Gå til innhold

Alle appene mine er borte, Samsung S2

WPX

Anbefalte innlegg

Hei, min samsung galaxy s2 slo seg av og på av seg selv. Nå er 95% av app-ikonene på startskjermen borte. Inne på lagring ser jeg de ligger, men er erstattet med noen rare navn (til f.eks. com.yahtzee_ad... og net.virtualtechs...) og ikonene er erstattet av Android-figuren med SD-kort ikon over seg. Når jeg går inn på programvarestyring, ser det ut til at alle appene fortsatt ligger på telefonen, men navnene er endret og ikonene borte. Klarer ikke å åpne dem. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligger appene på minnekort, eller internminne? Høres nesten ut som noe er galt med en av delene.

Første bud, prøv en ny restart. Hvis minnekort, prøv å sette det i pc (hvis du har en minnekortleser), og sjekk filsystemet på kortet. Ta backup av alt du vil ta vare på både fra internminne og ev minnekort asap.

Endret av teitur
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Høres ut som om appene har ligget på minnekort og at kortet har fått seg en smell. Det er fort gjort å legge dem inn på nytt. Gå til mine apper, velg fanen "Alle". Trykk lenge på den første appen du vil installere. De appene som allerede er installert vil da bli grået ut. Deretter trykker du fort på de du vil installere og følge vanlig prosedyre for installering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Du har ikke tilfeldigvis AVG antivirus for android installert ?

Hva skjer da?

BTW: kan vi få respons fra TS?

Lenke til kommentar

Du har ikke tilfeldigvis AVG antivirus for android installert ?

Hva skjer da?

BTW: kan vi få respons fra TS?

Leste et sted at avg går bananas med false positive reaksjon på en ting TS nevner (com.yathzee..)

Så man kan kanskje ikke utelukke at slik som skjer her er trigget av software krøll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...