Ar`Kritz Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Den sikreste måten er å lagre alt på en laptop, bestille en billett på danskebåten og tippe maskinen over rekka så snart man er i internasjonalt farvann. Da klarer selv ikke NSA å få tak i de superhemmelige selfiene dine. Lenke til kommentar
Domaldel Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Jacob Applebaum: To Protect And Infect, Part 2 [3: http://youtu.be/vILAlhwUgIU Tja... Er neppe noen reelt "sikre" tjenester der ute. Menn disse tingene her kan hjelpe: https://prism-break.org/en/ Installer tails og bruk hode online så kan du unngå mye. Og hva frykt angår så er du på jordet. Jeg er ikke redd men forbannet. Privat liv er ikke bare en gode menn en rettighet og de prøver å ta den vekk fra meg. Ikke pokker om jeg har tenkt å gjøre det lett for dem... 2 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Gå heller for Jottacloud https://www.jottacloud.com/nb/ - norsk firma med norske servere på norsk jord under norsk lov! beste alternativet i mine øyne akkurat nå! Og totalt ukryptert med ingen garanti for privatliv. Dette er jo direkte feil. Data blir kryptert både ved overføring og ved lagring hos Jotta. Dog mangler de muligheten for at private kan ha sin egen nøkkel. Dette gjør igjen at en utro ansatt hos Jotta kan få tilgang til mine og dine data. Du er og fullstendig fri til å kryptere dine egne data _før_ du overfører de. Bare du finner deg en krypteringsløsning som NSA ikke alt har kontroll over..... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Uansett, hva har jeg på Dropbox som myndighetene kan ha interesse av da? Så lenge man er lovlydig så har man ikke noe å skjule. Og sjansen for å bli utvalg til å bli "overvåket" om man er lovlydig er mindre enn sjansen for å vinne førstepremien i lotto. Unødvendig skremselspropaganda som kun kriminelle har nytte av. Personvern er en grunnleggende menneskerettighet, noe som vil si at myndigheter faktisk ikke har lov til å spionere på filene dine, uten mistanke. Det er også vanvittig naivt og tenke på den måten du gjør. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Hva er det folk er redde for? At noen ser selfiene du har lagret? Hva tror folk NSA bruker tiden sin på? ... – NSA-ansatte bytter på nakenbildene de stjeler Skal jeg bare ta hans ord for det? Det er en veldig lett måte å unngå dette på - ikke ha nakenbilder lastet opp i skyen. Og hvorfor skal de sende rundt dårlige nakenbilder når det ligger millioner av bilder tilgjengelig på webben? ... Endret 19. juli 2014 av Audun0505 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Ser mange kommentere om dårlig driftssikkerhet på siden som Snowden anbefaler, men dere tenker vel ikke på at denne siden har kanskje 1000 dobblet nett trafikken sin, uten og hatt en mulighet for å forutse dette pga Snowden sin kommentar. De fleste sider hadde nok hatt slikt problem vist trafikken økes voldsomt uten at en har hatt mulighet til å forutse det.... For ikke å snakke om at nettstedet deres antakelig ligger på en annen infrastruktur enn lagringstjenesten. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg xRun Skrevet 19. juli 2014 Populært innlegg Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Hva er det folk er redde for? At noen ser selfiene du har lagret? Hva tror folk NSA bruker tiden sin på? ... – NSA-ansatte bytter på nakenbildene de stjeler Skal jeg bare ta hans ord for det? Det er en veldig lett måte å unngå dette på - ikke ha nakenbilder lastet opp i skyen. Og hvorfor skal de sende rundt dårlige nakenbilder når det ligger millioner av bilder tilgjengelig på webben? ... Litt usikker på om dette er en holdning du faktisk har, eller om du bare troller litt uskyldig for moro skyld. Jeg skal vise deg såpass respekt at jeg tar deg på ordet, og prøve å dele en litt annen forståelse av dette med deg. På samme måte som i ditt eksempel, er det også veldig lett å unngå at fremmede går inn i din bolig, bruker din komfyr, ditt bad, din seng, din telefon, går inn på din PC og leser din mail, eller eventuellt snoker i innholdet i postkassen din. Ikke at de gjør noe gærnt med komfyren, badet, sengen, postkassen osv, men hvis du vet at de bruker det så kan det lett oppleves som en krenkelse av din private sfære. At de ikke ødelegger noe, og ikke stikker av med det og selger eller gir det bort til andre, endrer ikke din opplevelse av at din private sfære er krenket, dersom du hadde den opplevelsen. Du vil helst unngå sånt ved å ikke gi fremmede tilgang, ganske enkelt ved å låse døren når du er ute, og gjerne også når du er hjemme for å unngå at fremmede bare labber rett inn. Situasjonen jeg beskrev er naturligvis en helt annen enn snoking i ting du har i skyen, men prinsippet er igrunnen ikke veldig forskjellig. Du vil at dine ting skal være dine, du vil at når du sender noe til andre så er det mellom deg og den andre, og du ønsker ikke at noen titter deg over skulderen. Selv om en fremmed har støvsuget puten og redd opp etter seg slik at du egentlig ikke har mistet noe når du kommer og skal sove, så er det ikke spesielt trivelig. At det er en ukjent fremmed du ikke aner hvem er gjør det ikke noe bedre. Det gir en litt klam følelse når det skjer, du opplever gjerne at du ikke er trygg i din egen person og innen dine egne vegger, og når dine ord og tanker i en privat mail eller melding til en venn blir lest av fremmede gir det deg kanskje en liten bitter bismak som kan være nok til at du iblant ikke ordlegger deg fritt, og modererer kanskje språket eller adferden din avhengig av hvor komfortabel du er med å føre en privat samtale med tilskuere og lyttere tilstede. Det jeg beskriver her er ikke helt forskjellig fra hvordan man levde i Øst-Europa på 60-70 tallet. Ikke at noen kom og sov i andres seng og så ryddet opp etter seg før de gikk, der var det faktisk verre. Man kunne ha fått montert en mikrofon i et møbel eller andre ting. Jeg tror ikke at det går den veien, men det kan faktisk være jeg er naiv, og at det er dit vi er på vei. Naturligvis gjør myndighetene dette bare for å bekjempe kriminalitet, spesielt den som kanskje utføres mot innbyggerne i et land du ikke engang bor i. Uansett, å redusere dette ned til "har du ikke gjort noe gærnt så har du ikke noe å frykte" eller "bare la vær å legge selfien på nett" blir urovekkende, nesten ubeskrivelig naivt. Det er langt sunnere i lengden å passe ihvertfall litt på at dine personlige rettigheter ikke blir krenket, for du har faktisk rettigheter som er verdt å ta vare på. Dette handler ikke om paranoia eller overreaksjon. Det finnes faktisk noe som heter sunn skepsis, og litt sunn vaktsomhet. Å ikke bry seg er som å ta ekspressen til en situasjon hvor du ikke har den valgfriheten og mulighetene du har i dag, da bidrar man faktisk til at vi beveger oss i den retningen. Dét er en holdning man trygt kan kalle urovekkende. Endret 19. juli 2014 av xRun 10 Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Hvor i mitt innlegg sier jeg at det er greit? Det er ikke en holdning jeg har, det er realitet og forhåndsregler. Hvis det virkelig er så fritt fram for USA og se filene dine, OG så allment kjent, så kan du jo bare la være å skylagre nakenbildene dine? Det er ulovlig å stjele, men du legger ikke igjen mobilen din på offentlige steder, gjør du vel? Og apropos naivitet og skepsis, gi meg noen troverdige kilder og beviser som faktisk backer det Snowden sier. Hvorfor skal jeg stole på en fyr som prater piss om landet som kastet han ut og ønsker han død? Endret 19. juli 2014 av Audun0505 2 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Feil, feil og atter feil.Vi har vist i mange år at NSA har overvåket folk, men det som Snowden avslørte er ikke at de overvåker forbrytere og terrorister men nettopp lovlydige folk. Alle lovlydige folk. Det sier seg selv at man ikke legger sensitiv informasjon eller nakenbilder av seg selv på en nettskytjeneste. Enten det er Dropbox eller Spider Oak. Og hvem i NSA har interesse av mine familiebilder? Dropbox har over 300 millioner brukere. Det sier seg selv at sjansen for å bli overvåket, at NSA skal kikke på akkurat dine private bilder, er ekstremt liten. Det jeg ikke skjønner er at du og flere andre her inne tror dere er så jævlig interessante for NSA. Og uansett, skulle de slumpe over dine bilder, hva skulle tilsi at de skulle feste seg ved akkurat disse? Med mindre du har et bilde der du poserer sammen med Osama Bin Laden, eller et manipulert bilde av at du skyter Obama (men er man så gal at man faktisk lager et slikt bilde, så er man uansett ustabil og bør bli sjekket ut). Se meg gjerne som naiv om du vil det. Jeg ser det heller som at jeg har et avslappet forhold til verden og ikke gidder å bekymre meg om ting som ikke kan skade meg eller andre enn de som fortjener det (kriminelle). Og Snowden? Han lever nå på at han avslørte noe stort en gang i tiden, og nå tror alle på alt han sier, selv om han ikke har dokumentasjon på noe av det. Det meste av det er bare mistanker, rykter og kanskje direkte løgn for å holde seg i rampelyset. Og uansett om Dropbox har dårligere sikkerhetsrutiner enn Spider Oak, hva skulle tilsi at NSA har full kontroll over de? Igjen, kanskje jeg er naiv. Men kanskje dere legger for mye i hva denne mannen sier, er for lettskremte eller bare tror det verste om verden. Skyldig inntil det motsatte er bevist. Uansett, hva har jeg på Dropbox som myndighetene kan ha interesse av da? Så lenge man er lovlydig så har man ikke noe å skjule.Fuck off. Veldig utfyllende innlegg. Takk for en grundig forklaring på at jeg skal "fucke off". Gud, så seriøs du er 2 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Igjen, kanskje jeg er naiv. Men kanskje dere legger for mye i hva denne mannen sier, er for lettskremte eller bare tror det verste om verden. Skyldig inntil det motsatte er bevist.Allikevel har du ingen problemer med tanken om at noen (her NSA) behandler deg som om du var skyldig. Greit å ha det avklart, liksom. 4 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Gå heller for Jottacloud https://www.jottacloud.com/nb/ - norsk firma med norske servere på norsk jord under norsk lov! beste alternativet i mine øyne akkurat nå! Er du heeelt sikker på at Erna ikke har direktelinje til serverne til Jottacloud, så hun kan kose seg med dine private familiebilder? Hun sitter sikkert å ser på de akkurat nå Nå vet jeg ikke noe om sikkerheten til Jottacloud, men driftsmessig er det noe av det mest ustabile jeg har vært borte i av nettskytjenester. Og da stoler jeg ikke på sikkerheten heller. Og hva er egentlig best, om en tilfeldig NSA-kar i USA ser på et av bildene dine, eller om en som kan være naboen din gjør det? Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Igjen, kanskje jeg er naiv. Men kanskje dere legger for mye i hva denne mannen sier, er for lettskremte eller bare tror det verste om verden. Skyldig inntil det motsatte er bevist.Allikevel har du ingen problemer med tanken om at noen (her NSA) behandler deg som om du var skyldig. Greit å ha det avklart, liksom. Så lenge jeg ikke har noe å skjule, så gjør det meg ikke noe. Fordi man i dagens samfunn er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Og blant mine filer er det ingenting som skulle kunne bevise noe som helst. Jeg har ikke fått noen beskjeder, eller spørsmål fra NSA, så jeg føler meg ikke akkurat mistenkt for noe heller. Og som sagt, sjansen for at de faktisk ser på akkurat mine bilder eller dokumenter er ekstremt liten. Hva gjør akkurat deg så viktig, som gjør at de må se på dine filer? Har du noen plager med at det potensielt er en 1:1.000.000 sjanse for at NSA sjekker ut akkurat dine filer? Det er en mye større sjanse for innbrudd hjemme hos deg selv, og at kriminelle stjeler en datamaskin eller fysisk medie med sensitiv informasjon som de kan misbruke. Selv har jeg opplevd å få telefonabonnementer oppført i mitt navn, antakeligvis på grunn av at en av de som roter rundt i søppelet i bakgården har funnet et papir med mitt fødselsnummer. Men så langt har ikke NSA gjort noe som helst som gjør mitt liv mer vanskelig. Og som sagt, det er kun en påstand fra Snowden om at Dropbox kan dele informasjon med NSA om de vil. Les den setningen en gang til. Men de fleste her inne går totalt bananas og leser det som at han kan dokumentere at de deler all informasjon de har med NSA. Krisemaksimering på høyt nivå. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Gå heller for Jottacloud https://www.jottacloud.com/nb/ - norsk firma med norske servere på norsk jord under norsk lov! beste alternativet i mine øyne akkurat nå! Og totalt ukryptert med ingen garanti for privatliv. Dette er jo direkte feil. Data blir kryptert både ved overføring og ved lagring hos Jotta. Dog mangler de muligheten for at private kan ha sin egen nøkkel. Dette gjør igjen at en utro ansatt hos Jotta kan få tilgang til mine og dine data. Du er og fullstendig fri til å kryptere dine egne data _før_ du overfører de. Bare du finner deg en krypteringsløsning som NSA ikke alt har kontroll over..... Hva er poenget ditt? Poenget mitt er at Spider Oak har dette og JottaCloud er derfor ikke et reelt alternativ til Spider Oak. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Allikevel har du ingen problemer med tanken om at noen (her NSA) behandler deg som om du var skyldig. Greit å ha det avklart, liksom. Så lenge jeg ikke har noe å skjule, så gjør det meg ikke noe. Fordi man i dagens samfunn er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Hvis du er uskyldig, hva skal de med innblikk? For å snu det: hvorfor skal noen få snoke når du ikke har noe å skjule? Og som sagt, sjansen for at de faktisk ser på akkurat mine bilder eller dokumenter er ekstremt liten.Hvor naiv er det egentlig mulig å være? Dessuten, spiller det noen rolle at sannsynligheten er liten når den er der? Det er et grovt tillitsbrudd fra leverandøren (her Dropbox) sin side. Hva gjør akkurat deg så viktig, som gjør at de må se på dine filer?Spiller ingen rolle - de er mine. Har du noen plager med at det potensielt er en 1:1.000.000 sjanse for at NSA sjekker ut akkurat dine filer?Ja. Jeg bruker heller ikke dropbox nettopp fordi jeg bryr meg om privatlivet mitt og friheten min. Det er en mye større sjanse for innbrudd hjemme hos deg selv, og at kriminelle stjeler en datamaskin eller fysisk medie med sensitiv informasjon som de kan misbruke.Ikke så lenge dataene er kryptert, dipshit. Selv har jeg opplevd å få telefonabonnementer oppført i mitt navn, antakeligvis på grunn av at en av de som roter rundt i søppelet i bakgården har funnet et papir med mitt fødselsnummer.Og? Men så langt har ikke NSA gjort noe som helst som gjør mitt liv mer vanskelig.Kanskje ikke for deg personlig ennå (urett som ikke rammer deg selv etc), men det å akseptere det setter en ekkel presedens. Hva gjør et kamera i stuen din, liksom, du har vel ikke noe å skjule, har du? Og som sagt, det er kun en påstand fra Snowden om at Dropbox kan dele informasjon med NSA om de vil. Les den setningen en gang til.Jeg tror du ikke helt har forstått hvordan "om de vil" fungerer. Men de fleste her inne går totalt bananas og leser det som at han kan dokumentere at de deler all informasjon de har med NSA. Krisemaksimering på høyt nivå.Nei. Fuck off. Endret 19. juli 2014 av Lycantrophe 5 Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Hva er det folk er redde for? At noen ser selfiene du har lagret? Hva tror folk NSA bruker tiden sin på? ... – NSA-ansatte bytter på nakenbildene de stjeler Skal jeg bare ta hans ord for det? Det er en veldig lett måte å unngå dette på - ikke ha nakenbilder lastet opp i skyen. Og hvorfor skal de sende rundt dårlige nakenbilder når det ligger millioner av bilder tilgjengelig på webben? ... Er det bedre å berre late som ingenting, for så å finne ut seinare at han snakka sant? Det er ingenting/lite å tape på å faktisk tenke litt kritisk av og til, dersom informasjonen viser seg å stemme. Det er vel eller kanskje litt meir spennande med bilete som ikkje er meint for kven som helst, enn dei som alle kan søke seg fram til. Hvor i mitt innlegg sier jeg at det er greit? Det er ikke en holdning jeg har, det er realitet og forhåndsregler. Hvis det virkelig er så fritt fram for USA og se filene dine, OG så allment kjent, så kan du jo bare la være å skylagre nakenbildene dine? Det er ulovlig å stjele, men du legger ikke igjen mobilen din på offentlige steder, gjør du vel? Og apropos naivitet og skepsis, gi meg noen troverdige kilder og beviser som faktisk backer det Snowden sier. Hvorfor skal jeg stole på en fyr som prater piss om landet som kastet han ut og ønsker han død? Som sagt i innlegget over, den holdninga kan du ha til kva som helst. Er x et problem? Gjer y, så har du ikkje problemet lenger. Hadde Snowden faktisk prata piss, trur eg ikkje USA hadde vore så ivrige på å få han tilbake. Om USA hadde hatt sitt på det tørre, og Snowden berre hadde spredd løgner, hadde nok det kome fram for lenge sidan. Det har vi endå til gode å sjå. Feil, feil og atter feil.Vi har vist i mange år at NSA har overvåket folk, men det som Snowden avslørte er ikke at de overvåker forbrytere og terrorister men nettopp lovlydige folk. Alle lovlydige folk. Det sier seg selv at man ikke legger sensitiv informasjon eller nakenbilder av seg selv på en nettskytjeneste. Enten det er Dropbox eller Spider Oak. Og hvem i NSA har interesse av mine familiebilder? Dropbox har over 300 millioner brukere. Det sier seg selv at sjansen for å bli overvåket, at NSA skal kikke på akkurat dine private bilder, er ekstremt liten. Det jeg ikke skjønner er at du og flere andre her inne tror dere er så jævlig interessante for NSA. Og uansett, skulle de slumpe over dine bilder, hva skulle tilsi at de skulle feste seg ved akkurat disse? Med mindre du har et bilde der du poserer sammen med Osama Bin Laden, eller et manipulert bilde av at du skyter Obama (men er man så gal at man faktisk lager et slikt bilde, så er man uansett ustabil og bør bli sjekket ut). Se meg gjerne som naiv om du vil det. Jeg ser det heller som at jeg har et avslappet forhold til verden og ikke gidder å bekymre meg om ting som ikke kan skade meg eller andre enn de som fortjener det (kriminelle). Og Snowden? Han lever nå på at han avslørte noe stort en gang i tiden, og nå tror alle på alt han sier, selv om han ikke har dokumentasjon på noe av det. Det meste av det er bare mistanker, rykter og kanskje direkte løgn for å holde seg i rampelyset. Og uansett om Dropbox har dårligere sikkerhetsrutiner enn Spider Oak, hva skulle tilsi at NSA har full kontroll over de? Igjen, kanskje jeg er naiv. Men kanskje dere legger for mye i hva denne mannen sier, er for lettskremte eller bare tror det verste om verden. Skyldig inntil det motsatte er bevist. Uansett, hva har jeg på Dropbox som myndighetene kan ha interesse av da? Så lenge man er lovlydig så har man ikke noe å skjule.Fuck off. Veldig utfyllende innlegg. Takk for en grundig forklaring på at jeg skal "fucke off". Gud, så seriøs du er No er det ikkje ein faktisk konkret situasjon det går på, men heller prinsippet om at det ikkje skal vere mogleg å ha slik tilgang. Sjansen for at dei ser akkurat mine bilete er liten ja, men den er der. Såvidt eg veit, har det ikkje kome ein einaste uttalelse, eller eit einaste bevis som taler for USA/NSA endå. Gjentatte gonger derimot, har det kome fleire og fleire bevis mot dei. Gjett kven som kjem ut som truverdig, då. Igjen, kanskje jeg er naiv. Men kanskje dere legger for mye i hva denne mannen sier, er for lettskremte eller bare tror det verste om verden. Skyldig inntil det motsatte er bevist.Allikevel har du ingen problemer med tanken om at noen (her NSA) behandler deg som om du var skyldig. Greit å ha det avklart, liksom. Så lenge jeg ikke har noe å skjule, så gjør det meg ikke noe. Fordi man i dagens samfunn er uskyldig inntil det motsatte er bevist.1 Og blant mine filer er det ingenting som skulle kunne bevise noe som helst. Jeg har ikke fått noen beskjeder, eller spørsmål fra NSA, så jeg føler meg ikke akkurat mistenkt for noe heller.2 Og som sagt, sjansen for at de faktisk ser på akkurat mine bilder eller dokumenter er ekstremt liten. Hva gjør akkurat deg så viktig, som gjør at de må se på dine filer? Har du noen plager med at det potensielt er en 1:1.000.000 sjanse for at NSA sjekker ut akkurat dine filer?3 Det er en mye større sjanse for innbrudd hjemme hos deg selv, og at kriminelle stjeler en datamaskin eller fysisk medie med sensitiv informasjon som de kan misbruke. Selv har jeg opplevd å få telefonabonnementer oppført i mitt navn, antakeligvis på grunn av at en av de som roter rundt i søppelet i bakgården har funnet et papir med mitt fødselsnummer. Men så langt har ikke NSA gjort noe som helst som gjør mitt liv mer vanskelig.4 Og som sagt, det er kun en påstand fra Snowden om at Dropbox kan dele informasjon med NSA om de vil. Les den setningen en gang til.5 Men de fleste her inne går totalt bananas og leser det som at han kan dokumentere at de deler all informasjon de har med NSA. Krisemaksimering på høyt nivå.6 1. Yeah right 2. Trur du scenarioet vi no er i ville vore realistisk om dei skulle gå rundt og spørre/avhøyre alle? 3. Igjen, det er prinsippet det går på. 4. Veit du det? 5. Det er påstand mot påstand. Det har og kome fram at selskap har blitt tvunge til å utlevere informasjon, eller at dei glatt har blitt med, uten motstand. Har du forresten høyrd om føre-var-prinsippet? 6. Det er ingen som veit faktisk omfang av overvakingssituasjonen akkurat no, anna enn eit fåtal personar. Konsekvensane kan vere både større og mindre enn det vi kanskje forventer. Mtp kor digitalt samfunnet har blitt i løpet av dei siste 10 åra, kan det potensielt eskalere hinsides fort, og plutselig er det ikkje mykje vi kan gjere lenger. 1 Lenke til kommentar
Domaldel Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Ok, først av alt, selv om det er interessant hva Snowden forteller så er det ærlig talt ikke troverdigheten hans som har noe å si men det faktum at fordi han har informert oss om NSA sine metoder så kan vi dokumentere selv flere av de tingene han sier simpelthen ved å vite hva man skal se etter. Alt legger igjen spor på nettet inkludert NSA, og flere hackere har sett disse sporene nå som de vet at de eksisterer og faktisk ser etter dem. Man trenger ikke å involvere terrorister på noen måte for å bli overvåket. De har programmer som automatisk hacker deg om du besøker bestemte sider inkludert uskyldige nyhetsider om linux. Hvorfor gjør de det? Hvem vet? Den eneste mulige forklaringen på hvorfor de måtte være interessante nok ser uttil å være at de av og til har artikler om tails. Men når søren ble det ulovlig eller for den saks skyld noe som rettferdiggjøre overvåkning av alle som besøker siden? Det er ingen dommere involvert i spørsmålet om du kan bli overvåket eller ikke, føler de for å se på dataen din trenger de ingen grunn i det heletatt. De simpelthen har systemer som automatisk laster ned og lagrer all information om deg i femten år. Det trenger ikke en gang være mennesker involvert i avgjørelsen. De fleste som blir overvåket av NSA har overhode ingen interesse for dem. Men ved hjelp av datamaskiner kan de drive data mining på informasjonen og siden du ikke er amerikansk statsborger gjøre hva de vil med dqtaen din inkludert å laste ned bilder fra web kamera selv når du har dem avskrudd eller å skru på mikrofon på mobilen eller hva som helst annet de måtte ønske. Det er ikke vanskelig for d em heller, hakkingen er automatisert og benytter seg av sårbarheter i programvaren som enten ble laget for at de skulle bruke dem eller som i vet om men ikke varsler fra om. Sårbarheter som kriminelle lett kan finne og bruke til ting som å stjele kredittkort informasjon fra deg eller drive utpressing av deg. Så selv om du ikke har noe i mot overvåkningen i seg selv (noe jeg ser på som uhørt) så skader de deg likevel og er muligens indirekte skyldig i de telefon regningene som jeg regner med at du fikk om den historien din der oppe er sann. Endret 19. juli 2014 av Domaldel Lenke til kommentar
Domaldel Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Ps. Om man ikke både du og Dropbox aktivt skjuler informasjonen du laster opp så trenger ikke Dropbox å dele den med NSA, NSA har den alt... Sammarbeid mellom Dropbox og NSA vil bare bety at det er lettere for dem ikke at NSA trenger samarbeidet for å få informasjonen. Endret 19. juli 2014 av Domaldel 1 Lenke til kommentar
hrdalen Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Hjelpes.... Snowden er en dust, alt fyren spyr ut taes automatisk som sannhet. Er vel mer sannsynlig at han har en torn i siden til Dropbox.. Som så mange andre bruker jeg Dropbox da jeg har fått 100GB for div samsung kjøp og laster opp bilder... Jeg er mer skremt av de paniske og paranoide postene (som viser hårreisende mangel på realistisk og tilstedeværende tankegang) her inne enn jeg er av at alt rælet jeg har dumpet på Dropbox skal sniffes på av NSA. Går ellers ut i fra at alle disse panikkslagne ikke beveger seg på steder det finnes overvåkingskameraer da de vil jo filme alle og ikke bare de skumle... Slapp litt av, gi beng i pingla Snowden og heller nyt sommeren!! Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Har allerede byttet ut Google med Duck Duck go og Protonmail, og Dropbox har jeg ikke hatt bruk for enda, men velger nok noe annet da. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Hvor naiv er det egentlig mulig å være? Ikke så lenge dataene er kryptert, dipshit. Nei. Fuck off. Du svarer på en utrolig nedlatende og frekk måte. Du har tydeligvis et problem med å diskutere på en normal måte (vanligvis et tegn på gode argumenter), så inntil du omformulerer det du skriver, så orker jeg ikke å svare deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg