Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen og dataen fryser :(

Anbefalte innlegg

Hei :) I den siste uken har jeg fått problemer med stasjoner pc'n min. Det startet en gang da jeg spilte ArmA II så ''fryste'' bilde seg med en iriterende ''Drrrrrr''e lyd fra høgtalerene... De eneste jeg kunne gjøre var å trykke på AV/PÅ knappen for å starte den på nytt... De ble mer og mer vanlig, noen ganger var de også Bluescreen. og andre ganger var de at daten uten videre restarta seg... Det bruker å crashe når jeg spiller spil eller brukte et virus program som heter AVG pc doctor eller hører på musikk...

Etter noen av disse Bluescreen/Freeza så kom opp denne skjermen når jeg skrudde pc'n på igjen.

[bilde]

windows-startup-repair.png

.De første gangene funket det å trykke på ''Launch Startup Repair'' som restartet pc'n for å fikset problemet til at den neste crashen kom.

Pc'n crasha (igjen) som igjen førte meg til bildet over. Men denne gangen funket det ikke å reparere den. Det vart berre om og om igjen at pc'n anbefalte å reparere pc'n og etter hver restart så kom jeg til denne skjermen uten å komme meg videre en denne skjermen.. så i går Re-formaterte jeg pc'n for å håpe om at det var eit virus eller lignende og at de ville gi seg... Det har vert en bluescreen siden og tror ikke at re-formateringen fikset problemet...

Her er Meldingen jeg fikk i går etter å ha hatt en Bluescreen:

Problemsignatur:
Navn på problemhendelse: BlueScreen
OS-versjon: 6.1.7600.2.0.0.768.2
ID for nasjonal innstilling: 1044

Tilleggsinformasjon om problemet:
BCCode: 1000007e
BCP1: FFFFFFFFC0000005
BCP2: FFFFF8800FFA6DBB
BCP3: FFFFF88006CD8328
BCP4: FFFFF88006CD7B90
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Filer som bidrar til å beskrive problemet:
C:\Windows\Minidump\071814-26067-01.dmp
C:\Users\Magnus\AppData\Local\Temp\WER-38391-0.sysdata.xml

Les vår personvernerklæring på Internett:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0414

Hvis personvernerklæringen på Internett ikke er tilgjengelig, kan du lese personvernerklæringen frakoblet:
C:\Windows\system32\nb-NO\erofflps.txt

Vet ikke om det var noe interesant men la den til her :p I tileg har pc'n vert veldig treg til å starte opp pc'n, programer, spill og internett sider. pc'n er litt over 2 år gammel å kostet rundt 10K når jeg kjøpte den fra komplett.no (så jeg har 3år garanti).

Her er PC'n

prossesor
Intel® Core i5-3570K Processor
hovedkort
ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155 ATX,
skjermkort
PowerColor Radeon HD 7950 3GB
Harddisk
Seagate Barracuda® 500GB

Vart en litt lang post men ville ha med så mye inf. så mulig :)

Jeg har ikke mye peiling når de gjelder pc så PRØV å snakk litt forstårlig for en amatør. Jeg tror selv at det kan vere defect RAM, men har ingen bevis. (Har ikke noe erfaring med å opne pc'n for å bytte ut deler)

Tusen takk for at du tok deg tid til å lese dette, Setter pris på de :)

-Phoxec

Edit: Har fått noen tips til den siste bluescreenen at det var feil med driveren så tok en windows oppdatering (windows service pack 1) Men vet ikke om de hjalp enda

Endret av Phoxec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke lett å si, kan du laste opp C:\Windows\Minidump\071814-26067-01.dmp filen? Bare husk å pakke den til zip eller rar format fil. Kan du ikke det, kan du mellom lagre filen et sted og forandre navn på den til f. eks. 071814-26067-01.txt før du laster den opp.

Lenke til kommentar

Det er AMD driveren som gir deg BSOD, atikmdag.sys,. driveren er fra april, det vil vel si 14.4 driver. Jeg vet ikke om dette er siste driver for AMD skjermkort. Men hadde du en tidligere driver som virket uten problemer, prøv en tidligere driver, f. eks. Catalyst 14.3 eller før det. Eventuelt installer kun driver, ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Det er AMD driveren som gir deg BSOD, atikmdag.sys,. driveren er fra april, det vil vel si 14.4 driver. Jeg vet ikke om dette er siste driver for AMD skjermkort. Men hadde du en tidligere driver som virket uten problemer, prøv en tidligere driver, f. eks. Catalyst 14.3 eller før det. Eventuelt installer kun driver, ikke noe annet.

Har hørt at de er noe some er ødelagt i pc'n(RAM), hva tror du? er de bare noen oppdateringer (som du sa) som kan fikse problemene som at pc'n har blitt unormalt treig? :) skal prøve de du sa, takk :)

Endret av Phoxec
Lenke til kommentar

Hvis du tror det er RAm, så kan du teste RAM med Memtest86+. Last ned filen som heter Pre-compiled Bootable ISO (zip), pakk filen ut med f. eks Winzip eller Windows sitt eget zip program. Du skal da ende opp med en fil som heter memtest86+ 5.01.iso. Denne filen brenner du til CD med f. eks. CDBurnerXP som er et gratis brenner program.

Start så PC'en via CD'en og kjøre noen tester av RAM, er det feil vil de dukke opp fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...