har 50 mb/s nett egentlig, pingen kan bli skyhøy av og til også, opptil 200ms!

Så jeg lurer på om det er verdt å kjøpe et trådløs nettverkskort? Skal bestille noe uansett fra Dustin Home, hvis så, kan du anbefale et som er stabilt og har god rekkevide.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si om det blir bedre enn det du har når du ikke forteller hva det er...

Ustabilt WiFi kan jo skyldes så mye, f.eks.

- Dårlig ruter

- Støy fra andre elektroniske produkter

- Støy fra andre nettverk (sjekk med WiFi Analyzer e.l.)

- Uheldig plassering av "nettverkssak"/antenne (vekk fra metall, f.eks. PC-kasser)

Det absolutt beste og billigste er en lang nettverkskabel, men kan bli litt arbeid. Ellers så kan også homeplug være et alternativ, men resultatet varierer etter kurser, avstand og annet tilkoblet utstyr.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si om det blir bedre enn det du har når du ikke forteller hva det er...

Ustabilt WiFi kan jo skyldes så mye, f.eks.

- Dårlig ruter

- Støy fra andre elektroniske produkter

- Støy fra andre nettverk (sjekk med WiFi Analyzer e.l.)

- Uheldig plassering av "nettverkssak"/antenne (vekk fra metall, f.eks. PC-kasser)

Det absolutt beste og billigste er en lang nettverkskabel, men kan bli litt arbeid. Ellers så kan også homeplug være et alternativ, men resultatet varierer etter kurser, avstand og annet tilkoblet utstyr.

Sorry for sent svar. Vi kjøpte nettop en ny ruter; airport extreme sak, alle andre sted enn mitt rom har dekning, rommet mitt er et "dead spot", kan være ruteren er 2 etasjer ned, men alle andre i etasjen har bra nett. Jeg har prøvd homeplug, det ble bare dårligere enn det allerede var. Og jeg sjekket andre nett i nærheten, ingen lagde "støy". Blir litt vanskelig å kjøre nettverkskabel fra 1 til 3 etasjen. Jeg merker også på telefon min at det er dårlig internet, men med en gang jeg går ut av rommet mitt eller går ned blir det mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...