Gå til innhold

Snowden sier du bør droppe Dropbox

Anbefalte innlegg

Jeg heller likte ikke Bush-regimet, men er hennes styreverv ensbetydende med at det skjer noe muffins med Dropbox?

Neppe ensbetydende, mer en oppfatning basert på en tendens man så bla. under bankkrisen for noen år siden. Jeg må nesten ta dette på husk, men det var vel sånn at noen av de store selskapene ble reddet ut av enorme gjeldshull av Bush-administrasjonen, og noen av de samme selskapene hyret inn politikere i lederstillinger, styreverv osv. i ettertid. I noen tilfeller skal kontrakter ha gått til slike selskaper til tross for at de ikke hadde beste anbud. Det har også ført til at endel næringslivstopper er tidligere politiske kolleger, og man antar at styret i slike selskaper har et mer vennlig forhold til administrasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare ikke enige. Du bagatelliserer saken på bakgrunn av (det ekstremt ignorante) synspunktet ditt.

Jo, vi er bare "ikke enige". En diskusjon er en "utveksling av meninger". Jeg sier hva jeg mener, du sier hva du mener. Om meningen kommer av ignoranse, uvitenhet eller annet, så er det fortsatt en mening.

Det betyr at jeg er så langt mer enn bare uenig med deg. Du, og sånne som deg, er en betydelig del av problemet.

Hvorfor er det da greit at noen kan snoke? Hvorfor bør andre synes at dette ikke er noen big deal?

Personlig ser jeg det som utrolig lite sannsynlig at NSA skal dumpe over akkurat mine filer.

Spiller det noen rolle hvor sannsynlig det er? Sjansen for å bli myrdet er også ganske liten, uten at det er problemfritt av den grunn.

Sannsynligheten er så liten at jeg ikke bryr meg nevneverdig. Og skulle de mot formodning finne filene, så vil de ikke bry seg om dem fordi de får ikke noe ut av dem.

Hadde du brydd deg om noen garantert så gjennom de? Hva om noen satte en mann til å følge med på deg?

Som sagt, for 99% av den norske befolkning, så er det en ekstremt mye større sjanse for at man har innbrudd og datamaskinen med alle filer blir stjålet. Eller mobiltelefonen. Og selv om du snakker om kryptering, så er nok 99% av alle datamaskiner i Norge ikke krypterte.

Problem #1: data er ikke kryptert (trafikk er ofte, men ikke alltid.

Problem #2: er det ok fordi det bare skjer med 1%?

Det er nettopp der vi har det. Det er en "prinsipiell sak". Men jeg kan ikke kjempe for alt jeg mener er prinsipielle saker. Man må ha tid til å leve også.

Dette er hvorfor du er en del av problemet. Brød og sirkus.

Jeg innrømmer at jeg vet for lite om avlyttingene som skjedde i DDR, men så vidt jeg vet så var det mye mer alvorlig enn at NSA kan se dine Dropbox-filer.

Og her har vi del to av problemet. Hvorfor tror du de stopper med dropbox?

Personlig mener jeg det er mye mer alvorlig om de kan høre på telefonsamtaler, slå på Webcam og hacke datamaskinen min. Da betyr det lite om de også får tilgang til Dropbox'en min. Selv om faren selvsagt er minimal også på de områdene.

Hva i all verden får deg til å tro at dette ikke er mulig? Du sa jo nettopp at ingen krypterte.

Våkn opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det betyr at jeg er så langt mer enn bare uenig med deg. Du, og sånne som deg, er en betydelig del av problemet.

Jeg forstår at dette er et emne som opprører en del mennesker. Likevel, å komme med nedsettende karakteristikker om de som ikke mener det samme, er ufint.

Spiller det noen rolle hvor sannsynlig det er? Sjansen for å bli myrdet er også ganske liten, uten at det er problemfritt av den grunn.

Du kan ikke sammenligne det med at en eller annen kar i USA snoker i Dropbox'en din. Å bli myrdet er ganske enkelt mye mer alvorlig. Så spør du meg, burde folk heller bruke energien og engasjementet sitt i den typen saker.

Hadde du brydd deg om noen garantert så gjennom de? Hva om noen satte en mann til å følge med på deg?

Ja, det hadde vært ubehagelig om noen fulgte med på meg (som f.eks hacke datamaskinen, skygge meg hvor enn jeg gikk, hørte på alle mine telefonsamtaler). Men hvis NSA spør om å få lov til å se på Dropbox'en min, så vær så god. Og det er Dropbox vi snakker om her, ikke andre aktiviteter.

Problem #1: data er ikke kryptert (trafikk er ofte, men ikke alltid.

Problem #2: er det ok fordi det bare skjer med 1%?

Jeg sier ikke at det skjer med 1%, men at for 99% av befolkningen er sjansen for innbrudd større enn at NSA sjekker ut filene dine.

Dette er hvorfor du er en del av problemet. Brød og sirkus.

Så jeg bør kutte ut andre engasjementer som vil føre til at folk vil dø av sult, av krig, av hungersnød eller at flere mennesker mister livet som følge av vold og tortur... for å holde Dropbox'en min trygg? Seriøst?

Og her har vi del to av problemet. Hvorfor tror du de stopper med dropbox?

Vi snakker ikke om at de stopper ved Dropbox. Vi snakker om at så lenge de allerede hacker datamaskiner, avlytter telefonen og til en hver tid vet akkurat hva du har i kjøleskapet ditt, så har det utrolig lite å si om de også har tilgang til Dropbox'en din. Filene dine har de allerede tilgang til via datamaskinen som de hacker. Du burde heller engasjere deg i det, når du først skal engasjere deg i NSA og avlytning.

Hva i all verden får deg til å tro at dette ikke er mulig? Du sa jo nettopp at ingen krypterte.

Våkn opp.

Våkn opp selv, og se hva jeg skrev som svar på sitatet rett over.
Lenke til kommentar

Jeg forstår at dette er et emne som opprører en del mennesker. Likevel, å komme med nedsettende karakteristikker om de som ikke mener det samme, er ufint.

Stakkars, ble du lei deg?

Du kan ikke sammenligne det med at en eller annen kar i USA snoker i Dropbox'en din.

Nei, dette er nemlig mye, mye værre. Dessuten har byrå ansatt folk, så det er teknisk sett snakk om "en eller annen kar.

Å bli myrdet er ganske enkelt mye mer alvorlig. Så spør du meg, burde folk heller bruke energien og engasjementet sitt i den typen saker.

Det var ikke poenget. Ikke rot deg bort.

Ja, det hadde vært ubehagelig om noen fulgte med på meg (som f.eks hacke datamaskinen, skygge meg hvor enn jeg gikk, hørte på alle mine telefonsamtaler).

Jeg formoder du protesterte mot DLD? Eller nei, du bryter jo ikke loven, så hvorfor skulle det angå deg?

Men hvis NSA spør om å få lov til å se på Dropbox'en min, så vær så god. Og det er Dropbox vi snakker om her, ikke andre aktiviteter.

Hvorfor tror du det stopper ved dropbox?

Jeg sier ikke at det skjer med 1%, men at for 99% av befolkningen er sjansen for innbrudd større enn at NSA sjekker ut filene dine.

Men innbrudd gjøres ikke av myndigheter. Myndigheter som er gitt et mandat.

Så jeg bør kutte ut andre engasjementer som vil føre til at folk vil dø av sult, av krig, av hungersnød eller at flere mennesker mister livet som følge av vold og tortur... for å holde Dropbox'en min trygg? Seriøst?

Så originalt, du bortforklarer din mangel på rettferdighetssans og/eller ryggrad på bakgrunn av "alt det gode du foretar deg".

Sorry chap, det holder ikke. Du gikk aktivt ut og påsto at dette ikke burde være noe problem. Forøvrig, det at myndigheter gir seg selv autoritet til å gjøre det NSA her påstått driver med er en kilde til vold og tortur. Sov du i historietimene på skolen?

Vi snakker ikke om at de stopper ved Dropbox. Vi snakker om at så lenge de allerede hacker datamaskiner, avlytter telefonen og til en hver tid vet akkurat hva du har i kjøleskapet ditt, så har det utrolig lite å si om de også har tilgang til Dropbox'en din. Filene dine har de allerede tilgang til via datamaskinen som de hacker. Du burde heller engasjere deg i det, når du først skal engasjere deg i NSA og avlytning.

Åh, men da er det jo greit. Ingen grunn til å stoppe problemet liksom.

Hvis vi snur litt på det snakker vi her om et statsbyrå som tar seg inn, med rettsordre eller truende oppførsel, inn i datasentrene til en privat aktør med en kontrakt med mange, også internasjonale, brukere. Selv om de ikke hadde spionert hadde det ikke vært greit. Siden målet nettopp er å spionere, bygge profildatabaser++ er det en grov krenkelse av individuell frihet. Jeg ser ikke hvordan du kan klare å bortforklare det med "men det er jo ikke så farlig".

Kanskje du ikke ønsker privatliv. Greit, men ikke tving andre uvitende fjols til det samme ved å bagatellisere saken og late som det ikke er et problem. Det er det, nemlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Stakkars, ble du lei deg?

Jeg blir lei meg når jeg ser folk som er så lite intelligente at de må være nedsettende og frekke gjennom et helt innlegg for å prøve å få frem sitt eget syn på saken.

Så jeg sier takk for meg nå... jeg orker ikke å diskutere med mennesker som tyr til en infantil holdning bare fordi motparten ikke støtter deres syn.

Lenke til kommentar

Jeg blir lei meg når jeg ser folk som er så lite intelligente at de må være nedsettende og frekke gjennom et helt innlegg for å prøve å få frem sitt eget syn på saken.

Hvilken "nedsettende" karakteristikk"? Hele samfunnet vårt er bygget på fri tanke og toleranse. Apatisme truer dette. Du opptrer apatisk. Selvfølgelig får du kritikk for det. Du er en del av problemet.

Så jeg sier takk for meg nå... jeg orker ikke å diskutere med mennesker som tyr til en infantil holdning bare fordi motparten ikke støtter deres syn.

Den dagen du omsider føler deg trakassert - husk du ble advart.

edit: kanskje like greit at du stikker. Det eneste du har gjort er å avfeie all problematikk med "men erre så farlig a?".

Endret av Lycantrophe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...