Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ingen signal på skjerm men pc funker

Anbefalte innlegg

Hei ! Har satt sammen min 5 år gamle pc igjen. Problemet nå er at jeg ikke får signal på skjermen , har prøvd å bytte skjerm. Jeg har en DVI kabel med VGA adapter ( er bare DVI utgang på pcen ) kan tenkes at skjermkortet er defekt men vet ikke hvordan man kan sjekke det . Noen tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann :)

Kan du legge ut hva du har av utstyr?

Uten å vite hvilke hardware du har, så tar rett ut av luften: KOblet strøm til skjermkortet viss dette kortet trenger det ?

Sitt at det står skikkelig i?

Husket strøm til alt annet også?

Husker selv at jeg hadde en del problemer med akkurat dette. Men etter litt banning og steiking så kom det til slutt :) Hva jeg gjor vet jeg ikke, men var problemer med skjermkortet da, det tok jo kveld til slutt.

Men skriv opp alt av Hardware så hjelper vi deg der i fra :)

Lenke til kommentar

Ingen signal på skjerm men pc funker

Hvordan vet du at PC funker uten at du har bilde..?

Jeg har en DVI kabel med VGA adapter (er bare DVI utgang på pcen)

Prøv å koble til en eller annen skjerm med DVI. Adaptere kan være en feilkilde.

kan tenkes at skjermkortet er defekt men vet ikke hvordan man kan sjekke det . Noen tips ?

Få tak i / låne et eller annet skjermkort bare for å prøve.
Lenke til kommentar

Mist 650 W

Club 3D Radeon 4890

4GB ram corsair

Asus p7p55D pro 1156 socket

Lancool pc 62 kabinett

I5 750 CPU

Problemet er at det bare er DVI utgang fra pcen og skjermen har bare VGA inngang ..

Pcen er fra 2009 så er ganske gammel.

Endret av ExtremeGo
Lenke til kommentar

Ja ok , var borte på expert igjen og fikk tak i en adapter fra DVI - HDMI og koblet til tven . Da fikk jeg bildet ! Problemet er at jeg ikke får nett men det visste jeg .

Jeg tenker at jeg restarter pcen , har produkt koden som jeg fant på "kontroll panel- all controll panel items - system .

Noen som vet om jeg kan evt brenne Windows på cd eller få tak i den på en annen måte ?

Lenke til kommentar

Den står ikke "klistret" på pcen da ? :)

Hvordan du finner "cd"keyen husker jeg ikke helt.

Ang windows plate, så kan du viss jeg husker rett lovlig laste ned fra nettet. Husker ikke akkurat siden, men du må også huske å finne rett versjon.

Er det windows 7 du bruker?

Lenke til kommentar

Hadde et lignende problem. (sto no-signal på skjermen mens dataen gikk) Da tok jeg ut strømkabelen til pc'n, så holde inne AV/PÅ knappen i rundt 30-40 sekund. så koble strøm kabelen inn igjen. så var det å trykke på AV/PÅ knappen igjen. Da fikk jeg signal.. Veit ikkje om det funker med deg :/

Edit: ser du fikset de likevell :p

Endret av ma9nu2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...