Hèxacôres Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Jeg har i ca 1 år leid en liten leilighet med en vanntett kontrakt. Kontrakten sier 1mnd oppsigelse begge veier. Jeg sa opp 28. Juni og den slo da i kraft 1. Juli, med oppsigelsetid til 1. August. Jeg betalte husleie som vanlig den 1. Juli. jeg fikk anledning til å flytte inn i det nye huset 15. Juli og forlot derfor leiligheten. Sa ifra til huseier om at stedet er tomt og klart til visning. I dag kommer jeg dit for å plukke opp noe småtterier jeg hadde glemt, og finner ut at huseier allerede har leid ut leiligheten igjen, satt mine småting (en lampe og noe kabler) på TRAPPA, byttet låsen i døra osv. Dette plager egentlig ikke meg, derimot plager det meg veldig at den nye leieboeren sitter nå i leiligheten MIN som jeg har kontrakt på, og har betalt for frem til 1. August. jeg kontakter deretter huseier og sier at jeg forventer at halve leien kommer tilbake på min konto for Juli, eller at leiligheten står 100% til min disposisjon frem til 1. August. Jeg får deretter til svar at det var mitt valg og flytte, og at jeg ikke får noe tilbake. Jeg har IKKE sagt at nye kan flytte inn på min regning. Visning etter den 15. har jeg godkjent. Han argumenterer med at de har vasket leiligheten (jeg har ikke gjort dette enda), og at det var mitt valg å forlate leiligheten, til tross for at jeg ikke har gitt klar signal om nye leieboere. Det at jeg har sagt at det er tomt og uvasket betyr ikke at den kan leies ut på min regning, gjør det vell ? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Du har helt rett, men jeg hadde glatt godtatt å slippe utvask, hvis du aldri har gjort dette før er det noe j**** møkk når det skal gjøres skikkelig. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Krev tilbake halvparten og si det var vasket. 1 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 Du har helt rett, men jeg hadde glatt godtatt å slippe utvask, hvis du aldri har gjort dette før er det noe j**** møkk når det skal gjøres skikkelig. Å slippe vasken er helt greit, men er ett par faktorer til inn i bildet her : -Leiligheten så ut som ett helvette når vi kom dit, og vi kjørte ett lass på fyllinga, samt vasket en hel dag der etter den gamle leieboeren. Etter flere forsøk på å få igjen noe fra huseier eller den gamle leieboeren for dette ga vi faen og tenkte ikke mer på det. -Den halve leien jeg nå forventer tilbakebetalt er 3750kr. Den vasken de har tatt der nå er ikke verdt de kronene. Leiligheten er 40kvm, og vegger + tak er vasket for 2 uker siden, så dette skal ikke være nødvendig å ta igjen. Hadde jeg fått igjen f-eks 2500 og latt resten være betaling for denne vasken kunne jeg latt det gå. Krev tilbake halvparten og si det var vasket. Tro meg, jeg har sikkert sendt han 100 meldinger om at jeg skal ha tilbake halvparten. Se svar på innlegget mitt over også. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 Etter enda mye mer krangling truet jeg til slutt med å forhøre meg med advokat. Da trakk han seg og pengene jeg selv mener jeg har krav på står nå på min konto. Så da ble det en happy ending til slutt alikavell. 7 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Jeg antar du er fornøyd med det og håper du aldri ser ham igjen? Det hadde ihvertfall jeg vært, for det ER en god deal du fikk på vaskingen. Det koster fort litt. Ok ending da 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Fortell huseier at vedkommende er et patetisk avskum, og en parasitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå