Gjest Bruker-290544 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Har noen forslag til et som kan brukes fra for eksempel Elkjøp? Er det det samme hvilket merke man bruker? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Hvis du tenker på å kjøpe et modem uten bindingstid, så kan du spare mye på å handle på ebay. Spesielt fra Russland er det mange gode tilbud, men pass på at du får et som støtter 4G frekvensene vi bruker i Norge. Huawei E392, E3272 og E3276 et alle gode modem. Pass på at du ikke kjøper Hi-Link versjoner av dem (med mindre du kun skal bruke dem i PC, og ikke i en router) Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Låner tråden litt! Jeg har en Asus RT-N16(kjører tomato på den i dag). Vet du om et 4G moden som jeg kan koble direkte på usb porten på Asus ruteren? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Anbefaler deg å kikke på forumeet til Tomato. Problemet med 4G modem kan være at de trekker svært mye strøm, spesielt om signalet fra senderen er svakt. En løsning kan være å forsyne modemet med strøm fra en ekstern strømforsyning. En rett ut av boksen løsning er å kjøpe deg en Dovado router, de virker med nesten alle modem du finner i Norge. Trenger du support hjelper de deg kjapt og enkelt på facebooksiden deres. Vil du heller satse på tomato/openwrt løsninger, så anbefaler jeg http://www.ofmodemsandmen.com Har lært ufattelig mye fra forumet der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå