Gå til innhold

Timeansatt - arbeidsgiver stenger arbeidsplass - rett til lønn?

Anbefalte innlegg

Heisann folkens! Jeg er timeansatt ved en kommunal institusjon. Har en fast helgestilling, og jobber som vikar i tillegg. Ble i forkant av sommerferien spurt om jeg kunne jobbe i juli, noe jeg sa ja til. Fikk en turnusplan for juli hvor jeg ble spurt om å godkjenne diverse arbeidsdager. La derfor opp ferien etter disse dagene jeg skulle jobbe.

Nå viser deg seg plutselig at institusjonen stenger noen dager (hvor jeg opprinnelig er satt opp til å jobbe), ettersom det ikke er noen brukere på stedet disse dagene, og arbeidsgiver har hintet om at dette vil innebære at jeg ikke vil få lønn de dagene jeg egentlig skulle ha jobbet.

Er dette egentlig lov? Har jeg ikke krav på å få lønn de dagene jeg ble forespeilet å jobbe denne sommeren? Jeg kom hjem fra ferie for et par dager siden for å jobbe hele helgen, men ser ut til at jeg ikke trenger å jobbe likevel, noe som jo betyr tapt arbeidsinntekt for meg, og at jeg ikke lenger befinner meg der jeg jo kunne ha feriert.

Noen som vet noe om dette? Har arbeidsgiver lov til å ikke utbetale lønn for disse dagene hvor jeg egentlig var satt opp til å jobbe?

Alle svar mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker ikke helt lovteksten på dette, men siden du har fått en fast turnusplan så mener jeg at du har krav på lønn.

Men er usikker på om dette gjelder kun dine FASTE vakter eller om det gjelder ekstravakter også.

Jeg var borti lignende situasjon en gang, men det gjaldt faste vakter bare, og der ble lønn utbetalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...