Gå til innhold

Bakoverkompatiblitet med DDR RAM

F4en

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny RAM. Hovedkortet mitt (MSI Neo-LSR 875P) støtter ikke høyere enn 400MHz (PC3200) DDR, og jeg har hørt at MSI korta kan være relativt sære når det kommer til RAM. Er det noen som vet om jeg kan kjøre feks. 4200 RAM uten problem på hovedkortet? (Og vil det da bare klokke ned til 400MHz?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kjøre ram på lavere hastighet en det de er "laget" for skal det ikke være noen problemer med. :)

Sier "laget" fordi den betegnelsen de har fått er den høyeste hastigheten som produsentene kan garantere at de skal virke på, alt over det gir de ingen garantier.

Du kan jo faktisk også prøve å kjøre dem på vanlig 4200 hastighet også, da vil du jo faktisk få ett litt klokka system uten egentlig å klokke. Brikkene vil jo kjøre på sin bestemte hastighet, så da blir det jo HK'et som blir spørsmålstegnet.

Noen som er sterkt uenig i dette som kan det bedre enn meg, så si ifra, jeg tror nå det er slik. :shrug:

Dette gjøres jo selvsagt på egen risiko. Quote "..tar ingen ansvar for eventuell hardware som har blir ødelagt på grunn av overklokking...:"

Lenke til kommentar

NB! Jeg har hatt problemer med dette på Asus A7N8X-VM fordi bios til kortet ikke lar meg endre minne instillinger, og dermed setter bios automatisk for høy Mhz på RAM med resultat at maskinen ble ustabil, måtte bytte til PC2700 brikker for å fikse problemet.

Men på HK som lar deg endre minne instillinger, så skal dette ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...