appelsinbrus Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Har en stasjonær pc som får denne feilen under lasting av Win 7. Kommer ikke inn i Win, ikke en gang i sikkermodus. Har testet med annen hdd og skjermkort, og har dratt ut brenner. Det eneste jeg ikke har testet er ny ram (og da er det jo litt typisk at det er akkurat det som er problemet), men jeg har testet med bare 1 brikke i gangen, i forskjellige spor. Ingen endring i oppførsel. Forslag? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Får du startet datamaskinen til "System Recovery Options"? To enter System Recovery Options from the Advanced Boot Options: Restart the computer. As soon as the BIOS is loaded begin tapping the F8 key until Advanced Boot Options appears. Use the arrow keys to select the Repair your computer menu item. Select your keyboard language settings, and then click Next. Select the operating system you want to repair, and then click Next. Select your user account an click Next. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Du skal få opp dette bildet: Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 Nope, kræsjer da og. Samme feilmelding. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Forsøk å starte pc'en med installasjons dvd'en. Velg "Reparer datamaskinen" når du får dette bildet: Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Har ikke plata.. haha Typisk at det er ramen da. Skal se om jeg får tak i noen nye brikker å teste. Edit: ser ikke helt poenget med å prøve systemfix når jeg alt har prøvd med 2 andre systemdisker som jeg vet funker. Får samme error der og. Endret 18. juli 2014 av appelsinbrus Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Edit: ser ikke helt poenget med å prøve systemfix når jeg alt har prøvd med 2 andre systemdisker som jeg vet funker. Får samme error der og. Det er ikke nødvendigvis minnet som er feilkilden. Det kan også være hovedkortet som har tatt kvelden. Dersom du ikke allerede har forsøkt reset av bios, så anbefaler jeg deg å gjøre det: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073989 Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Liten oppdatering - tenkte å kjøre disk-sjekk fra en annen maskin, da med desktop-disken som ekstern hdd. Får blåskjerm med samme feilmelding så fort jeg setter i usb-kabelen mellom maskina og hdd. Merkelig. Jeg får jo samme beskjed på desktopen om jeg bruker en annen hdd som når jeg jeg bruker desktop-hdd som ekstern mot laptop. Kan det være at både hdd og ram eller hovedkort har tatt kvelden? Noen måte jeg kan force-teste en disk? Systemet kræsjer jo så fort jeg kobler til maskina. Testa å starte sikkermodus mot kommandolinja med disken koblet i, men da restarta bare maskina halvveis ut i booten. Endret 18. juli 2014 av appelsinbrus Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 Finner forresten ikke noen reset-jumper for biosen. Finner bios write protect, det er alt. Flash override står det på en og, men vet ikke hva den gjør. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Dette: http://www.findlaptopdriver.com/acer-ipisb-vr-rev-1-01/ Billig-greier, står i en Packard. Endret 18. juli 2014 av appelsinbrus Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 "1 x Clear CMOS jumper" = reset-jumper for bios Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Der var den ja.. Tester nå. Endret 18. juli 2014 av appelsinbrus Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 Resetting gjorde ingen ting. "Cmos checksum error" og ny blåskjerm. Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Ta brenn ut og test med http://www.hirensbootcd.org/download/ Endret 18. juli 2014 av sogndal94 Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 20. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2014 Har kjørt alt som går an fra den nedlastinga. Kjørte memtest86 i fåglarna vet hvor mange timer uten å finne feil, og kjørte WD hdd-sjekk der det ble funnet feil som ble reparert. Andre forslag? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 20. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2014 Ble en underlig løsning på problemet - starta maskina med noen nye rambrikker, kjørte chkdsk i oppstart (automatisk), og etterpå satte jeg i de gamle brikkene. Funka knall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå