ADT Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Facebook vet «alt» om deg, og det tjener de milliarder på.GUIDE: Facebook-annonsering (Ekstra) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Ærlig talt så er de fleste annonsene jeg ser ikke tilpasset meg. Kun noen av de har vært det. Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Hardware.no unnlater å fortelle om programmer som feks Adblock som gjør livet våres lettere og en mer reklamefri hverdag , neppe en tilfeldighet 4 Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Hardware.no unnlater å fortelle om programmer som feks Adblock som gjør livet våres lettere og en mer reklamefri hverdag , neppe en tilfeldighet Adblock fungerer vel ikke på TEK sine sider uansett så vidt jeg husker. Når jeg besøker hardware.no hos mine foreldre, hvor jeg har installert adblocker, men ofte ikke logget inn, så får jeg ikke elst artiklene. Det er forsåvidt helt greit for meg enn så lenge de har et såpass rimelig tilbud på en reklamefri opplevelse. Jeg kunne nok ha tenkt meg å betale for reklamefri Facebook på samme måte, selv om jeg per i dag ikke ser noen reklamer pga. adblock. 1 Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) "Slik tjener Facebook 50 milliarder kroner - på deg"... og julenissen bor i en sykkel ... Endret 19. juli 2014 av 96abrevs 1 Lenke til kommentar
clechye Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Hardware.no unnlater å fortelle om programmer som feks Adblock som gjør livet våres lettere og en mer reklamefri hverdag , neppe en tilfeldighet Adblock fungerer vel ikke på TEK sine sider uansett så vidt jeg husker. Når jeg besøker hardware.no hos mine foreldre, hvor jeg har installert adblocker, men ofte ikke logget inn, så får jeg ikke elst artiklene. Det er forsåvidt helt greit for meg enn så lenge de har et såpass rimelig tilbud på en reklamefri opplevelse. Jeg kunne nok ha tenkt meg å betale for reklamefri Facebook på samme måte, selv om jeg per i dag ikke ser noen reklamer pga. adblock. Vi får håpe Facebook ikkje skaffer Adblock Detection da 4 Lenke til kommentar
Simen M Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Adblock fungerer vel ikke på TEK sine sider uansett så vidt jeg husker. Når jeg besøker hardware.no hos mine foreldre, hvor jeg har installert adblocker, men ofte ikke logget inn, så får jeg ikke elst artiklene. Det er forsåvidt helt greit for meg enn så lenge de har et såpass rimelig tilbud på en reklamefri opplevelse. Jeg kunne nok ha tenkt meg å betale for reklamefri Facebook på samme måte, selv om jeg per i dag ikke ser noen reklamer pga. adblock. Dette er fordi tek bruker en jukse-ad som blir plukket opp av adblock automatisk. Selv pleide jeg å manuelt fjærne den blokkeringa for å få det reklamefritt og samtidig kunne lese artikler. Lenke til kommentar
piemouri Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 ...mens hardware.no gir oss tilgang til denne "spesielle" informasjonen for kun 49,- i måneden. Lenke til kommentar
stBernhardsKløen Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Her har det vært fint med et kakediagram som viste hva folk mente om saken og en mulighet til å stemme. Hva synes du om Facebooks reklamer?: http://www.easypolls.net/poll.html?p=53cb029ee4b042018544e0a5 Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Hardware.no unnlater å fortelle om programmer som feks Adblock som gjør livet våres lettere og en mer reklamefri hverdag , neppe en tilfeldighet Adblock fungerer vel ikke på TEK sine sider uansett så vidt jeg husker. Når jeg besøker hardware.no hos mine foreldre, hvor jeg har installert adblocker, men ofte ikke logget inn, så får jeg ikke elst artiklene. Det er forsåvidt helt greit for meg enn så lenge de har et såpass rimelig tilbud på en reklamefri opplevelse. Jeg kunne nok ha tenkt meg å betale for reklamefri Facebook på samme måte, selv om jeg per i dag ikke ser noen reklamer pga. adblock. Vi får håpe Facebook ikkje skaffer Adblock Detection da Adblock Detection på Facebook hadde vært fint for min del. Da hadde det blitt siste spiker i kista jeg trengte for å virkelig kutte ut helt. Jeg tror Adblock Detection ville fått en større negativ effekt enn positiv for FB-gjengen og deres informasjonsselgere, men det er nå bare min synsing. Jeg tror rett og slett ikke det har noe for seg. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Google gjør jo også akkurat samme sak, uansett så kan man være slem og kaste litt skiftnøkler inn i maskineriet deres ved å fore dem dårlig informasjon. Som for eksempel søk som er bare svada, når mange gjør dette så synker prisen Google kan ta for informasjonen siden mesteparten er rent søppel som ikke gir selskapet som vil annonsere sitt produkt den brukergruppen de tror at de får. Lenke til kommentar
jag007 Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Blant Tek sine brukere er vel de fleste såpass teknisk interesserte at de har instalert ad-block i sine nettlesere (jeg også). Men jeg vil tro at av FB's brukerskare så er et det bare et lite fåtall som er kapable til å gjøre dette. Min synsing om saken. /Jan Lenke til kommentar
Aravinth Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 ...mens hardware.no gir oss tilgang til denne "spesielle" informasjonen for kun 49,- i måneden. 39 kr ? Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Hardware.no unnlater å fortelle om programmer som feks Adblock som gjør livet våres lettere og en mer reklamefri hverdag , neppe en tilfeldighet Adblock fungerer vel ikke på TEK sine sider uansett så vidt jeg husker. Når jeg besøker hardware.no hos mine foreldre, hvor jeg har installert adblocker, men ofte ikke logget inn, så får jeg ikke elst artiklene. Det er forsåvidt helt greit for meg enn så lenge de har et såpass rimelig tilbud på en reklamefri opplevelse. Jeg kunne nok ha tenkt meg å betale for reklamefri Facebook på samme måte, selv om jeg per i dag ikke ser noen reklamer pga. adblock. Det er jo bare å deaktivere adblock spesifikt til Hardware.no hos foreldrene dine, trenger ikke å logge inn Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Slik tjener Facebook 50 milliarder kroner – på deg ...men hvor mye tjener hw.no på meg? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Vell mest sannsynlig har jo hw.no store utgifter til de av oss som poster på forumet. Vi må jo ta betalt per innlegg nå Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Takk Gud for Twitter sier jeg. Lenke til kommentar
Discord Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 hvilke reklamer er det snakk om? har da ikke sett en reklame på nettet på flere år. *giggles* Lenke til kommentar
Teknolog-1 Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 Hardware.no unnlater å fortelle om programmer som feks Adblock som gjør livet våres lettere og en mer reklamefri hverdag , neppe en tilfeldighet Adblock fungerer vel ikke på TEK sine sider uansett så vidt jeg husker. Når jeg besøker hardware.no hos mine foreldre, hvor jeg har installert adblocker, men ofte ikke logget inn, så får jeg ikke elst artiklene. Det er forsåvidt helt greit for meg enn så lenge de har et såpass rimelig tilbud på en reklamefri opplevelse. Jeg kunne nok ha tenkt meg å betale for reklamefri Facebook på samme måte, selv om jeg per i dag ikke ser noen reklamer pga. adblock. Jo det fungerer utmerket, det er bare å deaktivere informasjonskapsler for de sidene du bruker på TEK-nettverket (samt slette de du har fra før), og voila, du kan lese artikler reklamefritt, akkurat som før. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Så oppsummeringen er altså: "TL;DR: ikke bruk Facebook!"? Høres ikke ut som jeg går glipp av noe ved ikke å ha noen FB-konto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå