Gå til innhold

Nytt nettbrett og innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en iPad 2, som jo begynner å trekke på årene. Enormt tregt, skriving av denne tråden er et mareritt. Facebook er totalt ubrukelig pga hvor tregt alt er. Jeg snuser på å kjøpe et nytt nettbrett. Jeg liker iPad, men er ikke bundet til formatet. Det viktigste for meg ved bytte er at kindle og retrogamer magazine virker. Har mange bøker og abonnement på magasinet, og ved siden av surfing er det disse og Facebook jeg bruker mest.

Mitt spørsmål er:

Om jeg skifter til Android, kan jeg legge over bøker og retrogamer abb enkelt? Hvilket brett burde jeg evt gå for?

Om jeg fortsetter med iPad, vet noen når neste utgave kommer? Om det er i august/september, så kan jeg jo likesågodt vente om jeg ender opp med det valget...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk fra iPad 2 til iPad Air når den kom i fjor høst, og angrer ikke på at jeg ventet på den eller at jeg byttet da. Tynnere, lettere, mindre, raskere, fantastisk skjerm, osv.

Det er meget sannsynlig at det kommer en oppgradert iPad ila. høsten. Antagelig med bl.a. Touch ID. Den vil nok mer eller mindre ligne på dagens utgave. Tipper den kan kjøpes i oktober.

Jeg vet at du får Kindle-appen på Android, men Retrogamer Magazine kjenner jeg ikke til. Det burde være mulig å finne ut på magasinets hjemmeside eller på app-butikken til Android, Google Play: play.google.com.

Hvis jeg fant riktig magasin, så kan det kjøpes gjennom Zinio-appen.

Du har ikke skrevet noe om budsjett, men en enkel modell som ofte er anbefalt, er Google sin Nexus 7. Denne kom i fjor og koster nå rundt 2000kr. Denne får oppdateringer direkte fra Google og er derfor først i køen når neste versjon av Andorid kommer til høsten.

Andre populære Android-brett produseres av Sony og Samsung. Sistnevnte har nettbrett i alle størrelser og prisklasser.

Lykke til med valget av nytt nettbrett!

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...