AnonymDiskusjon Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Dette høres kanskje barnslig ut, men, jeg her snart bursdag og vet allerede hva jeg skal få, mest ettersom jeg ønsker meg en ganske spesifikk sak som koster en del. Men, de har en grense på 1000kr men gir meg gave til 2000kr fordi jeg har hjulpet til en del med oppussing osv. Høres ganske greit ut egentlig. Men, foreldrene tjener lite og jeg tjener mer enn jeg klarer å bruke med ett normalt forbruk. Jeg innkasserte en liten årslønn de siste månedene, mens foreldrene mine lever på nivå med minstepensjonister(jada, de får penger av meg). Føler jeg får mer enn jeg burde, men foreldrene mine mener det er riktig og at de gir litt tilbake for det jeg hjelper de med. De merker denne tusenlappen, jeg kunne ikke brydd meg mindre om det. Burde jeg nekte? Søskenene mine, begge med relativt lite penger, kommer til å reagere om de får vite det, der skaper rett og slett mer problemer enn det er verdt selv om de mener det godt så er det bare problemer for min del... Anonymous poster hash: cca34...f4b Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Hjelp dem heller med å kjøpe inn matvarer og lignende, foreldrene dine ønsker å hjelpe deg, la dem hjelpe deg.. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Respekter foreldrene dine, og drit i søsknene og hva de synes - mitt råd Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 Nekte? Har du forsøkt å forklare ditt syn for dem først? Anonymous poster hash: 46a2c...a6d Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 Hjelp dem heller med å kjøpe inn matvarer og lignende, foreldrene dine ønsker å hjelpe deg, la dem hjelpe deg.. Joda, men de hjelper jo ikke, de ødelegger både for seg selv og meg mer enn de hjelper noen. Nekte? Har du forsøkt å forklare ditt syn for dem først? Anonymous poster hash: 46a2c...a6d Ja, sa jeg syntes det var feil og galt ovenfor de andre, men dette var noe de ville gjøre. Men får vel bare ta imot, takke og holde kjeft om det... Anonymous poster hash: cca34...f4b Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Hva er det som er problemet egentlig? At du har foreldre som bryr seg? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 Hva er det som er problemet egentlig? At du har foreldre som bryr seg? nei, at de forskjellsbehandler meg, som trenger det minst Anonymous poster hash: cca34...f4b Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 De bryr seg, men når det blir mer forviklinger av det, så bør de høre på hva han sier. Men jeg syns dette høres suspekt ut. Du har mer penger enn hva du trenger, og så ønsker du deg noe til 2k - noe du lett kunne kjøpt selv. Samtidig forteller du dine foreldre at du ønsker deg det .... for så å å se utfordringen først nå? 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 De bryr seg, men når det blir mer forviklinger av det, så bør de høre på hva han sier. Men jeg syns dette høres suspekt ut. Du har mer penger enn hva du trenger, og så ønsker du deg noe til 2k - noe du lett kunne kjøpt selv. Samtidig forteller du dine foreldre at du ønsker deg det .... for så å å se utfordringen først nå? Jeg satt å så på ett sofabord til 4k på iPaden min hjemme hos de i går, de vil spleise på sofabordet med meg. Å få dette som gave/spleise var aldri i tankene mine, kun at jeg vurderte å kjøpe det. Det eneste var at jeg var usikker på om jeg faktisk ville ha det eller ikke, så jeg lurte på hva de syntes om bordet. Anonymous poster hash: cca34...f4b Lenke til kommentar
Quote Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Kan ikke du bruke denne tusenlappen over grensen til å gjøre noe fint for dem igjen? Da går det opp i opp. Foreldrene dine blir glade ved at du tar i mot gaven. Samtidig blir de glade når du igjen gjengjelder, om enn uoffisielt. 3 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Da drar du å kjøper det selv(eller sier du ikke vil ha det bordet likevel) - problem løst. Endret 19. juli 2014 av KarpeSkrotum 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Si at du kan kjøpe det selv. Kom tilbake å si at dem hadde 50% rabatt. Motta 1000kr problem løst. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2014 Kan ikke du bruke denne tusenlappen over grensen til å gjøre noe fint for dem igjen? Da går det opp i opp. Foreldrene dine blir glade ved at du tar i mot gaven. Samtidig blir de glade når du igjen gjengjelder, om enn uoffisielt. Er ok dette jeg ender med. Gir så mye jeg kan ellers også, uten at det virker for åpenbart at det faktisk er hjelp og ikke tilfeldig. Å få inn en tusenlapp ekstra burde vel uansett kunne ordne seg Anonymous poster hash: cca34...f4b Lenke til kommentar
