VargAamo Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Avdekket svakheter som lot dem kontrollere deler av bilen i fart.Kinesiske hackere har tatt kontroll på en Tesla Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 "Tatt kontroll på en Tesla" er vel å ta hardt i. De har fått tilgang via det åpne og svært begrensede apiet som bl.a. mobilappen benytter. For alt vi vet har de gjort det ved bare å ta kontroll over en mobil eller en annen tjeneste som benytter apiet. Ingen klarte å komme inn på selve bilen og premien blir derfor ikke utbetalt. 8 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Hvis det er slik hvordan vet man da at den er trygg ? Lenke til kommentar
Populært innlegg *F* Skrevet 18. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 18. juli 2014 Hvis det er slik hvordan vet man da at den er trygg ? Pakk bilen inn i sølvpappir. 11 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Hvis det er slik hvordan vet man da at den er trygg ? Om du vil vite at du er trygg, så bør du aldri være i en bil, tesla eller ikke. AtW 8 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Hvis det er slik hvordan vet man da at den er trygg ? Om du vil vite at du er trygg, så bør du aldri være i en bil, tesla eller ikke. AtW man kan holde den mekaniske sikkerheten utenfor i denne sammenhengen. det jeg mente var alle de elektronisk systemene Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Man kan holde resten av sikkerheten utenfor, om man ønsker å stikke hodet i sanda og ta dårlige avgjørelser ja. Men det ville vært idiotisk. AtW 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Man kan holde resten av sikkerheten utenfor, om man ønsker å stikke hodet i sanda og ta dårlige avgjørelser ja. Men det ville vært idiotisk. AtW men det var den elektroniske sikkerheten som var fokuset mit Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Man kan holde resten av sikkerheten utenfor, om man ønsker å stikke hodet i sanda og ta dårlige avgjørelser ja. Men det ville vært idiotisk. AtW men det var den elektroniske sikkerheten som var fokuset mit Den gamle bilen faren min hadde, en Opel Kadett, hadde 100% sikkerhet mot hacking av det elektriske systemet. Den hadde ikke sikkerhetsbelter og var mye farligere i kollisjon, men siden det ikke er fokuset ditt, vil jeg anbefale deg en slik bil ;-) 4 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Man kan holde resten av sikkerheten utenfor, om man ønsker å stikke hodet i sanda og ta dårlige avgjørelser ja. Men det ville vært idiotisk. AtW men det var den elektroniske sikkerheten som var fokuset mitDen gamle bilen faren min hadde, en Opel Kadett, hadde 100% sikkerhet mot hacking av det elektriske systemet. Den hadde ikke sikkerhetsbelter og var mye farligere i kollisjon, men siden det ikke er fokuset ditt, vil jeg anbefale deg en slik bil ;-) da var da veldig hvor seriøs vi var da Lenke til kommentar
HrKristian Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Man kan holde resten av sikkerheten utenfor, om man ønsker å stikke hodet i sanda og ta dårlige avgjørelser ja. Men det ville vært idiotisk. AtW men det var den elektroniske sikkerheten som var fokuset mit Leste du artikkelen? De fikk kontroll over fire funksjoner, hvorav ingen av de så mye som påvirker kjøringen. Videre sier den FØRSTE kommentaren her at de ikke engang hacket bilen, men utnyttet API'en til Tesla. Tesla Model S er så langt ikke bevist mulig å hacke, og jeg er ikke overbevist om det kommer til å skje heller. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Man kan holde resten av sikkerheten utenfor, om man ønsker å stikke hodet i sanda og ta dårlige avgjørelser ja. Men det ville vært idiotisk. AtW men det var den elektroniske sikkerheten som var fokuset mit Leste du artikkelen? De fikk kontroll over fire funksjoner, hvorav ingen av de så mye som påvirker kjøringen. Videre sier den FØRSTE kommentaren her at de ikke engang hacket bilen, men utnyttet API'en til Tesla. Tesla Model S er så langt ikke bevist mulig å hacke, og jeg er ikke overbevist om det kommer til å skje heller. Det er jo det de skal ha oss til å tro Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Man kan holde resten av sikkerheten utenfor, om man ønsker å stikke hodet i sanda og ta dårlige avgjørelser ja. Men det ville vært idiotisk. AtW men det var den elektroniske sikkerheten som var fokuset mit Den gamle bilen faren min hadde, en Opel Kadett, hadde 100% sikkerhet mot hacking av det elektriske systemet. Den hadde ikke sikkerhetsbelter og var mye farligere i kollisjon, men siden det ikke er fokuset ditt, vil jeg anbefale deg en slik bil ;-) Spørsmålet hans er helt valid. Man trenger ikke øke usikkerheten til bilen ved å legge til ekstra systemer og det er viktig å vite om elektroniske systemer slik som dette utgjør en ekstra risiko, og i tilfelle hvor stor. Din sammenligning med bil uten sikkerhetsbelter er useriøs. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Utrolig hvordan endel bare må vri på ting som blir sagt. (tråden dreier seg om hacking) Lett å forstå hva elgen mener med det han sa, og det er egentlig et viktig element. Denne gangen var det kanskje ikke fare, men hvordan vet man hva som skjer neste gang. Det virker jo som om alt kan hackes. Hva er det som gjør Tesla immun i så fall? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Man kan holde resten av sikkerheten utenfor, om man ønsker å stikke hodet i sanda og ta dårlige avgjørelser ja. Men det ville vært idiotisk. AtW men det var den elektroniske sikkerheten som var fokuset mitDen gamle bilen faren min hadde, en Opel Kadett, hadde 100% sikkerhet mot hacking av det elektriske systemet. Den hadde ikke sikkerhetsbelter og var mye farligere i kollisjon, men siden det ikke er fokuset ditt, vil jeg anbefale deg en slik bil ;-) Spørsmålet hans er helt valid. Man trenger ikke øke usikkerheten til bilen ved å legge til ekstra systemer og det er viktig å vite om elektroniske systemer slik som dette utgjør en ekstra risiko, og i tilfelle hvor stor. Din sammenligning med bil uten sikkerhetsbelter er useriøs. Det er nettopp derfor man må se på helheten, elektroniske systemer har elementer som øker og minsker sikkerheten, hva er totaliteten? Og om man vil ha en saklig diskusjon, så åpner man ikke med føleri som "hvordan kan man vite at man her helt trygg", det er ett særldels lite fruktbart utgangspunkt. AtW Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Så dere er enige med meg denne gangen? og at hacking er noe man bør unngå for enhver pris ? Da kan man jo spørre seg om man kan unngå det i det hele tatt og eventuelt hvordan man unngår de dårlige konsekvensene av det ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Så dere er enige med meg denne gangen? og at hacking er noe man bør unngå for enhver pris ? Da kan man jo spørre seg om man kan unngå det i det hele tatt og eventuelt hvordan man unngår de dårlige konsekvensene av det ? Nei, hacking er ikke noe man bør unngå "for enhver pris" AtW 1 Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Denne artikkelen og overskriften har feil bruk av preposisjon. Det heter "kontroll over". Verkstedet kan riktignok ta en "kontroll på" bilen din, men det er altså en sjekk på at alt er bra. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Så dere er enige med meg denne gangen? og at hacking er noe man bør unngå for enhver pris ? Da kan man jo spørre seg om man kan unngå det i det hele tatt og eventuelt hvordan man unngår de dårlige konsekvensene av det ? Nei, hacking er ikke noe man bør unngå "for enhver pris" AtW hvorfor , har du noe begrunnelse ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå