Gå til innhold

Ps3 støtter 3d bluray men ikke ps4? o.O

Gintoki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Disse funksjonene kommer vel nå rundt gamescon tider i august. Har i grunn ikke vært et savn, og strengt talt, hvem bruker cd'er i disse moderne tider?

Lenke til kommentar

Disse funksjonene kommer vel nå rundt gamescon tider i august. Har i grunn ikke vært et savn, og strengt talt, hvem bruker cd'er i disse moderne tider?

Veldig mange.

Haha, er du en liten bygdegutt?

Nei, er nok veldig få som bruker cd´er idag, hvertfall på konsoller. 1-2% kanskje

Lenke til kommentar

Nei, er nok veldig få som bruker cd´er idag, hvertfall på konsoller. 1-2% kanskje

Å så tøff du er.

Det er sikkert ikke mange som bruker CDer på konsoll nei, de fleste har nok en egen CD-spiller for best lyd. Men det er fremdeles mange som bruker CD. Det er nok ikke mange som bruker 3D på konsoller heller (selv om det sikkert er flere enn som bruker CD), men er det ikke fint å ha muligheten?

Du som er så utrolig glad i digitalt på konsoller, og attpåtil har kommet med lignende kommentarer til de som ønsker spillene sine fysisk istedenfor digitalt... EA selger 15% digitalt, resten fysisk. Ubisoft 10% digitalt (mener jeg det var), resten fysisk. Ikke akkurat store nummer. Vi bør vel kanskje droppe digitale spill også? Hva er vitsen liksom, er ikke akkurat som om det er nødvendig.

PS: Jeg spiller av CDer en gang iblant, men for det meste går det i digitale filer fra PCen eller Wimp. Når jeg virkelig skal kose meg med musikk spiller jeg av vinyl. Wow. Vinyl.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig mange.

1 til 2 % bruker CD? Er du sossegutt?

Lenke til kommentar

Vinyl har bedre lydkvalitet om man har utstyret til det. Men det er mer kosen. Store, fete covre som jeg gjerne studerer mens jeg nyter musikken. Samt interaksjonen ved å snu plata, og evt bytte om det er et langt album. Noe som også øker fokus på musikken, og man havner ikke så lett i sine egne tanker og starter med andre ting. Da lytter ihvertfall jeg mye mer aktivt.

Ellers er jo CD det man for det meste bruker for å få best mulig lydkvalitet. Man kan jo bruke FLAC (og Wimp har vel en ny feature med høykvalitetsstreaming), men det er uansett ikke hva de fleste spiller av når man hører på digital musikk.

Lenke til kommentar

Veldig mange.

1 til 2 % bruker CD? Er du sossegutt?

Tror du virkelig at mer enn 1-2% av de som fortsatt hører på cd bruker konsollen sin til det..? Hah

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du virkelig at mer enn 1-2% av de som fortsatt hører på cd bruker konsollen sin til det..? Hah

Svar på innlegget mitt da.

Jada, kjempefint å ha muligheten, var ikke det jeg pirka på :)

Men at "veldig mange" hører på cd i dag syns jeg bare høres feil ut

Lenke til kommentar

Nei, veldig mange hører på CD. Jeg nevnte ikke _på konsoll_. Ettersom hvordan jeg kjenner min kontaktkrets vil jeg si at 90% fremdeles bruker CD. Det er selvsagt empirisk, og jeg vil ikke bruke det som et fakta, for jeg er selvsagt klar over at det ikke gjelder ellers i samfunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...