ma9nu2 Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 (endret) Et alternativ til reinnstallering du kan prøve er å trykke windows symbolet nede til venstre og så velge "min datamaskin" med høyre museknapp og så "behandle". Da åpner seg et program der du kan velge diskbehandling. Her kan du slette 50 GB partisjonen og så utvide den store partisjonen til å dekke hele disken. Når disse forandringene er utført kan du så krympe den store partisjonen din til 50 GB slik at denne legger seg ytterst på disken, programmet må da flytte alle data som ligger spredd over hele disken så dette kan ta litt tid. Om dette går greit kan du så opprette en ny partisjon på 450 GB. Denne må så formateres før den kan brukes igjen. Sånn sett er det kanskje like greit å bare re-installere windows igjen slik harddisken er. Ellers er jo SSD'er blitt temmelig billige nå, det er en åpenbar oppgradering å gjøre. Sorry for at jeg ikke har lest noe før nå. Skal prøve ''Party trikset'' ditt Endret 11. august 2014 av ma9nu2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Ved snev av mistanke til harddisk vil jeg anbefale en SSD til OS. Sammenlikningstall: En snurredisk klarer som regel ca. 130MB/s, en god SSD klarer rundt 500MB/s. Selv bruker jeg en RevoDrive som gir 1'500MB/s og er veldig glad i den... Skal en snurredisk klare 130MB/s må den ha kun én oppgave av gangen. Helst store sekvensielle filer. Blir det mye småfiler, eller i verste fall flere samtidige operasjoner kan selv den raskeste snurredisk falle til under 1MB/s der en SSD fremdeles kan svelge unna 100 ganger mer i sekunder. Forskjellene i slike tilfeller er astronomiske. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Helt klart, spør du meg er OS på SSD i dag nærmest en selvfølge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå