Apehund Skrevet 19. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Tenkte jeg kunne benytte meg litt av kompetansen her på forumet. Er en atletisk bygd sporty kar i slutten av 20-årene, som desperat trenger kleshjelp. Har brukt dress fra felleskjøpet litt for lenge, så trenger råd :-P... I den grad det er mulig tar jeg gjerne imot linker til gode forslag. Vil sette STOR pris på enhver hjelp :-)!! Dumme spørsmål fra meg is to be expected... Hva slags skjorter bør man gå for til en "casual" stil på byen med jeans og jakke? Tenker på snitt, kragestørrelse, knappekrage eller ikke, lengde på skjorten osv? Synes ofte at penskjorter blir litt tynne og stivpyntete... Ser også at det er forskjellige tanker om skjorte innenfor eller utenfor buksen... Ser også for meg at jeg trenger 3-4 nye par sko, men sko som kan brukes til flere antrekk er bra. Hva kan passe til både mørkeblå jeans, kaki chinos og grå penbukser (gjerne også shorts)? Har ok svarte finsko, men de blir kanskje litt stive til den stilen jeg ser for meg... Hvordan vil disse fungere for eksempel? http://www.zalando.no/daniel-hechter-brizio-slippers-brun-da812c00o-o11.html?wmc=DIS47_RT_NO_1881757.&opc=2211 Vil disse passe til en relativt mørk grå dress? Kan de også brukes til en litt mer avslappet stil med jeans eller chinos? http://www.eurosko.no/herre/pensko/06242005081/Pensko. Har noen bedre forslag? Hva tenker folk om snøresko kontra monk straps? Går det forresten an å bruke bukser med press til vanlig skjorte og jakke? F.eks grå penbukser i ull med press? Endret 19. juli 2014 av Apehund Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 19. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2014 Personlig når det kommer til skjorter, så digger jeg Slimfit bomulls-skjorter fra dressmann (gjerne egyptisk bomull)! På den måten kan du se kul ut, uten at du nødvendig vis ser stivpyntet ut. Nå det kommer til sko, kommer det veldig an på anledningen. Om jeg skal ha en kveld på byen med gutta, kan jeg gjerne bruke et litt stilig par joggesko... På den måten kan jeg bevare mitt "sporty" image... Jeg er ikke noen ekspert da... langt fra. Jeg går i klær som får meg til å føle meg grei. Eksempel kan være: Egyptisk bomullskjorte fra dressmann, (gjerne kvit eller svart) - type slimfitt Dungeri-bukser (lyse eller mørke blå avhegig av årstid...) Er par pene joggesko, som ikke ser for "løpeaktig" ut, eller et par litt penere sko... trenger ikke gjore det så vanskelig Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2014 Personlig består min casuale skjortegarderobe av OCBDs, fordi oxford skjorter har casualt stoff, knapper som holder kragen og en grei tykkelse på stoffet. OCBDs kommer i forskjellige farger og striper, men det er nok greit å begynne med skjorter i forskjellige blånyanser eller university stripes. Ellers så har du gingham, lin, denim etc. Lenke til kommentar
Xposure Skrevet 19. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2014 Hvis du vil ha et par med sko som er svært anvendelige, kan du velge brune chukkas, f.eks. disse fra Clarks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå