Gå til innhold

Vi har gjort en jobb, han nekter å betale

Anbefalte innlegg

Han vi har gjort en jobb(ordnet gårdsplass ute, planert grus, laget 1 par blomsterbedd, fjernet trær) for, nekter å betale... vi gjorde en skriftlig + litt muntlig avtale før vi begynte å jobbe, og nå går saken til forliksrådet... Det er tragisk at mennesker ikke kan holde seg til avtaler...jobben er blitt utført, det er kjempebra ut og det er masse arbeid bak denne jobben. Nå må vi bruke masse energi på å få tak i pengene fra psykopaten :/ Ja, det er riktig, han er en psykopat, og vrir og vender på alt mulig rart. Fikk her om dagen et langt dokument som handlet om hans personlige tanker rundt dette... Man skal forholde seg til en skriftlig avtale vel. I avtalen vår sto det som skulle gjøres og dette har blitt gjort, faen heller! :hmm:
Har noen erfaring med dette? Hvor stor er sjansen for at VI vinner saken og han taper? :) Takker for svar og tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor godt dokumentert er jobben, arbeidstimer og betaling?

Kan si det slik at vi lage en skriftlig avtale høst,og hva som skulle gjøres og hvor mye vi skulle ha ut ifra dette. Da blir det vel samme hvor mye arbeidstimer vi har brukt, så lenge jobben har blitt gjort som avtalt? :)

Lenke til kommentar

Kan si det slik at vi lage en skriftlig avtale høst,og hva som skulle gjøres og hvor mye vi skulle ha ut ifra dette. Da blir det vel samme hvor mye arbeidstimer vi har brukt, så lenge jobben har blitt gjort som avtalt? :)

Hva slags grunner oppgir han for å ikke betale hvis dere har skriftlig avtale?

Lenke til kommentar

Hva slags grunner oppgir han for å ikke betale hvis dere har skriftlig avtale?

Det er så utrolig mye rart, men her er noen uttak fra den lange dokumenten han sendte meg :

"Det virket som du og * hadde funnet ut av hva som passet dere. De beddene *har laget nær terrassen sin er ikke hva jeg ønsket. Jeg ønsket å fjerne alt ugrass og bygge opp med jord jevnt med terrassen og så legge på grass. Det samme skulle gjøres mot pæretre.
Et pæretre som i utgangspunktet skulle fjernes og erstattes med et nytt tre, og eventuelt med noen nye bærbusker."

"Jeg har da ikke hatt noen avtale med * eller andre om at de skulle
gjøre jobben. Det hadde vært totalt uinteressant. De skal altså ha 34 tusen
for å slenge noe grus på en gårdsplass. Jeg har ingen avtale med de!!!!"

Orker ikke å finne mer fordi det er så mye surr. Han insisterte på at vi kunne gjøre slik vi ville, for å få finest resultat. Jeg vet på en måte hva som ser bra ut og ikke.. Vi har kuttet litt av pæretreet, laget 2 fine bed, plantet 2 ripsbuser, og lagt duk over store deler av gårdsplassen og planert grus over dette. Mange tonn! Vi har også alle dokumentene han har skrevet til oss, bla en hvor det sto dette: "Jeg forstår ikke hvorfor du ville ha jobben. Du har virket umotivert fra første stund...Etter det hører jeg fra din eks at du gjerne vil gjøre jobben. Det synes jeg var greit fordi jeg trodde du var mer motivert og fordi jeg slapp å betale moms."

Det virker som om hans personlige meninger , er det som på en måte er grunnen til at han ikke vil betale... han skrev bla at jeg virket umotivert, det virket ikke ut som om jeg hadde lyst til å gjøre jobben, at jeg har behandlet han respektløs men det er omvendt osv...Dette skal da ikke ha noen ting med saken å gjøre. Jeg har jobbet oppmot 16t om dagen, og har da hatt familien som har gjort jobben. Jeg har kanskje ikke jobbet like mye som min familie, men altså det er ikke alltid ting går etter planen, og det er ikke alle som faktisk har fri hver dag... blitt oppgitt over dette

Endret av MarieHH
Lenke til kommentar

Har han gjort seg bekjent med at saken tas til forliksrådet? Uansett så vil jo dette såkalte dokumentet fremstå som ganske usaklig. "Jeg har ingen avtale med de!!!" er jo stikk i strid med arbeidsavtalen deres? Med mindre det står veldig detaljert i arbeidsavtalen hvilke resultater som er forventet (som må være ganske langt unna hva som har blitt gjort), tror jeg du har en god sak. Lykke til!

Lenke til kommentar

Har han gjort seg bekjent med at saken tas til forliksrådet? Uansett så vil jo dette såkalte dokumentet fremstå som ganske usaklig. "Jeg har ingen avtale med de!!!" er jo stikk i strid med arbeidsavtalen deres? Med mindre det står veldig detaljert i arbeidsavtalen hvilke resultater som er forventet (som må være ganske langt unna hva som har blitt gjort), tror jeg du har en god sak. Lykke til!

Ja, han fikk brev om det her om dagen, og følte seg nok truet fordi han skrev et 3 siders usakelig dokument og skrev at han kunne sette inn 10000 kr på kontoen min...Arbeidsavtalen kunne ikke vært mer objektiv, så jeg håper også at det går vår vei, takk for svar :)

Lenke til kommentar

Han vi har gjort en jobb(ordnet gårdsplass ute, planert grus, laget 1 par blomsterbedd, fjernet trær) for, nekter å betale... vi gjorde en skriftlig + litt muntlig avtale før vi begynte å jobbe, og nå går saken til forliksrådet... Det er tragisk at mennesker ikke kan holde seg til avtaler...jobben er blitt utført, det er kjempebra ut og det er masse arbeid bak denne jobben. Nå må vi bruke masse energi på å få tak i pengene fra psykopaten :/ Ja, det er riktig, han er en psykopat, og vrir og vender på alt mulig rart. Fikk her om dagen et langt dokument som handlet om hans personlige tanker rundt dette... Man skal forholde seg til en skriftlig avtale vel. I avtalen vår sto det som skulle gjøres og dette har blitt gjort, faen heller! :hmm:

Har noen erfaring med dette? Hvor stor er sjansen for at VI vinner saken og han taper? :) Takker for svar og tips!

en muntlig avtale er like mye verdt som en muntlig. Ikke gi opp hvis dere gjorde en bra jobb følg veien til helvete hvis dere også må.
Lenke til kommentar

Det finnes en del slike der ute, har vært borti et par - ikke helt i samme bransje, men jeg jobber litt på samme måten. Tror de er smarte og kan vri seg unna. Som oftest må de spise grus til slutt og betale, men det er synd man må dra helt åpenbare saker gjennom rettssystemet for at de skal skjønne tegninga.. Så unødvendig. Lykke til.

Viktig lærdom jeg gjerne deler;

- sørg for å gjøre gode og tydelige, helst skriftlige avtaler FØR arbeidet starter.

- dokumenter ALT DU GJØR. Ta bilder, notater, og kommuniser med kunden underveis i tilfelle endringer.

Det er jaggu hakke ikke bare håndverkere og tjenestetilbydere som jukser der ute, selv om media gjerne vil fremstille det sånn - det er nok av "kunder" også som er regelrett psykotiske..

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Hva mener han med å "slippe å betale moms"

Gikk du til forliksråd med sort arbeid?

han mener at han ønsker å slippe å betale moms (smart av han å skrive det), og vi skal gå videre til forliksrådet med dette i morgen.Godt at vi har alt dokumentert :tease:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...