Quote Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Jepp. Du gjør jo allerede noe veldig snilt og bra, og 1000 kroner som går "skjult" tilbake i lomma til foreldrene dine må da bare være positivt. Tenk deg hvor vanskelig det må være for foreldrene dine som er litt avhengig av deg. De trenger å få følelsen av å kunne være snill med deg også. 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 hvorfor ønsker du deg dyre ting du ikke vil at foreldrene dine skal kjøpe til deg? ønsk deg ullsokker så vet du at det er begrenset hvor mye det koster Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2014 hvorfor ønsker du deg dyre ting du ikke vil at foreldrene dine skal kjøpe til deg? ønsk deg ullsokker så vet du at det er begrenset hvor mye det koster Jeg satt å så på ett sofabord til 4k på iPaden min hjemme hos de i går, de vil spleise på sofabordet med meg. Å få dette som gave/spleise var aldri i tankene mine, kun at jeg vurderte å kjøpe det. Det eneste var at jeg var usikker på om jeg faktisk ville ha det eller ikke, så jeg lurte på hva de syntes om bordet. Anonymous poster hash: cca34...f4b Anonymous poster hash: cca34...f4b Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 (endret) hvorfor ønsker du deg dyre ting du ikke vil at foreldrene dine skal kjøpe til deg? ønsk deg ullsokker så vet du at det er begrenset hvor mye det koster Jeg satt å så på ett sofabord til 4k på iPaden min hjemme hos de i går, de vil spleise på sofabordet med meg. Å få dette som gave/spleise var aldri i tankene mine, kun at jeg vurderte å kjøpe det. Det eneste var at jeg var usikker på om jeg faktisk ville ha det eller ikke, så jeg lurte på hva de syntes om bordet. Anonymous poster hash: cca34...f4b Anonymous poster hash: cca34...f4b se der ja, men da har du lært til neste gang. Endret 20. juli 2014 av Henrik2k Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Respekter foreldrene dine, og drit i søsknene og hva de synes - mitt råd Ikke drit i hva søsknene dine synes. Det er det verste du kan gjøre. Etter at begge besteforeldrene mine på farsiden døde har den siden av familien klikket i vinkel, og hele den siden av familien er redusert til folk som hater hverandre, mistror hverandre og sprer løgner og rykter om hverandre. For å ta noen eksempler: - en av onklene mine giftet seg på ny. Neste gang familien samlet seg skulle en annen onkel holde en liten tale, og rettet seg mot min nye ste-tante: "Skulle sagt gratulerer med ditt tredje ekteskap, men det blir vel fire og fem også." Han var seriøs. - En tante har "overtatt" gården der besteforeldrene mine bor. Uoffisiellt, selvsagt. Men hun lager så mye bråk der at jeg ikke har vært der på over tolv år. Selv hvis folk er alene der vil de få høre det rimelig kjapt uansett - og ikke på en bra måte. Mange kan ikke engang bo i samme hus der, selv om de ikke har møttes på månedsvis. - "Datteren min har giftet seg? Det ante jeg ikke." Så kort sagt: IKKE drit i søskenene dine. Det vil du angre på senere. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Jeg uttalte meg slik i denne konkrete saken, og ut fra de opplysningene som var gitt Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. august 2014 Forfatter Del Skrevet 4. august 2014 Driter absolutt ikke i verken søsken eller foreldre, men i denne saken kan jeg jo det Uansett, hun overførte penger til meg i dag sånn at jeg bare kunne kjøpe bordet når jeg ville, som får meg til å lure litt. Hørtes ut som om hun ikke trodde jeg hadde råd til det. Har alltid sagt at jeg tjener en god del og låner bort en god del penger til familien, men aldri nevnt noen summer da de ikke har noe med det. hvor åpen med egen økonomi burde man egentlig være med foreldrene sine? hater å snakke om penger, spesiellt når det er ganske store forskjeller på inntekten. har aldri kommet noe godt ut av det.. Anonymous poster hash: cca34...f4b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå