Opteron Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Noen som vet om 120mm pc vifter man kan gjøre dette på. Jeg har 3 stk 120mm Titan vifte med aluminiumsramme med "sølv" belegg på vifteblader. Siden jeg skal montere radiatoren i toppen av kabinettet, ønsker jeg at luften blir sug ut av maskinen. Ønsket var å ha viftene på toppen av radiatoren. titanviftene er meget flotte å se på, men viss jeg snur dem slik at luften suges ut er de ikke like fine på baksiden. :-? Får jeg tak i noen svarte vifter, så kan jeg lakke dem eller noe :-) At viftene får redusert virkningsgrad gjør ingen ting, da jeg bruker en EVO 360 radiator. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Mine papst vifter går ikkje når de får strømmen föret feil vei. Men kan du bara ikkje snu det 180 grader da? viftene vil vel fremdeles kunne være på toppen. vifte raddis oppned vifte raddis Lenke til kommentar
Opteron Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Som jeg nevnte tidligere, er ikke viftene noe vakkert syn på baksiden. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Okay, trodde du mente å gjemme dem bak radiatoren Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Om du i det hele tatt klarer å snu omdreiningen på viftene, vil det vel ikke gå luft andre veien pga. formen på viftebladene som er designet for å få lufta til å gå èn vei. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Tenk på at hvis du har radiatoren i toppen, og skal suge ut luft, så kommer all den varme lufta fra inni pcen gjennom radiatoren. Tror ikke det er så heldig akkurat... Jeg har også min radiator i toppen av kabinettet, men har montert viftene på undersiden av den. De suger luften ned, og ut bak. Funker fint det. Men å bytte + og gnd er ikke det smarteste du kan gjøre...tror du ødelegger viftene da. Det skjer iallefall om du setter strøm på rpm-signal-lederen (og + eller gnd)...snakker av erfaring her Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Det går fint å få luften til å gå andre vei, ved å snu dreieretningen med slike børsteløse vifter. Har prøvd litt på dette i praksis =) MEN det ligger endel elektronikk inne i de viftene som er med på å kontrollere at viften dreier rett vei. Er ikke helt enkelt å modifisere dette, så du må nok bare leve med dem slik dem er nå. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Går det ikke an å ta ut innmaten i viften og snu den 180 grader eller noe slikt. Jeg vet ikke om du må mode viften for å få det til. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Går det ikke an å ta ut innmaten i viften og snu den 180 grader eller noe slikt. Jeg vet ikke om du må mode viften for å få det til. De viftene jeg har er iallefall nokså 'nerde-sikra' mot å bli åpna, prøvde med en gammel vifte en gang, og den døde under forsøket.. :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå