Gå til innhold

Kjøpe brukt RiksTV dekoder; må man melde dette til RiksTV?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en gammel rikstvdekoder og RiksTV dekoderkortet fra før.

Jeg har sett meg ut en brukt pvr dekoder for RiksTV på finn.no, og lurer på om jeg kan bruke denne sammen med mitt gamle rikstvkort?

Har nemlig hørt rykter om at jeg må melde eierskifte på den nye dekoderen for at jeg skal få brukt den, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, men det kanskje derfor de trenger å få meldt eierskifte. Jeg trodde først det bare var å stikke et hvilket som helst rikstvkort i dekoderen.... Er jo i utgpktet ikke noe problem å melde eierskifte, men i mitt tilfelle så står RiksTV abonnementet i husvertens navn og ikke mitt. Så jeg blir sannsynligvis nødt til å få husverten til å godta at eierskifte skjer i hans navn....

Lenke til kommentar

Stemmer, jeg ønsker å overta dekoderen ikke abonnementet. Men spørsmålet er om jeg i juridisk forstand kan skrive under en slik eierskiftekontrakt, eller om det må gjøres av husverten som står som eier av RiksTV abonnementet jeg benytter.

Lenke til kommentar

Var det jeg trodde også! Har snakket med kundebehandler hos RiksTV, og de mente det måtte skrives kontrakt. Men jeg mistenker at dette er kun for at det skal være formelt riktig, - og at det ikke betyr at dekoderen ikke vil virke hvis ikke det gjøres...

Lenke til kommentar

Dekoderen har ikke noe med abonnementet å gjøre, det ligger i kortet. Eneste grunnen til å skrive under noen kontrakt ved bytte av dekoder som har stått på annen bruker/dekoder må være for å prøve å hindre bruk av tyvgods.

Lenke til kommentar

Bestemora mi kjøpte seg CAM til sin tv, der holdt det med å ringe inn til riks-tv og oppgi kort-nr og serie nr på CAM.

Men.. viste seg at den CAM'en ikke var godkjent av dem, og kunne derfor ikke brukes (dette var noe komplett solgte, den var kliss lik riks-tv sin i utseende, men kostet litt mindre.

Men som sagt, hadde serie-nr vært godkjent, så hadde dem åpnet den for meg, uten problemer via tlf.

Vil derfor tro det ikke er noe værre når det gjelder brukte dekodere.. Har selv solgt en bruks boks, uten kort..
Hørte ikke noe mer fra kjøper, så jeg regner med at han fikk brukt den :)

Men skal sies at dette med CAM er noen år siden nå, og dem kan ha endret på regler osv..
Salget av dekoderen var for ca 1-2 mnd siden, så der bør det ikke være mye forandring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...