V. Haugen Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 NSA-varsleren synes ikke at skylagringtjenesten ivaretar sikkerheten godt nok.Snowden sier du bør droppe Dropbox Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Det ser seg jo selv, dropbox 4 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Haha, bruk heller Spider Oak, som dere ikke kommer inn på siden til? Jeg kommer fortsatt ikke inn. Seriøst... jeg får ikke noe bedre inntrykk av de om siden deres er nede i tide og utide. Uansett, hva har jeg på Dropbox som myndighetene kan ha interesse av da? Så lenge man er lovlydig så har man ikke noe å skjule. Og sjansen for å bli utvalg til å bli "overvåket" om man er lovlydig er mindre enn sjansen for å vinne førstepremien i lotto. Unødvendig skremselspropaganda som kun kriminelle har nytte av. Jo, forresten, nå kom jeg inn på Spider Oak. Men jeg rakk å gå inn på forumtråden, lese den, trykke "Svar" og skrive alt det ovenstående først. Og jeg har 25mbit. Nei, holder meg unna trege nettskytjenester som det der :-) Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Jeg mener Mega (mega.co.nz) bruker og samme krypterings metodikk som de hos Spider Oak. Det hadde vært kjempe flott om en liste over sikkre tjenester kunne settes opp, som eks. dropbox alternativ, mail alternativ, nettleser alternativ, osv. 7 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 "Dropbox-konkurrenten Spider Oak (vi kommer ikke inn på siden i skrivende stund)" Godt tegn, driftsikkerhet er jo ikke noe som er viktig på skylagring... 4 Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Jeg mener Mega (mega.co.nz) bruker og samme krypterings metodikk som de hos Spider Oak. Det hadde vært kjempe flott om en liste over sikkre tjenester kunne settes opp, som eks. dropbox alternativ, mail alternativ, nettleser alternativ, osv. Og her er listen: http://lmgtfy.com/?q=dropbox+alternatives Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Jeg mener Mega (mega.co.nz) bruker og samme krypterings metodikk som de hos Spider Oak. Det hadde vært kjempe flott om en liste over sikkre tjenester kunne settes opp, som eks. dropbox alternativ, mail alternativ, nettleser alternativ, osv. Og her er listen: http://lmgtfy.com/?q=dropbox+alternatives Takk for tipset, dog meget unødvendig. Det bør skrives en artikkel om dette for å bevisstgjøre samt fremme gode sikre alternativer tek.nos lesere kan ta stand til. http://lmgtfy.com/?q=idiot# 4 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Så lenge man er lovlydig så har man ikke noe å skjule. Og sjansen for å bli utvalg til å bli "overvåket" om man er lovlydig er mindre enn sjansen for å vinne førstepremien i lotto. Noen trekninger er ikke så vriene. NSA overvåker nesten bare «vanlige» folk: 9 av 10 personer i databasen er helt uinteressante for overvåkningstjenesten » 1 Lenke til kommentar
OleOst_ Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Ser mange kommentere om dårlig driftssikkerhet på siden som Snowden anbefaler, men dere tenker vel ikke på at denne siden har kanskje 1000 dobblet nett trafikken sin, uten og hatt en mulighet for å forutse dette pga Snowden sin kommentar. De fleste sider hadde nok hatt slikt problem vist trafikken økes voldsomt uten at en har hatt mulighet til å forutse det.... 9 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Ser mange kommentere om dårlig driftssikkerhet på siden som Snowden anbefaler, men dere tenker vel ikke på at denne siden har kanskje 1000 dobblet nett trafikken sin, uten og hatt en mulighet for å forutse dette pga Snowden sin kommentar. De fleste sider hadde nok hatt slikt problem vist trafikken økes voldsomt uten at en har hatt mulighet til å forutse det.... 99,99% av populasjonen skjønner ikke slik skjønner du. 4 Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Haha, bruk heller Spider Oak, som dere ikke kommer inn på siden til? Jeg kommer fortsatt ikke inn. Seriøst... jeg får ikke noe bedre inntrykk av de om siden deres er nede i tide og utide. Uansett, hva har jeg på Dropbox som myndighetene kan ha interesse av da? Så lenge man er lovlydig så har man ikke noe å skjule. Og sjansen for å bli utvalg til å bli "overvåket" om man er lovlydig er mindre enn sjansen for å vinne førstepremien i lotto. Unødvendig skremselspropaganda som kun kriminelle har nytte av. Jo, forresten, nå kom jeg inn på Spider Oak. Men jeg rakk å gå inn på forumtråden, lese den, trykke "Svar" og skrive alt det ovenstående først. Og jeg har 25mbit. Nei, holder meg unna trege nettskytjenester som det der :-) Denne tankegangen er seriøst skummel for samfunnet vårt og undergraver fri vilje og moralen vi mennesker sitter med. Er en grunn til at vi i 2014 har en ganske latterlig historie bak oss, og det er pågrunn av folk som deg som ikke har snøring om hva virkeligheten består av. Firkanta as! 7 Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Virkelig!? hadde ALDRI trodd at NSA hadde foten inn i eit San francisco firma !Tviler at folk som følger med på Teknofil.no trenger forklart dette som selvfølgeVille heller anbefalt bare settet opp hjemme nå som det er lett nok for ola nordmann og sette det opp med ferdig løysninger Endret 18. juli 2014 av BonBattery Lenke til kommentar
Jericho_X Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Gå heller for Jottacloud https://www.jottacloud.com/nb/ - norsk firma med norske servere på norsk jord under norsk lov! beste alternativet i mine øyne akkurat nå! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Gå heller for Jottacloud https://www.jottacloud.com/nb/ - norsk firma med norske servere på norsk jord under norsk lov! beste alternativet i mine øyne akkurat nå! Og totalt ukryptert med ingen garanti for privatliv. 4 Lenke til kommentar
Domaldel Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Haha, bruk heller Spider Oak, som dere ikke kommer inn på siden til? Jeg kommer fortsatt ikke inn. Seriøst... jeg får ikke noe bedre inntrykk av de om siden deres er nede i tide og utide. Uansett, hva har jeg på Dropbox som myndighetene kan ha interesse av da? Så lenge man er lovlydig så har man ikke noe å skjule. Og sjansen for å bli utvalg til å bli "overvåket" om man er lovlydig er mindre enn sjansen for å vinne førstepremien i lotto. Unødvendig skremselspropaganda som kun kriminelle har nytte av. Jo, forresten, nå kom jeg inn på Spider Oak. Men jeg rakk å gå inn på forumtråden, lese den, trykke "Svar" og skrive alt det ovenstående først. Og jeg har 25mbit. Nei, holder meg unna trege nettskytjenester som det der :-) Feil, feil og atter feil. Vi har vist i mange år at NSA har overvåket folk, men det som Snowden avslørte er ikke at de overvåker forbrytere og terrorister men nettopp lovlydige folk. Alle lovlydige folk. Jeg kan praktisk talt garantere at du har en mappe på NSAs database, akkurat som jeg og alle andre på Internett. De har brukt det til utpressing før for å skaffe informasjon om en tredjepart, noen andre en den som er overvåket. Om du kjenner noen av interrsse eller noen som kjenner noen av interesse eller har hat kontakt med noen slike på nettet på en eller annen måte så er du et potensielt mål for ikke overvåking (for du er alt overvåket) men analyse av de dataene som alt er lagret om deg. Og ja, sjansene for at det går videre fra der til å få følger for deg er små... Men tenk på folk som journalister som har hemmelige kilder. Det er alt journalister rundt om i verden som ikke lenger kan kontakte kilder fritt gjennom internet tfordi de ikke kan stole på at kildene er trygge. Og tror du at USA ikke deler disse dataene med allierte autoritære regimer? Om jeg var i opposisjonen i div land på den arabiske halvøya så ville jeg vært nervøs ved bruk av Internettet nå... Dette er ikke et triva slik som hvilken kjole Mette Marit har på en dag, men et reelt demokratisk problem for alle land i verden. Og selv om vi personlig ikke har mye å skjule så ser jeg det som en plikt for oss å motarbeide et slikt system ved å skjule hva vi gjør som en protest mot denne typen oppførsel og for å vanskeliggjør stor skala analyse av andre som prøver å skjule seg av bedre grunner ved å gjøre gjemsel vanligere og de med reelt behov for gjemsel vanskeligere å peke ut i mengden. 7 Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Hva er det folk er redde for? At noen ser selfiene du har lagret? Hva tror folk NSA bruker tiden sin på? ... 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Owncloud for alle penga... Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Hva er det folk er redde for? At noen ser selfiene du har lagret? Hva tror folk NSA bruker tiden sin på? ... – NSA-ansatte bytter på nakenbildene de stjeler 5 Lenke til kommentar
Bakken91 Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) Det ser seg jo selv, dropbox Heh. Det blir svært få tjenester vi kan bruke dersom vi skal være redd for overvåkning. Det er ganske skummelt, men det gir også markedet rom for nye alternativer - som faktisk tar hensyn til privatlivet til personer. Endret 21. juli 2014 av Bakken91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg