Teemonster Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Hei Skal flytte et sted som er ca 30 meter med frisikt avstand til en LTE sender fra telenor. Derfor lurte jeg på om hva for et ping tillegg jeg bør kunne forvente med nær avstand og godt signalforhold til senderen og eventuelt varians, i forhold til om jeg koblet meg direkte på fiber. Snakker vi ca 20-30 ms tillegg ? Også lurte jeg på om det er slik at det blir noe tillegg i pingtiden dersom jeg kjøper mobilt bredbånd fra en annen leverandør isteden for Telenor. Jeg vet at de vil bruke samme senderen men kanskje det er noen ekstra overføringer bak kulissene som må gjøres slik at pingtiden blir høyere med annen operatør ? Takker for svar Endret 19. juli 2014 av Teemonster Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Hvis du har mulighet for fiber så er vel ikke mobilt bredbånd et alternativ...? Uansett hvor nærme du er så vil jo ytelsen variere etter hvor mange andre som er koblet mot samme base. Og hva med pris og kvoter pr mnd.? 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Du får også en helt annen rute til destinasjonen din om du velger mobilt bredbånd. Telenor må sende alt nedenom Oslo før du kommer ut av DSL nettverket deres, så skal du nå noen lenger nord i Norge så får du en heftig omvei som skyter pingen opp. Til sammenligning var fiberen nede på 18-24ms mens Telenor tøffet inn på 140ms. Så kan du legge inn fiber, så sett igang og grav og få det på plass, blir billigere og bedre uansett, samt INGEN kvoter. 1 Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 Okei takk for innspill ser at det er mange variabler som vil spille inn og som kan gi veldig varierende resultater, og det er sikkert derfor jeg har sett masse rare svar på spørsmålet når jeg googlet Var ikke klar over at alt måtte innom oslo det var interessant/rart men det er vel noe logikk bak det et eller annent sted, og mobilbrukere er vel ikke så kresne på ping generelt. Ender nok opp med at jeg tester det uansett er for nysgjerrig av meg Skal si fra i så fall hvordan det fungerer PS. Dere nevner kvoter og de er jo helt latterlig. Hvem trenger 40/80 mbps dersom man bare kan bruke for eksempel 20 GB i måneden, latterlige salgstriks de sleipingene holder på med men det er nå en annen sak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå