Lindquist93 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Visst bilen min ikke blir godkjent, blir den da avskiltet der og da på vegsenet? Eller får jeg en ny frist? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Har du ikke fikset det som skal fikses altså? Er ikke sikkert du må levere skiltene der og da, men du vil få brev med forespørsel om å levere skilter, hvis de ikke leveres innen da og da vil politiet få saken. Lenke til kommentar
Lindquist93 Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 Har du ikke fikset det som skal fikses altså? Er ikke sikkert du må levere skiltene der og da, men du vil få brev med forespørsel om å levere skilter, hvis de ikke leveres innen da og da vil politiet få saken. Joda har fikset det, tror jeg! Har en JT 3" eksosanlegg på nå men usikker på om jeg får det godkjent med det på. Har 2 kompiser som ikke har fått det godkjent men har også 2 som har fått det godkjent. Så er derfor jeg lurer. Finnes ikke noe papirer på anlegget mtp støynivået. Står på mangelapp at jeg må ha papir på det Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Med mindre bilen din har treerfeil har du helt til siste frist på å få den godkjent uten å miste skiltene. Edit: Var treerfeil ja. Endret 19. juli 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Du kan ta så mange etterkontroller du vil innen fristen. Lenke til kommentar
Lindquist93 Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 Du kan ta så mange etterkontroller du vil innen fristen. Fristen har desverre allerede gått ut Lenke til kommentar
Lindquist93 Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Med mindre bilen din har treerfeil har du helt til siste frist på å få den godkjent uten å miste skiltene. Edit: Var treerfeil ja. Altså, jeg ble stoppet av vegvesenet når dem var ute og hadde kontroll. Fikk en del ting jeg måtte fikse på så har ikke hatt råd til nye deler før nå. Har avskiltningsbegjæring... Står ikke noe om det er treerfeil elns på lappen jeg fikk. Endret 19. juli 2014 av Lindquist93 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Da tror jeg du kanskje kan prate deg til en måned ekstra. Edit: Er den begjært avskilta så tror jeg skiltene ryker uansett. Edit2: Fikk du mangel på eksosanlegget ved første kontroll? Endret 19. juli 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
Lindquist93 Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 Da tror jeg du kanskje kan prate deg til en måned ekstra. Edit: Er den begjært avskilta så tror jeg skiltene ryker uansett. Edit2: Fikk du mangel på eksosanlegget ved første kontroll? Hvorfor skal skiltene ryke visst den har kommet i lovlig tilstand? Ja han sa jeg måtte ha dokumentasjon på støynivået i anlegget. Men det finnes ikke og det skal være under 85 desi. Noe som gjør den lovlig eller hva? :s Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Hvis fristen er ute og du har avskiltningsbegjær så er det stor fare for at siltene ryker. Avskiltningsbegjær betyr jo nettopp det. Og hvis du fikk mangel pga. manglende dokumentasjon og du ikke har dette så må du montere godkjent/original eksos for å få det godkjent. Mulig du kan kontakte et verksted for å få de til å måle støynivået. Det skal måles på en bestemt avstand ved et bestemt turtall men er usikker på om dette går an å få godkjent utenom. 1 Lenke til kommentar
Lindquist93 Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Hvis fristen er ute og du har avskiltningsbegjær så er det stor fare for at siltene ryker. Avskiltningsbegjær betyr jo nettopp det. Og hvis du fikk mangel pga. manglende dokumentasjon og du ikke har dette så må du montere godkjent/original eksos for å få det godkjent. Mulig du kan kontakte et verksted for å få de til å måle støynivået. Det skal måles på en bestemt avstand ved et bestemt turtall men er usikker på om dette går an å få godkjent utenom. Da reiser jeg inn til et verksted og spør om dem kan bekrefta med papirer at det er under 85 desibel, så tar jeg med papirene til vegvesenet. Sto bare på den mangelappen at jeg skulle ha dokumentasjon på støynivå i annlegg Endret 19. juli 2014 av Lindquist93 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Er litt usikker på hvilken dokumentasjon som må til her. I utgangspunktet mener de nok at du skal framskaffe dokumentasjon fra fabrikant, det kan du antageligvis bare drømme om. MEN... ALLE steder som utfører PKK skal ha støymåler. Om du betaler for en halv eller hel arbeidstime bør et verksted eller kanskje NAF kunne utføre en ordinær støymåling og skrive en kort rapport på det. Rapporten behøver kanskje ikke være mer avansert enn noe sånt som dette:Heading/identifisering av firma som utfører jobben"Utført støymåling i henhold til retningslinjer for PKK.""Måleresultat: XXdB"Signatur + stempelDette er en form for dokumentasjon. Så lenge du ikke har blitt pålagt en spesifikk form for dokumentasjon skal du ikke se bort fra at det kan holde. 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Blir ikke denne dokumentasjonen litt som med E-merkede lykter? Endret 19. juli 2014 av Sampson Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Nei. Å måle støynivå er bare å holde en mikrofon så-så langt unna bilen og gi gass til et bestemt turtall. På lykter måtte man målt lysstyrke, fargetemperatur, lysmønster/lyskjegle etc. Mye mer omstendig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå