Gå til innhold

trenger hjelp til micro sd

Anbefalte innlegg

Hei

Mulig jeg feilposter litt her nå, i så fall beklager jeg det.

Er nå på jakt etter micro sd kort til en sony xperia z1 compact og en samsung galaxy tab3. Etter å ha sjekket manualene så finner jeg ikke noe info om hva de støtter. Noen her som har greie på det? Lurer og på hvor man får tak i den slags til en fornuftig pris.

På forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony Xperia Z1 compact støtter både vanlig micro-SD, micro-SDHC og micro-SDXC (max 64GB).

Galaxy Tab 3 ser ut til å kun støtte micro-SD og micro-SDHC (max 32GB).

micro-SD kort får du tak i hos alle mobilbutikker, og de fleste fotobutikker. Skal du lagre større filer kan det lønne seg med et som er minst klasse 6, men for vanlige bilder og musikkfiler holder det nok med klasse 4. Men et tips er å holde seg til Sandisk da det er det sikreste og mest stabile merket med minst krasj og tap av data.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

NB. Godt merkenavn er aldri et alternativ til backup. Husk backup uansett kort.

Selv handler jeg minnekort stort sett fra mymemory.co.uk på grunn av originalvare minnekort, greie kjøpevilkår, rask levering (ca 5 dager) og billig frakt. Koster minnekortet under 200 kr blir det stort sett billigst å handle der. Koster det over 200 kr kan du like gjerne kjøpe fra et norsk sted (sjekk prisguiden/prisjakt).

Jeg vil anbefale merkene Sandisk, Lexar og Samsung som og varianter med Class10/UHS1 rett og slett fordi det ikke koster mye ekstra. 64GB-kortene ligger for øyeblikket rett over 200 kr-grensa så jeg foreslår et på 32 GB derfra. Sandisk SDHC 32 GB Class10 UHS1 30MB/s les 30 MB/s skriv. Det koster 13,5 pund + 2 pund frakt = ca 164 kr.

Edit: Stopp en halv. Samme kort koster 139 kr fra CDON og leveres fraktfritt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...