Gå til innhold

Hvordan slippe førstegangstjeneste etter svarfrist?

jmell

Anbefalte innlegg

Hei. Ifølge staten skal jeg til Madla i september 2014. Jeg fikk vite i går at jeg er kommet inn på studie, og dette frister mye mer enn å være i forsvaret. Problemet er at det er umulig å få utsettelse siden fristen for å søke var den 7. juli. Jeg lurer derfor på om det er noen alternative sikre måter å slippe førstegangstjenesten på selv om fristen er gått ut? Jeg vil helst gå skole til høsten så disse måtene må ikke føre til at jeg ikke kan gjøre dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg er på madla nå jeg, er fastmannskap.

Forsvaret er helt fantastisk, det er noe du burde glede deg til.

Det jeg vil tro du kan gjøre er å få et utsettelse på studiene, eller så kan du utsette førstegangstjenesten - men tror det er i det seneste laget nå. Men det er bare å ringe å høre - men jeg vil anbefale absolutt alle å delta på førstegangstjenesten, det er snakk om 1 år av livet ditt ;)

Når du kommer inn i forsvaret, kommer du til slutt inn i en kinosal, der de forklarer at de som ønsker å dimme, må sette seg på første rad. Etter dette kommer de til å ta dere inn og høre begrunnelsene deres på hvorfor dere ikke skal være med i førstegangstjenesten - om grunnen ikke er stor nok, må du nok fortsette førstegangstjenesten.

Men det er absolutt ikke noe galt i å tilbringe livet sitt i forsvaret og bli en skikkelig kar.

Lenke til kommentar

Du kan få utsettelse på grunn av studier, men vet ikke hvordan det fungerer etter at fristen har gått ut. Det er ikke verre enn å ringe Vernepliktsverket og spørre.

Hei!

Jeg er på madla nå jeg, er fastmannskap.

Forsvaret er helt fantastisk, det er noe du burde glede deg til.

Det jeg vil tro du kan gjøre er å få et utsettelse på studiene, eller så kan du utsette førstegangstjenesten - men tror det er i det seneste laget nå. Men det er bare å ringe å høre - men jeg vil anbefale absolutt alle å delta på førstegangstjenesten, det er snakk om 1 år av livet ditt ;)

Når du kommer inn i forsvaret, kommer du til slutt inn i en kinosal, der de forklarer at de som ønsker å dimme, må sette seg på første rad. Etter dette kommer de til å ta dere inn og høre begrunnelsene deres på hvorfor dere ikke skal være med i førstegangstjenesten - om grunnen ikke er stor nok, må du nok fortsette førstegangstjenesten.

Men det er absolutt ikke noe galt i å tilbringe livet sitt i forsvaret og bli en skikkelig kar.

Han sier ikke at han skal droppe førstegangstjenesten for alltid, men at han vil prioritere studier. Dette forstår jeg veldig godt, med mindre man ønsker seg en karriere i Forsvaret.

Lenke til kommentar

Hei. Ifølge staten skal jeg til Madla i september 2014. Jeg fikk vite i går at jeg er kommet inn på studie, og dette frister mye mer enn å være i forsvaret. Problemet er at det er umulig å få utsettelse siden fristen for å søke var den 7. juli. Jeg lurer derfor på om det er noen alternative sikre måter å slippe førstegangstjenesten på selv om fristen er gått ut? Jeg vil helst gå skole til høsten så disse måtene må ikke føre til at jeg ikke kan gjøre dette.

Ring vernepliktsverket på 03003. Selv om fristen er gått kan det hende de ordner det for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...