Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex-trakassering, igjen.

Anbefalte innlegg

Min vanlige faste frisør, en hyggelig dame på 19 år, bruker til sammenligning hele 50 minutter på min herreklipp.

Hadde frisøren min brukt nesten en time på å klippe meg, hadde jeg byttet frisør :)

Hadde min frisør (den gangen jeg hadde hår) vært en 19 år gammel dame, kunne hun godt brukt både to og tre timer. Det er godt å bli dullet med...

Geir :)

Vi er og blir noen flotte griser Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde min frisør (den gangen jeg hadde hår) vært en 19 år gammel dame, kunne hun godt brukt både to og tre timer. Det er godt å bli dullet med...

Haha, kommer vel an på frisøren det ;) Men joda, er det et pent eksemplar av arten "kvinne", så kan jeg tildels være enig.
Lenke til kommentar

Det er likevel litt sært å sende ut en masse beskjeder til jenter(eller gutter) man ikke kjenner. Ikke kom å si at det som kommer frem i artikkelen er en helt normal måte å oppføre seg på når man vil ha kontakt. Jentene kjente ikke personen som hadde gitt han nummeret, og det hele viste seg å være ganske sketchy saker med noen stjålne kontoer osv.

Forstår heller ikke hva dette har med sex-trakassering å gjøre? Er ganske tydelig at det er omstendighetene rundt dette som granskes, ikke at en fyr prøvde seg på en dame ved å sende en tekstmelding.

Lenke til kommentar

Det er likevel litt sært å sende ut en masse beskjeder til jenter(eller gutter) man ikke kjenner. Ikke kom å si at det som kommer frem i artikkelen er en helt normal måte å oppføre seg på når man vil ha kontakt. Jentene kjente ikke personen som hadde gitt han nummeret, og det hele viste seg å være ganske sketchy saker med noen stjålne kontoer osv.

Forstår heller ikke hva dette har med sex-trakassering å gjøre? Er ganske tydelig at det er omstendighetene rundt dette som granskes, ikke at en fyr prøvde seg på en dame ved å sende en tekstmelding.

Poenget er at det føyer seg inn i samme mønster. Om menn prøver å sjekke opp vinner de ikke kjenner er de her griser og det som verre er, mens kvinner som sjekker opp menn er frigjorte. Det lages egne artikler om hvor ille det er for kvinner at menn sjekker dem opp. Det er for noen av oss litt absurd.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men hadde kjønnene vært omvendt hadde ingen brydd seg.

Hadde kjønnene vært omvendt, så hadde vel neste melding vært "Gleder meg til å treffe deg. Vennligst overfør penger til flybiletten min på Western Union til XYZ, St. Petersburg, Russland."

Så du sier at norske jenter ikke tar kontakt med gutter de er interessert i?

Anonymous poster hash: 47ef0...cc6

Lenke til kommentar

Så du sier at norske jenter ikke tar kontakt med gutter de er interessert i?

Ikke på den måten, nei. Med mindre det er Justin Bieber (eller snarere "var", i hans tilfelle) eller Idol-Jesper. De har nok andre metoder som funker bedre enn stalking og random SMS. Men nå er jeg ikke jente, og det er lenge siden jeg var ung, så jeg skal ikke være skråsikker.

Lenke til kommentar

«Erotisk kapital» ikke noe påfunn fra «desperate einstøinger», ei heller er det et begrep konstruert for å rettferdiggjøre noens følelser. Erotisk kapital er en av de seneste utvidelsene av kapitalbegrepet, som kan spores tilbake til den britiske sosiologen Catherine Hakim. Hun anvender det som en sammenfatning av seks trekk: godt utseende, tiltrekningskraft, sjarm, vitalitet, fremtreden og libido. Fullt reelle størrelser dette, er det ikke? Anonymous poster hash: baca3...d6d

At disse er reelle størrelser endrer ikke min mening at å bruke begrepet "erotisk kapital" ikke gir mening. "Kapital" er et begrep hvor konteksten er tjenesteytelser og betalingsmiddel, og erotikk og seksualitet er ikke primært sett hverken tjenesteytelser eller betalingsmiddel.

Og kanskje viktigst av alt: begrepet "erotisk kapital" muliggjør latterlige argumenter som går på det at det på noen måte skulle være mulig å skylde noen seksuelle tjenester eller (som du gjorde) argumentere for at noen skal måtte finne seg i å bli plaget og hundset bare deres "erotiske kapital" er høy nok.

Du kunne ha lurt meg. Jeg anbefaler deg som sagt å finne deg noe annet å gjøre, hvis det er slik at du ikke tåler at folk er uenig med deg. Det er i hvert fall vanskelig å se at du skal ha noe belegg for å påstå at det å være hyggelig mot hverandre er en iboende, uselvisk handling.

Jeg har overhodet ikke problemer med at noen er uenige med meg. Det jeg har problemer med er når folk cherry-picker trivielle og bagatellmessige enkeltpunkter ut av en lengre argumentasjonsrekke jeg har laget og jobber iherdig for å trekke debatten off-topic.

Jeg har instendig bedt deg holde deg til topic, og forklare hvordan din motpåstand skulle påvirke resten av min argumentasjonsrekke, men det gidder du ikke. Dermed slutter jeg at du ikke egentlig er interessert i debatt, men heller er ute etter å score billige debattpoeng. Gratulerer.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Jeg har overhodet ikke problemer med at noen er uenige med meg. Det jeg har problemer med er når folk cherry-picker trivielle og bagatellmessige enkeltpunkter ut av en lengre argumentasjonsrekke jeg har laget og jobber iherdig for å trekke debatten off-topic.

Jeg har instendig bedt deg holde deg til topic, og forklare hvordan din motpåstand skulle påvirke resten av min argumentasjonsrekke, men det gidder du ikke. Dermed slutter jeg at du ikke egentlig er interessert i debatt, men heller er ute etter å score billige debattpoeng. Gratulerer.

Herregud, er du fremdeles på dette? Trodde vi var ferdig. Cherry picking forutsetter at siteringen min hadde noe annet til hensikt enn å få svar på spørsmålet mitt, som for eksempel å velte konklusjonen i resten av innlegget ditt. Men du vet kanskje ikke hva cherry picking betyr?

Det kan synes på oss andre at irritasjonen din over å bli utfordret på akkurat dette punktet, handler mer om at du ikke tåler at folk stiller spørsmål ved det du skriver, enn at spørsmålet var på siden av trådens tema. Du skrev at det å være hyggelig var en iboende, uselvisk handling. Jeg busted deg på det. Burn. Kan vi legge dette bak oss nå, eller har du tenkt å fortsette å grine over dette?

Lenke til kommentar

Det kan synes på oss andre at irritasjonen din over å bli utfordret på akkurat dette punktet, handler mer om at du ikke tåler at folk stiller spørsmål ved det du skriver, enn at spørsmålet var på siden av trådens tema. Du skrev at det å være hyggelig var en iboende, uselvisk handling. Jeg busted deg på det. Burn. Kan vi legge dette bak oss nå, eller har du tenkt å fortsette å grine over dette?

Ok, så her sier du faktisk rett ut at du overhodet ikke var interessert i en debatt, du var kun ute etter å finne ett eller annet (hva som helst) som du kunne "buste" meg på? Wow...

Jeg gjentar: gratulerer.

Lenke til kommentar

Ok, så her sier du faktisk rett ut at du overhodet ikke var interessert i en debatt, du var kun ute etter å finne ett eller annet (hva som helst) som du kunne "buste" meg på? Wow...

Jeg gjentar: gratulerer.

Jeg var slett ikke ute etter å buste deg på noe som helst. Men du skrev noe som jeg ikke kunne forstå at du hadde dekning for, og da ble jeg nysgjerrig. Lite visste jeg, dog, at du ikke taklet spørsmål.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...