Skrapy Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Hei! Jeg lurte på en ting. Vis man tenker seg instagram eller Facebook. Når man postet noe blir jo de overført på en server. Si jeg hadde en ide til en app. Hvor det kunne være mulig å poste ting. Man måtte hatt server, det er greit nok. Men hvordan kobler man serveren opp til appen? På forhånd takk! Lenke til kommentar
etse Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Mobilapp? Letteste er nok å ha en server med REST-interface eller lignende i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Man kobler ikke serveren opp til appen, man kobler appen opp til serveren, det er derfor man kaller det en server, da serveren "servrer" applikasjonene. Hvis det hadde vært serveren som hadde koblet seg opp til appen, hadde det jo vært appen som hadde servet serveren ..... Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Appen må "snakke" med serveren. Dette må gjøres i et "språk" som serveren forstår, via en protokoll. Et eksempel er REST, som etse nevner. REST bruker HTTP 1.1 protokollen. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Uansett om du logger inn, trykker på en knapp eller laster opp innhold, vil appen "snakke" med serveren. Trykker du på login sier den "hallo, her har du e-post og passord, sjekk om dette er korrekt og logg meg enten inn, eller gi meg en feilmelding". Enkelt og greit forklart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå